27 Reacties

5 jaar geleden

Bij mij stonden mijn borsten op knappen, waren ze echt keihard. Kreeg ik koorts en mn borsten waren rood en continu pijnlijk. Doet het ook zeer als je er op drukt?

5 jaar geleden

Ik had echt een harde, rode en warme plek, mijn borst was flink gevoelig. En ik had koorts!

5 jaar geleden

Ik had echt een harde, rode en warme plek, mijn borst was flink gevoelig. E ...
Geen koorts, wel hevige hoofdpijn 😣 maar ik heb wel vaker last van migraine dus leg niet snel die link ,

5 jaar geleden

Ik kreeg koorts, had koude rillingen, rode plek op m’n borst, harde plek op m’n borst en pijn aan m’n borst.

5 jaar geleden

Ik heb zelf borstontsteking gehad. Ik produceer zoveel melk dat ik continu moest gaan kolven. Me hele diepvries was vol met melk. Het stopte maar niet waardoor ik om de 2/3 uur moest gaan kolven. Toen uit het niets kreeg ik 40 graden koorts en steken in mijn borsten. Huisarts thuis geweest en zei dat ik borstontsteking had en mijn borsten waren zo dik groot en hard ik dacht echt dat ze zouden ontploffen. Huisarts had mijn een kuur van 2 weken gegeven en moest om de 4 uur gaan kolven. Ik ben toen na 2 weken na de kuur om de 4 uur gaan kolven en langzaam afbouwen en toen ben ik gaan stoppen met kolven. Nu lekt er af en toe wel een beetje melk maar ben blij dat ik er van af ben. Me borsten waren zo groot dik en hard hield het echt niet meer vol en het deeed enormm veel pijn..

5 jaar geleden

Ik heb een borstontsteking gehad (zonder dat ik bv geef/gegeven heb) en ervaarde vooral continu pijn, zelfs met douchen. Slapen moest met bh aan. En er zat een dikke, harde schijf onder mijn tepel en een wit bultje (puistachtig) op mijn tepel. Waarschijnlijk zat in dat bultje een verstopping die de ontsteking veroorzaakte. Na een antibioticakuur was de pijn weg, de schijf trok langzaam weg en het bultje verdwenen.

5 jaar geleden

Hmm klinkt niet echt als n borstontsteking.. Maar mss is het bij iedereen anders, dat weet ik niet.. heb zelf 2x lichtjes(1 a 2 dagen) gehad met koorts. Je voelt harde bobbel('s) in je borst, waar de melk zich ophoopt. Ze deden bij mij continu pijn. Zeurende/stekende pijn. Onder de douche goed masseren en warm maken met iets wat trilt/masseert 😅 😂

5 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Bij mij stonden mijn borsten op knappen, waren ze echt keihard. Kreeg ik ko ...
Heb juist eerder t gevoel dat ze “leeg” zijn de hele dag maar als ze drinkt of ik kolf dan komt er toch ruim 150 cc uit per borst 🤷🏻‍♀️ ze komt nu ongeveer normaal om de 4 uurtjes ( nu al 3 dagen van slag )

5 jaar geleden

Ik heb zelf borstontsteking gehad. Ik produceer zoveel melk dat ik continu ...
Wat bijzonder dat je zoveel koest kolven! Zorgt juist voor meer productie toch? 🤔😅Wel blij toen het eindelijk voorbij was denk ik! Man zo'n ontsteking voelt zo kut

5 jaar geleden

Ik had echt harde plekken, m'n borst was warm, deed pijn en verhoging. Ik heb een echte ontsteking wel kunnen voorkomen dus een echte ontsteking had waarschijnlijk meer pijn gedaan.

5 jaar geleden

Reactie op desi2020

Heb juist eerder t gevoel dat ze “leeg” zijn de hele dag maar als ze drinkt ...
Pijn trekt door vanaf me tepel naar me oksel 😣

5 jaar geleden

Reactie op Blue93

Wat bijzonder dat je zoveel koest kolven! Zorgt juist voor meer productie ...
Jaaa ik moest echt heel veel gaan kolven. Jaa zeker produceert heel veel. Als je om de 4/5 uur kolft en produceert die iets langzamer en bouw je ook langzamer af. (Advies toen van de huisarts) Ik moest om 2/3 dagen nieuwe zakjes kopen om melk in te bewaren. Manlief en ik werden helemaal gek. Na mijn kuur die ik had gekregen ben ik ermee gestopt en overgestapt naar kv. Ons kleintje is daar ook blij mee gelukkig. Ik ga nooiitt meer kolven 🤭😭😂.. Succes voor de andere dames 🙈..

5 jaar geleden

Koorts, hoofdpijn, gespannen en pijnlijke borsten - > gevoel alsof ze op knappen stonden en alsof er kiezelstenen in zaten, waren ook erg warm. En kon mijn armen niet langs m'n lichaam laten hangen.

5 jaar geleden

Ik had een borst die voelde alsof er een enorm blauwe plek zat. Ook voelde ik me grieperig en had ik koorts

5 jaar geleden

Het kunnen verstopte melkkanaaltjes zijn maar kan ook spruw zijn in je borst.. dat kan ook pijnlijke steken geven. Indien je koorts pijnlijke gewrichten hebt zou het borstontsteking kunnen zijn. Ik heb onder de douche goed gemasseerd op de “knobbels” en de melk eruit gemasseerd daarna directe verlichting en daling van de koorts. Ik heb geleerd dat je in van die rubberen wegwerp handschoentjes warm-heet water kan doen dichtknopen als een ballon en dan op je borsten leggen(in je bh) voor je gaat voeden dan komt alle melk mooi los. Echt de beste tip tot nu toe die ik heb gehad tijdens bv.

5 jaar geleden

Ik had koorts, spierpijn, vermoeid, harde plek net boven mijn tepel die enorm rood werd, en pijnscheuten die ik van mijn borst naar mijn oksel voelde.

5 jaar geleden

Hier een beginnende borstontsteking gehad links. Was enorm pijnlijk. Hardcore mij ingelezen en alles doen om het niet te laten escaleren of een antibioticakuur vermijden. De pijn nam lichtjes af na een voeding maar was wel continu aanwezig. Borst voelde heet en ik kreeg ook verhoging. 2/3 dagen intensief gekolfd, masseren onder de douche. Hete luiers in mijn bh bij het slapen gaan en koude compressen na de voedingen en 2 ibuprofen en ik was er gelukkig vanaf!

5 jaar geleden

Reactie op kq

Hier een beginnende borstontsteking gehad links. Was enorm pijnlijk. Hardco ...
Oh jah en vaak aanleggen en verschillende houdingen proberen zodat alle melkkanaaltjes goed konden leeglopen...

5 jaar geleden

Het kunnen verstopte melkkanaaltjes zijn maar kan ook spruw zijn in je bors ...
Handige tip ga ik proberen

5 jaar geleden

Reactie op desi2020

Geen koorts, wel hevige hoofdpijn 😣 maar ik heb wel vaker last van migrain ...
Hoofdpijn kan er zeker bij horen, had ik ook. En ik linkte het inderdaad ook niet aan een eventuele borstontsteking. Tot ik 39.5 koorts had!