238 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op priya87

Hi, Hoe oud is je kindje? Vanaf 8 maanden wordt er gezegd dat het 1e slaap ...
Is heel erg kind afhankelijk hoor. Hier bijna 10 maanden en staat 6:30uop. Van 8:30-10u slaapt ze en is dan een tijdje wakker. Van 13 tot 14:30/15u slaapt ze dan weer en gaat om 19u naar bed. Is het 2/3/4 wakker ritme. En slaapt ze de hele nacht door. Hebben we uit het boek baby in een droomritme. Pas als we heel erg afwijken, dan gaat ze slechter of onrustiger slapen. Ik lees ook overal dat ze met 10 maanden nog 3 tot 3,5 uur overdag aan slaap nodig hebben.

2 jaar geleden

Reactie op priya87

Hi, Hoe oud is je kindje? Vanaf 8 maanden wordt er gezegd dat het 1e slaap ...
Hoi hoi ze is bijna 10 maandjes. Ik las ergens dat ze ongeveer 3 uurtjes slaap nodig zou moeten hebben overdag, die haalt ze ook vaak , en ik kijk naar wat ze nodig heeft, soms iets meer, soms minder , alleen wordt ze dan in de avonden/nachten regelmatig wakker, dus dan toch misschien teveel slaap 😆 We gaan het morgen in ieder geval proberen ! Dank je wel nog 😊

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt overdag van 9 tot 10 en van 13 tot 14 ongeveer. Soms korter soms langer maar altijd rond 9 en 13 naar bed. Dan pas weer van 18.30 tot ongeveer 6.30. Ik vind alles prima als de nachten maar goed gaan 🤣

2 jaar geleden

Hier om 06.00/06.30 wakker Gaat dan om 07.00-08.00 voor verlenging vd nacht 10.30-12.00 14.30-15.30 18.30/19.00 de nacht in Met minder slaap heb ik een chagrijnigebaby

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 md en slaapt eindelijk 1-2 en zelfs 2,5 uur aan een stuk door, overdag. ‘S nachts nog wel 2-3 wakker om te eten of knuffelen 😁

2 jaar geleden

Reactie op KnR

Mijn tip is om niet in slaap te wiegen. Hij moet zelf in slaap vallen doorm ...
Hij gaat dan huilen niet als hij je even niet ziet. Vandaag in de nacht kon hij niet in slaap vallen na zo lang wiegen ik had hem dus tussen ons gelegd hij bleef hele nacht jammeren maar zelf in slaap vallen lukte ook niet

2 jaar geleden

Reactie op priya87

Hi, Hoe oud is je kindje? Vanaf 8 maanden wordt er gezegd dat het 1e slaap ...
Nou ze slaapt sinds eergisteren een uurtje max in de ochtend en middag max 1,5 uur. We halen haar dan ook echt uit bed. Normaal valt ze ook in slaap tijdens de bv om 19.00 , en nu heb ik haar al twee keer wakker weggelegd na de bv. Ook dat gaat goed. Eerste keer viel ze binnen 10 min in slaap en gisteren binnen een minuut 😁 de nachten gaan sindsdien goed 😊 ze wordt soms een beetje huilerig wakker maar valt vanzelf weer in slaap. Dus dank je wel voor je advies 😊💐

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 10 maanden en wij doen het 2,3,4 ritme. Twee uur tussen ontwaken en ochtendslaapje, drie uur tussen ochtend en middagslaapje en vier tussen het middagslaapje en het ingaan van de nacht. Dat ritme wordt door veel coaches aanbevolen en werkt voor mijn zoontje super. Hij slaapt overdag en ‘s nachts meestal heel goed ☺️ Als hij eerder moe is, dan leg ik hem wat eerder erin. Vooral aan het einde van de dag merk ik dat hij die vier uur niet altijd haalt.

2 jaar geleden

Reactie op Vera J

Mijn zoontje is 10 maanden en wij doen het 2,3,4 ritme. Twee uur tussen ont ...
Oh, lees nu dat al een aantal moeders dit aanbevelen 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Ien82

Nou ze slaapt sinds eergisteren een uurtje max in de ochtend en middag max ...
Oh wat goed om te horen! En fijn dat het heeft geholpen 😁. Elk kind is anders dus het blijft soms uitvogelen. Mijn zoontje was in de nacht echt elke 2u wakker. Na dit ritme geprobeerd te hebben valt hij zelf in slaap rond 19u. Maar toch elke nacht tussen 4-5u 1x voeden. Gelukkig slaapt hij daarna weer snel in. Geen idee hoe ik die ene keer wakker nog kan weg werken 😂. Maar ben al blij hiermee☺️.

2 jaar geleden

Reactie op Vera J

Mijn zoontje is 10 maanden en wij doen het 2,3,4 ritme. Twee uur tussen ont ...
Hier precies hetzelfde. Alleen is dat ritme er bij ons vanzelf zo ingekomen. Voor ons dochtertje werkt dit ook heel goed. Een goede slaper die de 12 uur in de avond en nacht wel aan tikt. Blije baby blije papa en mama 😊

2 jaar geleden

Reactie op Vera J

Mijn zoontje is 10 maanden en wij doen het 2,3,4 ritme. Twee uur tussen ont ...
Werkt hier ook geweldig!!

2 jaar geleden

Reactie op Vera J

Mijn zoontje is 10 maanden en wij doen het 2,3,4 ritme. Twee uur tussen ont ...
Kun je mij vertellen hoe jullie dag er ongeveer uit ziet met dit ritme? Wij proberen het ook maar ons kindje, ook 10 maanden, slaapt heel moeilijk in en slaapt dan max 2x 30 minuten overdag. Ik word er inmiddels gek van.

2 jaar geleden

Reactie op Swan

Kun je mij vertellen hoe jullie dag er ongeveer uit ziet met dit ritme? Wij ...
Herkenbaar met de korte dutjes. Moeilijk he! 2, 3,4 werkt hier niet Op een goede dag gaat het zo. 6.30 wakker 9.00 slapen tot max 9.45 13.15 slapen tot max 14.30 19.00 slapen nacht Slechte dag 6.30 wakker 9.00 slapen tot max 9.30 13.00 slapen tot max 13.30 Rond 16.30 stukje rijden in de auto of wandelwagen en dan laat ik hem max 20 minuten slapen. 18.45 slapen nacht

2 jaar geleden

Reactie op Joanne0418

Herkenbaar met de korte dutjes. Moeilijk he! 2, 3,4 werkt hier niet Op een ...
Bedankt voor je voorbeeld! Als onze kleine rond 19 uur naar bed gaat is hij standaard om 21 uur weer wakker. Zijn bedtijd is bij ons dus vaak pas tussen 20 en 21 uur. Maarja zo hebben wij zelf geen avond meer, en dit al zeker een maand of 3😅 Wandelen met de wagen werkt hier soms wel soms niet. Een autoritje werkt wel altijd. 5 minuutjes en hij is weg. Helaas blijft hij niet slapen als ik hem zou overleggen naar zijn bed.

2 jaar geleden

Bij onze baby werkt het droomritme ook niet helaas. Als hij nog niet moe is wil hij gewoonweg niet slapen en vind het wel prima. Let gewoon op zijn moeheid signalen en leg hem dan pas op bed.

2 jaar geleden

Reactie op Joanne0418

Herkenbaar met de korte dutjes. Moeilijk he! 2, 3,4 werkt hier niet Op een ...
Het lijkt ons schema wel, haha. Soms wil meneer wel slapen, soms zijn het hazenslaapjes. Geen idee waarom...

2 jaar geleden

Reactie op Fordkaatje

Het lijkt ons schema wel, haha. Soms wil meneer wel slapen, soms zijn het h ...
Hier ook geen goeie slaper.. Behalve de ochtend dut, die gaat goed. Middag dut is op een slechte dag 30 min, en op een goede dag ( 1x inde week ) 1,5u

2 jaar geleden

Hier vanaf 9 maanden geen ochtend slaapje meer .. Nacht 19.00-8.30 Middag slaapje : 12.30-15.00 Ideaal dit .. je kan zelf wel beetje sturen met dat ochtend slaapje , was er al snel klaar mee ! En anders steeds meer afbouwen sochtends , gewoon wakker maken.. dan slapen ze smiddags lekker lang

2 jaar geleden

Reactie op wordmamavan2e

Hier vanaf 9 maanden geen ochtend slaapje meer .. Nacht 19.00-8.30 Middag ...
Hoe laat is de kleine dan 's ochtends wakker?