238 Reacties

één jaar geleden
Reactie op Inge1992
Half 9 als je goed leest 😜
Hahaha wow, blinde vink 🤣

één jaar geleden
Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase is maar bij zijn ochtend dutje duurde het zeker een halfuur voor hij in slaap was gevallen. Waardoor middag dutje weer later begon dus ook weer later naar bed in de avond. Nu is hij meestal rond 08:30/09 wakker, en dan tussen 12/12:30 naar bed, slaapt hij ongeveer tot 14:30/15:00 en dan ligt hij er tussen 19:00/19:30 in en slaapt vrijwel direct weer

één jaar geleden
Reactie op Steffiek
Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase i ...
Pelle heeft ook flink lopen klooien de afgelopen week met zijn slaap schema. Sliep zowel in de ochtend als in de middag maar 45 minuten. Waar hij voorheen 2 uur in de ochtend en 1 uur in de middag sliep. Op 2x 45 minuten redden hij het niet en we legde hem zelfs weer een derde keer in bedje. Ook geprobeerd hem in de ochtend wakker te houden zodat hij in de middag beter zo slapen. Dat lukt hem alleen als we echt weg zijn maar dan is de kans ook groot dat hij in de auto terug al slaapt.
één jaar geleden
Reactie op Steffiek
Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase i ...
Tot 09:00 wat een luxe dan plakt hij eigenlijk zijn ochtenddut aan de nacht vast
één jaar geleden
Reactie op geluk2020
Lijkt mij een prima schema. Helaas moet ik mijn zoontje om 6:30 wakker make ...
Vind ik ook hoor. Zou het heerlijk vinden maar die van ons vind 06:00 echt de hoogste tijd om op te staan

één jaar geleden
Ons schema is nu
7.15 wakker
10.00 - 11.00 slapen (na een uur maken we hem wakker)
11.00 - 14.00 wakker
14.00 - 15.30 slapen (zo lang hij wil, soms tot 16.15)
15.30 - 18.45 wakker
18.45 slapen
Dit schema werkt fijn voor ons.

één jaar geleden
Reactie op Marj0lein88
Ons schema is nu
7.15 wakker
10.00 - 11.00 slapen (na een uur maken we hem ...
Waarom maken jullie wakker na een uur?
één jaar geleden
Ik ben aan het googlen gegaan (🙈)
Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat een dat staat dat als een kindje eraan toe is dat een je het dutje telkens iets moet rekken zodat je uiteindelijk rond half 1 zit.
Ik stond er een beetje van te kijken omdat Iris hier rond 06:00/07:00 wakker is maar echt om MAX 09:00 weer in bed ligt, tot soms wel 12:00... S middags daarin tegen is het heeeel wisselend; soms ook 2u, soms helemaal niet.
Is zij nu zo bijzonder met haar slaapjes of herkennen mensen dit wel?

één jaar geleden
Reactie op Mamavtwee
Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat e ...
Het wisselt hier per dag afhankelijk van hoe laat we opstaan, maar bijv vandaag: 8 uur wakker, 10:30-12:00 geslapen, 15:30-17:45 geslapen en zo om 20:00 ligt ze weer in haar bed. Met het ochtendslaapje maken we haar nu wel na max 1,5 uur wakker. Anders werd de middag hier ook een rommeltje

één jaar geleden
Mijne staat op 6;00 uur, geef borstvoeding en slapen samen tot 8:00 makkelijk door. Dan rond 10:30 eerste slaap, tot 12:00uur. Dan weer na 16:00 tot max 17:30 en dan weer rond 20:00-20:30 ligt weer in bed. Als ik werk, dan ligt hij vaak al om 19:00 in bed, maar staat hij ook echt om 6:30 uur op. Vind wel zielig… bij ons past hij aan ons leven wen beetje aan. Probeer gen wakker tijd van 3-3,5 uur aan te houden… maar zijn soms dagen dat hij ook 5 uur of langer niet slaapt…

één jaar geleden
Reactie op Mamavtwee
Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat e ...
Sem slaapt de ochtenden vaak ook langer dan de middag. Hij gaat vaak rond 9:45 zijn bedje in en dan slaapt hij tussen de 1,5-2 uur. Dan vanaf 14:30 een uurtje of zo. Al is het pas echt de laatste dagen steeds aardig hetzelfde. Daarvoor altijd een verrassing.
Ik dacht wel dat ze zeiden dat 1 slaapje vaak pas rond 1,5 is, maar mijn dochter was ook sneller met maar 1 keer slapen.

één jaar geleden
Reactie op dasksideofpink
Waarom maken jullie wakker na een uur?
Op advies van de slaapcoach. Als we hem bij zijn eerste slaapje langer laten slapen dat krijgt zijn lichaam het seintje dat hij 's ochtends heel vroeg wakker kan worden omdat hij daarna toch lang mag slapen. Het is dus eigenlijk om zijn dag-nachtritme te reguleren.
Als we hem na een uurtje wakker maken is hij daarna gewoon vrolijk en blij, niet vermoeid. Het werkt dus prima voor ons.

één jaar geleden
Reactie op Steffiek
Was hier wel het geval. Daarna over gegaan naar 1 slaapje en gaat weer goed ...
Nope, maar fijn dat ik nu weet wat de signalen zijn voor als we naar 1 slaapje gaan. Mijn dochter doet nog 2 slaapjes, sinds een paar dagen zelfs van 2 uur, ze is ook vollop bezig met ontwikkelen momenteel dus zal het wel nodig hebben eerst was het 45 min 1,5 u
één jaar geleden
Hebben meer kindjes dat ze ineens niet meer lang wakker kunnen zijn savonds?
Normaal deden we 2-3-4, nu is het 3-3-3. Langer dan drie uur voor bedtijd trekt onze zoon ineens niet meer. Hij valt gewoon in slaap op de bank... Is niet echt ideaal vanuit de opvang.