238 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Hoe laat is de kleine dan 's ochtends wakker?
Half 9 als je goed leest 😜

2 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Half 9 als je goed leest 😜
Hahaha wow, blinde vink 🤣

2 jaar geleden

Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase is maar bij zijn ochtend dutje duurde het zeker een halfuur voor hij in slaap was gevallen. Waardoor middag dutje weer later begon dus ook weer later naar bed in de avond. Nu is hij meestal rond 08:30/09 wakker, en dan tussen 12/12:30 naar bed, slaapt hij ongeveer tot 14:30/15:00 en dan ligt hij er tussen 19:00/19:30 in en slaapt vrijwel direct weer

2 jaar geleden

Dax zn slaapschema. Het is bij benadering. We proberen deze tijden aan te houden, maar soms slaapt hij wat langer of korter. 7:00u wakker 11:00u - 14:00u dutje 19:00u - 20:00u tussen deze tijdstippen wordt hij naar bed gebracht

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase i ...
Pelle heeft ook flink lopen klooien de afgelopen week met zijn slaap schema. Sliep zowel in de ochtend als in de middag maar 45 minuten. Waar hij voorheen 2 uur in de ochtend en 1 uur in de middag sliep. Op 2x 45 minuten redden hij het niet en we legde hem zelfs weer een derde keer in bedje. Ook geprobeerd hem in de ochtend wakker te houden zodat hij in de middag beter zo slapen. Dat lukt hem alleen als we echt weg zijn maar dan is de kans ook groot dat hij in de auto terug al slaapt.

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hier sinds deze week geen ochtend slaapje meer. Weet niet of het een fase i ...
Tot 09:00 wat een luxe dan plakt hij eigenlijk zijn ochtenddut aan de nacht vast

2 jaar geleden

Reactie op mommyJoyandYared

Tot 09:00 wat een luxe dan plakt hij eigenlijk zijn ochtenddut aan de nacht ...
Lijkt mij een prima schema. Helaas moet ik mijn zoontje om 6:30 wakker maken wegens mijn werk…

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Lijkt mij een prima schema. Helaas moet ik mijn zoontje om 6:30 wakker make ...
Vind ik ook hoor. Zou het heerlijk vinden maar die van ons vind 06:00 echt de hoogste tijd om op te staan

2 jaar geleden

Ons schema is nu 7.15 wakker 10.00 - 11.00 slapen (na een uur maken we hem wakker) 11.00 - 14.00 wakker 14.00 - 15.30 slapen (zo lang hij wil, soms tot 16.15) 15.30 - 18.45 wakker 18.45 slapen Dit schema werkt fijn voor ons.

2 jaar geleden

Reactie op Marj0lein88

Ons schema is nu 7.15 wakker 10.00 - 11.00 slapen (na een uur maken we hem ...
Waarom maken jullie wakker na een uur?

2 jaar geleden

Ik ben aan het googlen gegaan (🙈) Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat een dat staat dat als een kindje eraan toe is dat een je het dutje telkens iets moet rekken zodat je uiteindelijk rond half 1 zit. Ik stond er een beetje van te kijken omdat Iris hier rond 06:00/07:00 wakker is maar echt om MAX 09:00 weer in bed ligt, tot soms wel 12:00... S middags daarin tegen is het heeeel wisselend; soms ook 2u, soms helemaal niet. Is zij nu zo bijzonder met haar slaapjes of herkennen mensen dit wel?

2 jaar geleden

Reactie op Mamavtwee

Ik ben aan het googlen gegaan (🙈) Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat e ...
Het wisselt hier per dag afhankelijk van hoe laat we opstaan, maar bijv vandaag: 8 uur wakker, 10:30-12:00 geslapen, 15:30-17:45 geslapen en zo om 20:00 ligt ze weer in haar bed. Met het ochtendslaapje maken we haar nu wel na max 1,5 uur wakker. Anders werd de middag hier ook een rommeltje

2 jaar geleden

Mijne staat op 6;00 uur, geef borstvoeding en slapen samen tot 8:00 makkelijk door. Dan rond 10:30 eerste slaap, tot 12:00uur. Dan weer na 16:00 tot max 17:30 en dan weer rond 20:00-20:30 ligt weer in bed. Als ik werk, dan ligt hij vaak al om 19:00 in bed, maar staat hij ook echt om 6:30 uur op. Vind wel zielig… bij ons past hij aan ons leven wen beetje aan. Probeer gen wakker tijd van 3-3,5 uur aan te houden… maar zijn soms dagen dat hij ook 5 uur of langer niet slaapt…

2 jaar geleden

Reactie op Mamavtwee

Ik ben aan het googlen gegaan (🙈) Wanneer een kindje naar 1 slaapje gaat e ...
Sem slaapt de ochtenden vaak ook langer dan de middag. Hij gaat vaak rond 9:45 zijn bedje in en dan slaapt hij tussen de 1,5-2 uur. Dan vanaf 14:30 een uurtje of zo. Al is het pas echt de laatste dagen steeds aardig hetzelfde. Daarvoor altijd een verrassing. Ik dacht wel dat ze zeiden dat 1 slaapje vaak pas rond 1,5 is, maar mijn dochter was ook sneller met maar 1 keer slapen.

2 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Waarom maken jullie wakker na een uur?
Op advies van de slaapcoach. Als we hem bij zijn eerste slaapje langer laten slapen dat krijgt zijn lichaam het seintje dat hij 's ochtends heel vroeg wakker kan worden omdat hij daarna toch lang mag slapen. Het is dus eigenlijk om zijn dag-nachtritme te reguleren. Als we hem na een uurtje wakker maken is hij daarna gewoon vrolijk en blij, niet vermoeid. Het werkt dus prima voor ons.

2 jaar geleden

Duurt het bij jullie ook even voordat ze gaan slapen? Mijn zoontje kan bij z'n ochtend en middag slaap nog makkelijk 30 a 45 min wakker liggen in z'n bedje.. gaat die liggen, zitten, staan en beetje spelen. Meestal niet echt huilen..

2 jaar geleden

Reactie op Esi12

Duurt het bij jullie ook even voordat ze gaan slapen? Mijn zoontje kan bij ...
Was hier wel het geval. Daarna over gegaan naar 1 slaapje en gaat weer goed. Dan slaapt hij meteen

2 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Was hier wel het geval. Daarna over gegaan naar 1 slaapje en gaat weer goed ...
Nope, maar fijn dat ik nu weet wat de signalen zijn voor als we naar 1 slaapje gaan. Mijn dochter doet nog 2 slaapjes, sinds een paar dagen zelfs van 2 uur, ze is ook vollop bezig met ontwikkelen momenteel dus zal het wel nodig hebben eerst was het 45 min 1,5 u

2 jaar geleden

Hebben meer kindjes dat ze ineens niet meer lang wakker kunnen zijn savonds? Normaal deden we 2-3-4, nu is het 3-3-3. Langer dan drie uur voor bedtijd trekt onze zoon ineens niet meer. Hij valt gewoon in slaap op de bank... Is niet echt ideaal vanuit de opvang.

2 jaar geleden

Hebben meer kindjes dat ze ineens niet meer lang wakker kunnen zijn savonds ...
Deze tijden klinken heel normaal hoor voor een kindje van 11 maanden. Zal waarschijnlijk ook wel redelijk rond deze tijden blijven de komende maanden 🙂