238 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Deze tijden klinken heel normaal hoor voor een kindje van 11 maanden. Zal w ...
Ja het is heel raar want hij kon eerst makkelijk 4 uur tot 4.5 halen. Opeens is het veel minder. 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Hebben meer kindjes dat ze ineens niet meer lang wakker kunnen zijn savonds ...
Hier juist andersom lijkt. Eerst was bedtijd rond 18.30 en nu vaak 19.30 soms zelfs 20.00. De dag begint om 6.30/7.00. Zijn eerste dutje overdag blijft rond 9 uur en daar kunnen we ook niet veel mee rekken want hij is dan echt zo moe. Hoe laat zijn slaapje in de middag is, is niet te peilen en de lengte van de slaapjes is ook iedere dag een verassing

2 jaar geleden

Ja het is heel raar want hij kon eerst makkelijk 4 uur tot 4.5 halen. Opeen ...
Dat klinkt mij ook wel heel bekent hoor. Wij hadden ook het 2-3-4 ritme en dat is toch langzaam veranderd. Ik merk ook wel echt dat eens in de zoveel tijd het weer even zoeken is en dan ineens heb je weer een ritme. Mijn dochter is nu 12,5 maand en het een ritme is weer ver te zoeken. Nou helpt het ook niet mee dat de klok verzet is 😅

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hier juist andersom lijkt. Eerst was bedtijd rond 18.30 en nu vaak 19.30 s ...
Oh dat is ook irritant 😭 zou het te maken hebben met een slaap regressie? Het is inderdaad zo lastig als ze vroeg wakker zijn en dan zo snel weer moe

2 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Dat klinkt mij ook wel heel bekent hoor. Wij hadden ook het 2-3-4 ritme en ...
Haha ja! Eindelijk een ritme en dan veranderen ze het weer. Ik hoop dat hij langzaam weer wat langer wakker kan zijn. Vroeg naar bed is vroeg wakker.. inderdaad helemaal met de klok

2 jaar geleden

Meer dan 1 dutje per dag lukt hier gewoon niet. In de ochtend slaapt mijn monster van 9 tot 12 en is daarna de hele dag wakker tot bedtijd om 18:30. Hij is dan echt op. Ik krijg er geen dutjes meer tussen. Ook als ik hem wat eerder wakker maak oid. Niks werkt. Uiteindelijk zit ik toch met een oververmoeid kind. Zucht

2 jaar geleden

Reactie op Selsi

Meer dan 1 dutje per dag lukt hier gewoon niet. In de ochtend slaapt mijn m ...
Lukt het ook niet om het dutje wat te verlaten? Dus bijvoorbeeld 10-13.

2 jaar geleden

Oh dat is ook irritant 😭 zou het te maken hebben met een slaap regressie? ...
Ja hij zit wel weer in iets van een ontwikkelingsfase, ook weer nu en dan nachtvoeding. Dus even weer afwachten tot deze fase weer voorbij is en dan weer een nieuw ritme zoeken😄

2 jaar geleden

Wij kijken heel erg wat hij zelf aangeeft maar moet toe geven dat hij nog wel veel slaapt. Gaat tussen 18:30 en 19:00 naar bed. En slaapt tot ongeveer 08:30/09:00 en soms zelfs later. En twee slaapjes van 2 uur per keer overdag 😴💤

2 jaar geleden

Reactie op xlisanneb

Wij kijken heel erg wat hij zelf aangeeft maar moet toe geven dat hij nog w ...
Gwn een top kind! Kan alleen van dromen

2 jaar geleden

Reactie op Selsi

Meer dan 1 dutje per dag lukt hier gewoon niet. In de ochtend slaapt mijn m ...
Bij ons lukt ook nog maar 1 dutje, wij kiezen ervoor om alleen een middagdutje aan te bieden en geen ochtenddutje, zodat hij niet oververmoeid aan de nacht begint. Is dat nog een idee?

2 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Bij ons lukt ook nog maar 1 dutje, wij kiezen ervoor om alleen een middagdu ...
Inmiddels zitten we hier op geen dutjes. Ik heb het maar losgelaten, probeer het nog wel maar als hij niet wil dan niet. Heb inderdaad ook het dutje proberen te verplaatsen naar de middag maar nee. Ben er echt een beetje klaar mee.

2 jaar geleden

Hier nog 2 dutjes. In de ochtend 30 tot 45 min. In de middag 30 tot 120 min. Nacht met zeker 3x wakker van 19.00 tot 6 a 7 uur

2 jaar geleden

Nou hier sinds een week of zo opeens veel sneller moe! 1,5 uur of max 2. Nou dan is ze er wel klaar mee! Gisteren 3 tukkies gedaan en om 18.00 weer moe! Geslapen van 18.45 tot even 7.30!!.. iets met de sprong van 12 maanden..

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Nou hier sinds een week of zo opeens veel sneller moe! 1,5 uur of max 2. No ...
Bij ons ook. Hele ritme weer op de kop. Van 1slaapje overdag maar 3 op eens. Is ook begonnen met lopen, lukt 3-5 stapjes zonder steun te lopen. Denk dat daar mee te maken heeft is ook nog stop in beweging

2 jaar geleden

Onze dochter is nu net 1 jaar en heeft sinds haar verjaardag ineens dat ze niet meer wil slapen in haar eigen bed (overdag en nachten niet/amper) Op de opvang maakt ze makkelijk nog 2 slaapjes van 1,5-2 uur. Zijn er mama’s die dit herkennen en wat hebben jullie hieraan gedaan? Nu ligt ze regelmatig tussen ons in en leg ik haar in haar eigen bedje als ze diep slaapt, maar dit is voor onze nachtrust ook niet ideaal en wil haar hier ook niet aan laten ‘wennen’

2 jaar geleden

Reactie op Sandraatje1986

Onze dochter is nu net 1 jaar en heeft sinds haar verjaardag ineens dat ze ...
Bij ons overdag zelfde verhaal, moeten echt heel moe zijn willen ze (tweeling) overdag in bed slapen. Als ze in beweging zijn, kinderwagen of auto, dan slapen ze wel. S nachts slapen ze dus wel goed in eigen bed. Net als op de opvang, daar inderdaad ook lang en zonder problemen. Tip heb dus ook niet echt maar herken het wel

2 jaar geleden

Reactie op Sandraatje1986

Onze dochter is nu net 1 jaar en heeft sinds haar verjaardag ineens dat ze ...
Zijn middagdutje word met de dag beter. Maandag en dinsdag heeft hij ook een ochtend dutje gedaan, vandaag dan weer niet. 's nachts word hij 1x wakker dat is dan tussen 1-2u. Hier nemen we hem meestal ook bij ons in bed.. en met een vroege shift staan, is het idd niet ideaal.