238 Reacties

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dit als jullie weggaan overdag. Bijvoorbeeld naar familie oid. Mijn zoontje slaapt dan wel even in de wandelwagen en als ik geluk heb in de auto maar het zijn allemaal hazeslaapjes. In een campingbedje of ergens anders op bed gaat hij niet slapen helaas. Hij is dan om 17u bekaf vind het zo zielig😢

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Hoe doen jullie dit als jullie weggaan overdag. Bijvoorbeeld naar familie o ...
Vroeg naar huis en de dagen erna niks plannen. Familie vind ons best irritant dat we altijd zo vroeg weg gaan 😝 Komende zaterdag bezoek gepland. 1 uur daar, hij slaapt meestal rond 3 nog 30 min. Eventueel buiten even die lopen. 5 uur rijden we weer naar huis. In bad, fles en dan 18:00 slapen.

2 jaar geleden

Vroeg naar huis en de dagen erna niks plannen. Familie vind ons best irrita ...
Wij zijn nu uitgenodigd voor een bbq maar weet gewoon niet hoe ik 't moet doen. Ook overdag vind ik 't lastig. Hij slaapt dan zo weinig, en is door alle indrukken helemaal hysterisch.

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Wij zijn nu uitgenodigd voor een bbq maar weet gewoon niet hoe ik 't moet d ...
Is het bbq voor de avond? Na z'n laatste slaapje gaan eventueel? Tussendoor even wandelen of afzonderen. Ja heel lastig, ben blij als ze wat langer wakker zijn.. 😅

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Wij zijn nu uitgenodigd voor een bbq maar weet gewoon niet hoe ik 't moet d ...
Herkenbaar, meneer wil hier alles meemaken en dus niet slapen. Eerst hielp wandelen nog wel, maar ook dat helpt nu niet meer. Ik kan hem soms met bv wel slaperig krijgen en wiegen in mn armen. Of we accepteren het maar en weten dat hij in de auto wel slaapt en straks thuis ook.

2 jaar geleden

Is het bbq voor de avond? Na z'n laatste slaapje gaan eventueel? Tussendoor ...
Ja in de avond inderdaad. Lastig he 😅

2 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Herkenbaar, meneer wil hier alles meemaken en dus niet slapen. Eerst hielp ...
Ja dat is hier ook. Wandelen hielp hier goed maar tegenwoordig vind hij alles veel te interessant. Enige plek waar hij goed slaapt is in zijn bed. (wat heel fijn is natuurlijk maar ook een beperking met wat je kan rond etenstijd)

2 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ja dat is hier ook. Wandelen hielp hier goed maar tegenwoordig vind hij all ...
Ik denk soms dat ook liggen zorgt dat hij rust, zonder dat hij slaapt dus. We hebben nu nog niet eerder het campingbedje mee, misschien dat hem dat wel helpt. Maar bij jullie dus ook niet?

2 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Ik denk soms dat ook liggen zorgt dat hij rust, zonder dat hij slaapt dus. ...
Nou heb 't wel is geprobeerd in een bedje bij iemand maar toen was die helemaal van slag. Het ruikt natuurlijk anders enz. Door corona zijn we weinig in de avond weg geweest /uit logeren dus dat helpt niet echt mee. Hij kent 't ook gewoon nog niet. Ik zou het gewoon is proberen als ik jou was 😘

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 7 md nooit een goed slaper geweest tot ik de kinderwagen had ontdekt. Hij groeit nu echt uit en in zit gedeelte slaapt hij niet. Als hij in de oogjes na 2 uur wrijft, leg ik hem in bed dan gaat hij van alles doen behalve slapen, raakt vervolgens oververmoeid en slaapt dan 4-5 uur achter elkaar niet. Hoe hebben jullie het kindje aangeleerd in bedje te slapen?

2 jaar geleden

Wij hebben ons kleintje eerst een paar keer in het campingbedje in zijn eigen slaapkamer laten slapen overdag. Dus vertrouwde ruimte en geur. Daarna een paar keer in het campingbedje in ons thuis kantoor dus nieuwe ruimte maar vertrouwde geur. Tot slot bij vrienden in het campingbedje waarbij ik ipv een hydrofiele doeken een gedragen katoenen pyjama op zijn bedje heb gedaan. Dat was dus een nieuwe ruimte, met andere geur want ander huis maar wel vertrouwde geur van zijn moeder. Het ging best goed! Joost even wat voorbereiding maar ik was er blij mee.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt nog 3x overdag, nu bijna 7 maanden. Bij jullie is het nog maar 2x. Sinds wanneer is dat bij jullie?

2 jaar geleden

Hier wordt ons zoontje meestal al voor 6 uur wakker. We hebben nu meestal 2.5 tot 3 uur wakkertijd. Dan slaapt ie vanaf 9 uur ongeveer 3 kwartier tot een uur. En dan rond 13 uur gaat ie weer slapen voor ongeveer 2 uur. De ene keer redt ie het tot 18.30 en af en toe doet ie tussendoor nog een powernap en brengen we hem later naar bed. Vandaag bijvoorbeeld viel die in de auto in slaap en ging die om 19.30 naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Mijn zoontje is 7 md nooit een goed slaper geweest tot ik de kinderwagen ha ...
Vanaf het begin af aan, dus gelijk de eerste week als ze sliep in bed gelegd, daarna wakker in gelegd toen ze ouder was🙂 slaapritueel, muziekdoosje aan slaapzakje aan speentje erin, gordijn Dicht, babyfoon aan en weglopen.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Vanaf het begin af aan, dus gelijk de eerste week als ze sliep in bed geleg ...
Ja een goed ritueel en timing is alles. Ik let op de klok, hij ligt binnen 2, 5 uur in de ochtend en middag op bed. In de namiddag lukt dat niet meer dan ga ik meestal wandelen of iets ondernemen dan slaapt hij niet altijd maar is wel heel rustig.

2 jaar geleden

Hier vanaf begin goed in kinderwagen geslapen , dus als we bijv bbq hebben dan zetten we hem rond 19.00 met een fles in z’n kinderwagen gewoon zit gedeelte en dan gaat hij vanzelf slapen 😀 als we zelf uit eten gaan ofzo dan regelen we lekker oppas meisje ideaal 😉

2 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Mijn dochter slaapt nog 3x overdag, nu bijna 7 maanden. Bij jullie is het n ...
Bij ons is het ook vaak nog 3 keer en soms 2x. Het ligt eraan hoelang ze slaapt. Smorgens kan ze ook vaak maar 1 uurtje wakker blijven dan wil ze echt terug naar bed rond half 9. En dan soms 2 uurtjes wakker en in de middag heel wisselend. Ligt echt aan of ze bij de opvang is geweest bijv dan is ze echt moe en slaapt ze nog even tussendoor. Hier ook geen strakke slaapschema. Als ze moe is gaat ze naar bed en anders speelt ze lekker

2 jaar geleden

Ik lees hier dat jullie kindjes om 19u of 19u30 naar bed gaan. Is dat echt slapen of is dat naar boven gaan en laatste fles geven (en dus iets later echt slapen)?

2 jaar geleden

Reactie op Marieke8585

Ik lees hier dat jullie kindjes om 19u of 19u30 naar bed gaan. Is dat echt ...
Die van ons slaapt echt om die tijd 😃

2 jaar geleden

Zoontje slaapt van 21.00 tot 06.30 a 07.30 en smiddags 1x 45 tot 60 minuten vaak tussen 13.00 of 14.00 is dit verder slaapt hij niet hahah en is ie ook niet huilerig of moe hij is 6 maandjes net geweest😊