238 Reacties

2 jaar geleden

Hier in de ochtend vaak 2 uur en middag 1-1,5 uur. Maar soms ook weleens 2x een uurtje slaap. Vandaag weer heel veel slaap tussendoor. Soms is de nacht dan wel weer onrustig. Ach.. baby’s. Ze hebben geen horloges 🤪 Mijn tip zou ook zijn om te oefenen met wakker in bed leggen. Een slaapritueel, zodat je kleine weet dat het bedtijd is. Verschonen, even zingen, boekje lezen, knuffelen, slaapzakje aan, muziekdoosje aan en knuffelpopje bij de hand/speentje. Ik heb dit vanaf dag 1 gedaan. Overigens slaapt hij sinds 6 maanden wat langer. Daarvoor 30-45 min per slaapje. Consequent zijn, voorspelbaarheid en troosten/niet laten huilen. Komt vast goed!

2 jaar geleden

Ligt eraan smorgens wel lang als die eerder wakker word standaard tijden rond 930 1000 fruithap luier slaapzak in bed knuffel erbij en muziek aan ik zeg welterusten en slaapt vaak zelf in soms ff spelen eerst maar das niet erg smiddags na de fles rond half 3 zelfde en avond ook rond half 8 vaak.. als die snachts wakker word en echt huilt ga ik er heen wieg even op de kamer en dan terug in bed meneertje wil geen speen dus dit was de oplossing en is geen gewenning want word alleen wakker in de sprongetjes enzo en af en toe ook niet eens dus ligt er beetje aan.. vaak slaapt die ergens tussen de 1,5 a 2 uur overdags

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt een halfuur overdag rond een uur of 3 Verder de nacht van 1930 tot 0600 Ze wil gewoon niet meer slapen en is (bijna) altijd een vrolijke baby

2 jaar geleden

Die van mij slaapt maar 1 keer overdag max. 3 uur en 's nachts slaapt hij van 19u30 tot 6á7u. Hij is een droomkind als het gaat over slapen.

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ik schrik van de reacties mijne slaapt dus heel weinig. 11 uur fles. Uurtje ...
Misschien heb je het al tot in den treure gehoord, maar in slaap wiegen maakt dat hij niet zonder je kan. Misschien moet je toch proberen om te gaan trainen met 'moe maar wakker' in bed leggen en zelf in slaap laten vallen.

2 jaar geleden

Wij hebben geluk! Hier het slaapritme van onze dochter van 9 maanden. Overdag: 10.30 - 12.00 slaapje 15.00 - 16.30 slaapje Ze gaat met haar papfles naar bed om 19.30. Ze drinkt deze zelf leeg en komt ze tot zichzelf en tot rust. Vaak horen we der nog eventjes kletsen en valt daarna vaak rond 20.00 in slaap en meldt zicht tussen 07.00 en 08.00 de volgende dag. We hebben s avonds in haar kamertje een zacht melodietje aan staan en een projector met rustige kleurtjes op het plafond.

2 jaar geleden

Wij hebben een vroege vogel van 10 maanden. Met lange wakkertijden door vroeg wakker en korte slaapjes. 5 / 5:30 wakker 10:00 - 11:00 - slaapt soms maar 30 min 13:00 - 14:30 - slaapt soms maar 60 min 18:45 naar bed en slaapt om 19:00 Met 6 maanden sliep hij 18:30 - 6:30. Het werd helaas steeds vroeger. We hebben van alles geprobeerd om hem langer uit te laten slapen. Eerder naar bed (18:00 uur), later de ochtendslaap (10:00, doen we dus nog steeds), niet meteen uit bed halen. Misschien/hopelijk groeit hij er overheen. Als iemand nog een tip heeft...

2 jaar geleden

Hier bijna 10 maanden, slaapt al maanden goed door (met hier en daar natuurlijk wat nachtelijke avonturen nagelaten😉). 7:00 wakker 9:15/9:30 ochtenddut tot 10:00 13:00 naar bed tot 15:00 Rond 18:00/18:30 avondfles en dan halfuurtje later naar bed tot de volgende ochtend. Wij volgen de tips van slaapcoach voor baby's, volgens het 2-3-4 wakkerschema. Wanneer ze naar de opvang gaat op ma-di-wo, slaapt ze daar 's ochtends en 's middags 2x 1:15uur dutjes. Daar is het' s middags te rumoerig voor een lange dut. 's Avonds wil ze dan echt voor 19:00 op bed liggen. 😴

2 jaar geleden

10:00 wakker 12:00-13:00 dutje 16:00-17:00 dutje 22:00 slapen

2 jaar geleden

S'ochtends is m'n zoontje 2 uur wakker en daarna gaat hij slapen. Slaapt een uurtje/ anderhalf uur. Dan 3 uur lang wakker en dan na de fles naar bed. Slaapt hij een uurtje in de middag

2 jaar geleden

Ik ben nu over naar nog maar 1 slaapje op een dag😱 ze slaapt van 1 tot 3 is ze gewoon 6 uur wakker, bizar. Nu wel dan in de avond helemaal uitgeteld. Maarja 2 slaapjes doet ze echt niet meer

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ik schrik van de reacties mijne slaapt dus heel weinig. 11 uur fles. Uurtje ...
Als je wil afbouwen met wiegen, probeer hem op z'n zij in zn bedje te leggen en hem dan met je hand op z'n heupjes/zij wat heen en weer te bewegen. Dan heeft ie nog wel dat wiegende gevoel. Zo hebben wij het ook (heel snel) afgebouwd. Uiteindelijk hoefde we hem alleen nog op z'n zij neer te leggen en dan ging ie slapen.

2 jaar geleden

Wat slapen er veel baby's veel uur. Hier 6.30 wakker Rond 8.45 slapen tot max 9.30 Rond 13.00 slapen tot max 14.00 Maar slaapt meestal maar half uurtjes. Soms ga ik einde van de middag nog stukje auto rijden voor een dutje

2 jaar geleden

Hier momenteel ongeveer 8 uur wakker, 10 uur slapen tot 12. Dan om 2 uur slapen tot 4 en dan om 7 uur naar bed. Als ik het zo lees hebben we wel een slaapkop!

2 jaar geleden

Hier is t elke dag weer anders aangezien we helaas een slechte nachtslaper hebben. Maar over t algemeen is t dit: 07.00 wakker 09.00 - 10.30 slapen 13.30 - 15.00 slapen Tussen 19.00 en 20.00 naar bed En dan word ze snachts nog zon 4 tot 8x wakker 😴 We proberen iig overdag 2-3-4 uur wakkertijd aan te houden

2 jaar geleden

Reactie op Joanne0418

Wat slapen er veel baby's veel uur. Hier 6.30 wakker Rond 8.45 slapen tot m ...
Die van mij slaapt soms gewoon overdag de hele dag niet. Dan heb ik echt oorlog als ik het probeer. En ik geef echt niet snel op, maar ze verrekt het gewoon. Gelukkig gaan de nachten daarentegen (bijna) altijd top....

2 jaar geleden

Wij hebben de hulp van een slaapcoach ingeschakeld.. Hij sliep tot 8 maanden niet door. Werd zo’n 4 tot 6 keer wakker in de nacht. Sindsdien gaat het echt beter. Hij wordt gemiddeld om 6.30 uur wakker. 9 uur tot max 10 uur zijn eerste slaapje. Ik maak hem dus ook wakker Dan van 1 tot 3 uur z’n tweede slaapje. Ook dan maak ik hem wakker als hij nog ligt te slapen. In de avond gaat hij er tussen 18.30 en 19.00 uur in. Op de opvangdagen eerder omdat hij zo moe is..

2 jaar geleden

Reactie op Irokoneko

Hier is t elke dag weer anders aangezien we helaas een slechte nachtslaper ...
Hier hielp het om het ochtend slaapje in te korten! Drie kwartier tot maximaal een uur

2 jaar geleden

Reactie op Wensvoornummertwee

Hier hielp het om het ochtend slaapje in te korten! Drie kwartier tot maxim ...
Ik lees ook even mee :) Maakte je je baby dan wakker in de ochtend? Die van ons kan goed 2 tot 2,5 uurtjes in de ochtend en 1 tot 1,5 uur in de middag thuis slapen en wordt in de avond / nacht regelmatig wakker.. maar op het kdv slaapt ze 'slecht' , net zoals gisteren.. en het viel ons op dat ze doorsliep van 19.00 uur gisterenavond tot 06.30 uur vanochtend 🤷🏽‍♀️ slaapt ze dan misschien niet zo slecht op het kdv 😅 of misschien was ze gewoon echt moe.. ik ga in ieder geval proberen om haar ochtend slaapje in te korten.

2 jaar geleden

Reactie op Ien82

Ik lees ook even mee :) Maakte je je baby dan wakker in de ochtend? Die va ...
Hi, Hoe oud is je kindje? Vanaf 8 maanden wordt er gezegd dat het 1e slaapje tussen 9-10u 30-45min mag duren en dan 13-15u in de middag. Kindjes rond die leeftijd hebben overdag 2-2,5u slaap nodig. Het lijkt erop dat je kindje overdag thuis te lang slaapt. En op de opvang korter en dan zie je het effect in de avond haha... mss idd het proberen waard om slaapje in de ochtend idd in te korten.