17 Reacties

3 jaar geleden

Mijn schoonzus ging eerst een tepelhoedje gebruiken omdat hij eerst ook niet uit de fles wilde drinken. Binnen no time dronk hij uit de fles

3 jaar geleden

Hier moet de gekolfde melk lekker warm zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Mijn schoonzus ging eerst een tepelhoedje gebruiken omdat hij eerst ook nie ...
Oke. Hij drinkt soms wel. Maar niet zoveel. Zal hij dan ook meer gaan drinken omdat hij het meer gewend is? Kan een tepelhoedje ook gebruikt worden, om de melkstroom uit de borst rustiger te laten verlopen?

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Oke. Hij drinkt soms wel. Maar niet zoveel. Zal hij dan ook meer gaan drink ...
Ja, bij mij komt het er als een kanon uit. En als hij los laat zit ik helemaal onder. Ben met tepelhoedje gaan voeden en het is in ieder geval al minder een knoei partij. Alleen heb ik nog precies hetzelfde probleem als jij, mijn zoontje drinkt ook maar 60ml uit de fles en wilt daarna niet meer . Het is echt een drama, gisteren zes uur met hem lopen vechten voor die 60ml.. mijn plan is om hem gewoon maar elke dag in ieder geval een flesje van 60ml aan te bieden (hij moet ook uit de fles drinken op de opvang straks), maar als iemand echt de oplossing heeft hoor ik het graag! Ook poedermelk geprobeerd maar dat was niet veel beter..

3 jaar geleden

Reactie op LotteeM

Ja, bij mij komt het er als een kanon uit. En als hij los laat zit ik helem ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Als je met een tepelhoedje voed, gaat de melk er niet bij langs aan de zijkanten? Hoe weet je welke maat je nodig hebt, of is het vaak een standaard maat

3 jaar geleden

Reactie op Mama Van Twee2

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Als je met een tepelhoedje voed, ...
Als je 'm goed op je borst plakt valt dat mee, daarom moet je 'm wel altijd goed schoonmaken. En ik doe altijd een hydrofiele doek tussen mij en m'n zoontje in (maar dat deed ik sowieso al zonder tepelhoedje omdat hij zo snel los liet en er dan een fonteintje melk uit m'n tepel kwam). Mijn lactatiekundige zei me dat je ALTIJD maat L moet nemen. Weet niet meer precies waarom, maar ze vond volgens mij maat M voor iedere vrouw of voor ieder mondje te klein ofzo. Nog een tip: stop het tepelhoedje na gebruik/schoonmaak weer in je BH, dan raak je 'm nooit kwijt ;)

3 jaar geleden

Had ik ook last van bij mijn dochter en heb toen met een tepelhoedje gevoed, dat ging prima! Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar is dan zeker de moeite waard om te doen.

3 jaar geleden

Ik denk dat een tepelhoedje kan helpen. Bij het live voeden kan 't wat minder snel in zijn mondje komen en hij went gelijk aan een soort van speen. Ik heb tepelhoedjes van Medela. Zijn o.a. bij Kruidvat en etos te koop.

3 jaar geleden

De speen van de fles (ik gebruikte avent) op je tepel leggen net als een tepelhoedje. Hij trekt dan vacuüm en zo drinkt ie borstvoeding maar via de speen. Bij ons was ie snel gewend aan de speen en toen een flesje geprobeerd. Nu pakt hij allebei😁

3 jaar geleden

Hey lees ook ff mee, helaas weigert onze kleine meid sinds een paar dagen de fles helemaal😭 heeft een paar keer wel gedronken uit de fles, hele voedingen afgekolfde bv.. Is wel erg gevoelig voor de temperatuur.. Bv zelf gaat prima, dus zodra een kwartier later aanleg dan drinkt ze rustig en zonder probleem. 🙏 Nou moet ik over een goede week weer aan het werk en maak me toch wel zorgen of ze dan straks wel gaat drinken.. Werk gelijk hele dagen en werk niet echt in de buurt van thuis...

3 jaar geleden

Reactie op RianneMoraal

Hey lees ook ff mee, helaas weigert onze kleine meid sinds een paar dagen d ...
Hier precies hetzelfde verhaal. Heeft voorheen zonder problemen uit de fles gedronken. Help!

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde, ik lees mee.

3 jaar geleden

Reactie op LotteeM

Als je 'm goed op je borst plakt valt dat mee, daarom moet je 'm wel altijd ...
Bij ons juist op aanraden van de kraamzorg maat S. Klein mondje en kleine tepel. Dus zal bij iedereen wel verschillend wat het beste past...

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde. Geef bv en ivm straks weer aan het werk overgestapt op de fles. Maar hij drinkt met pijn en moeite 60ml. Ik denk ook dat dit komt doordat ik altijd op verzoek heb gevoed, dus dat zn maagje ook niet groter is. Maar nu met de fles zien we natuurlijk wat erin gaat. Soms ben ik een uur a anderhalf bezig en zit er 100ml in.. Geen idee hoe we dit straks gaan doen als bijv het kdv dit moet doen, die kan moeilijk iedere keer kleine beetjes geven..

3 jaar geleden

Reactie op LucyJ

Bij ons juist op aanraden van de kraamzorg maat S. Klein mondje en kleine t ...
Oh, wat gek. De lactatiekundige had mijn tepels of mijn zoontje nog nooit gezien toen ze mij L aanraadde 🤷

3 jaar geleden

Reactie op LISAXX

Wij hebben hetzelfde. Geef bv en ivm straks weer aan het werk overgestapt o ...
Echt precies dit. Fijn om te lezen wel dat we niet de enigen zijn met dit probleem. Zou het door de coronamaatregelen komen? Mijn oudste zoontje is een jaar ouder en daar hebben we dit probleem nooit mee gehad, maar daar gingen we ook vaak mee op 'restaurant training' met een gekolfd flesje op zak. Ik blijf nu in ieder geval iedere dag een flesje aanbieden in de hoop dat het wat makkelijker gaat als hij straks naar de opvang moet. Ik merk wel dat het het snelst gaat als we echt minstens drie uur hebben gewacht met voeden (dus tussendoor alleen troosten met speen) en de melk warm maken. Ben benieuwd hoe het bij jullie verloopt

3 jaar geleden

Als jullie kindje ook maar weinig uit dr fles drinken, bijvoorbeeld 60 ml. Worden ze dan weer snel wakker en hebben snel weer honger? Mijn zoontje wel namelijk. Hij heeft niet genoeg aan 60 ml Kan het zo zijn dat er in 60 ml borstvoeding meer voedingsstoffen zitten dan in 60 ml kunstvoeding. Dat hij met 60 ml borstvoeding voldoende heeft gehad en verzadigd is?