29 Reacties

2 jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat dat erg pittig is! Het klinkt behoorlijk druk. Zou je eventueel minder willen werken? Of bv hulp voor het huishouden willen? Wie weet kan dat wat verlichten:) maar vooral keuzes maken waar jij gelukkig van wordt! Mijn situatie: ik werk 3 dagen per week, 28 uur. De 2 doordeweekse dagen heb ik mijn dochter en in het weekend hebben zowel mijn man als ik haar (merendeel doe ik dan vaak wel;)). Daarnaast hebben we hulp in het huishouden, eens per 2 weken. Puur omdat het leven druk genoeg is en ik het huishouden geen lolletje vind en dus graag deels uitbesteed haha😅 Ze gaat 3 dagen naar de opvang.

2 jaar geleden

Ik sluit mij aan bij de zin die Evalowinsky typt: maak vooral keuzes die jou gelukkig maken en waar jij je goed bij voelt. Ik werk zelf 5 dagen, 1 dag thuis. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar kdv, is 1 dag met papa en 2 dagen met opa’s en oma’s. Hij geniet daar enorm van. Ik heb alle schoolvakanties vrij (werk in het onderwijs), dan ben ik, op de 2 dagen kdv na, alle dagen met mijn zoontje. Daar geniet ik heel erg van, maar ik vind 5 dagen werken ook prima. Het huishouden doen mijn man en ik samen. 1x in de 2 weken komt er een schoonmaakhulp en we stofzuigen direct na het eten samen met de kleine man en de rest ruimen we op als hij op bed ligt. Wij hebben het geluk dat mijn ouders op donderdag vaak ook dingen in het huishouden doen, waardoor de was, stofzuigen etc ook dan gewoon doorgaat. In het weekend zijn wij vaak met elkaar, maar is er ook ruimte om apart van elkaar leuke dingen te doen. Dit plannen we goed in en altijd in overleg. Mijn zoontje vraagt ook veel om mij, maar ik ga daar vooral niet altijd in mee. Ik zeg ook vaak dat papa hem ook heel goed kan helpen of kan spelen. Aan het begin was het dan even piepen, maar nu accepteert hij dat heel goed. Mensen hebben een mening over onze situatie, vooral dat ik 5 dagen werk… die mogen ze hebben, maar dit is mijn keuze (en die van mijn man) en dat voelt voor ons allemaal goed. Ik ben gelukkig zo en daardoor ook een leuke moeder (denk ik)

2 jaar geleden

Hier 26 uur werken. Meisje gaat 3 dagen naar kdv toe. Verder zorg ik op afstand voor mijn vader ( afspraken zhuis bezoeken enz) en het huishouden. Man werk 5 dagen en gaat vaak in het weekend ook nog overdag weg of in de avonden een biertje drinken met vrienden. Hier geen hulp van wie dan ook. Meisje slaapt gelukkig nu de nachten door maar tot haar 1 jaar was het een hel.. probeer iets te vinden dat je kan ontspannen. Ik heb zelf geen tip, werk al veel minder dan jij en ben echt kapot van het 1,5 jaar van mijn dochter. Moet zeggen dat er ook veel in de afgelopen 21 maanden is gebeurd bij ons.

2 jaar geleden

Ik werk 4 dagen 32 uur. Op die manier heb ik ook nog de rust om 's avonds eten te maken en met z'n allen te eten. Mijn vriend werkt 3 dagen 24 uur en Luna gaat dus 2 dagen naar de opvang. Op die opvangdagen heb ik tussen half 6 en 6 uur het eten klaar en haalt hij onderweg naar huis Luna op om aan te schuiven. Als Luna goed in slaap valt, gaat ze rond 7 uur naar bed en dan hebben we tijd voor onszelf (ik sport ook 3 avonden in de week). Tijd voor elkaar vinden, vind ik lastiger. Mijn ouders hebben wel voorgesteld 1x in de maand Luna een heel weekend over te hebben. Wij hebben sinds een maand een hulp in het huishouden. Daarvoor was het soms gewoon echt niet hygiënisch (met name keuken/badkamer). Luna is trouwens in principe nooit op de opvang als ik thuis ben. Is een enkele keer gebeurd als haar ziekenhuisafspraak werd verzet maar ik dus al wel een vrije dag had. Ik vind die ene dag in de week 1 op 1 te waardevol, maar anders had ik het misschien wel eens gedaan Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt en het je ergens kan helpen. En wees trots op jezelf dat je al zo ver bent gekomen, met een kleine man die bijna 2 is 💪❤

2 jaar geleden

Ik werk de ene week drie dagen en de andere week vier dagen. Om en om zeg maar. Werk van half negen tot half vijf. Bibi gaat elke maandag en vrijdag naar de opvang. Die dagen werken wij ook allebei. De andere dagen dat ik werk is mijn man thuis met Bibi en visa versa. Ik sport twee avonden per week met vrienden en ga om de week op zondag iets voor mezelf doen! Huishouden verdelen we. Hij wast, lapt ramen en verschoond de bedden. Ik doe het overige! Ik kook wanneer hij werkt en hij kookt wanneer ik werk! Hij doet 2 avonden per week wat met z'n vrienden! Lang verhaal kort; Ik zou lekker wat voor jezelf buitenshuis gaan doen, iets minder werken als dat mogelijk is én huishoudelijke taken goed verdelen!

2 jaar geleden

Reactie op Eval89

Ik kan me voorstellen dat dat erg pittig is! Het klinkt behoorlijk druk. Zo ...
Bedankt voor je lieve berichtje! In mijn functie zie ik minder werken niet gebeuren. Dan kan ik niet meer aan mijn eigen eisen voldoen. Maar een andere baan zoeken is ook lastig, gezien het ons familiebedrijf is en ik het zou overnemen 😅 maar Milan staat op de eerste plaats, dus zou minder werken en meer bij hem zijn logisch zijn. Daar kom ik dus niet echt aan uit. Een hulp voor de grotere dingen zoals jullie hebben zou inderdaad fijn zijn. Ik vind het toch wel wat een vreemde in m'n huis. En dan hopen dat ze goed kunnen poetsen🙈

2 jaar geleden

Reactie op Minimier

Ik sluit mij aan bij de zin die Evalowinsky typt: maak vooral keuzes die jo ...
Bedankt voor je berichtje! Lief dat je de tijd neemt. Als jij gelukkig wordt van 5 dagen werken dan is je kindje uiteindelijk ook gelukkig toch?! Blije mama is een blij kind! Dus wees trots op jezelf dat je dit doet en laat de rest maar praten (makkelijker gezegd dan gedaan, I know🙈). Die extra hulp in het huishouden voor de grote dingen en van je ouders is dan wel erg fijn kan ik me voorstellen! Keep on going moeders!

2 jaar geleden

Ik start maandag met een nieuwe job :) (huishoudhulp) en dan ga ik ook van 6/7 naar 4/7. Onze dochter gaat die 4 dagen naar kdv. Ik ga 32 uurtjes werken en ben de woensdag en in het weekend altijd thuis met men kleine meid! Het idee alleen al maakt me zo gelukkig. 🥰 Verder valt onze dochter nog steeds heel moeilijk in slaap en is het zo vaak na 22:30 vooraleer we aan het huishouden kunnen beginnen. Ze wilt voornamelijk enkel mama (boobie) om in slaap te vallen maar als ze te lang blijft woelen dan neemt papa het vaak wel over. Laten huilen om in slaap te vallen doen we hier niet. Dan doe ik zoveel huishouden als ik kan al moet ik wel zeggen dat de strijk hier ook wel geregeld blijft liggen. 🤣 Verder ruimen we de keuken/doen we de afwas net na het eten terwijl onze dochter nog even speelt/tv kijkt Een propere keuken is toch direct een heel ander zicht. Tijd voor mezelf neem ik tegenwoordig veel vaker dan in het begin en bestaat voorlopig uit het kijken van series net voor ik in bed kruip. Tijd voor ons samen vinden is moeilijker. Ook omdat ik er nog niet klaar voor ben onze dochter ‘s avonds/s’nachts op logee te sturen 🙊

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Hier 26 uur werken. Meisje gaat 3 dagen naar kdv toe. Verder zorg ik op afs ...
Bedankt voor je berichtje! Jouw weken klinken ook erg heftig. Let ook een beetje op jezelf :) Succes met de zorg voor je vader en je kindje!

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ik werk 4 dagen 32 uur. Op die manier heb ik ook nog de rust om 's avonds e ...
Bedankt dat je de tijd nam om te antwoorden! Dat klinkt al wel relaxter ja dat je op tijd thuis bent om te koken. Ik ben er vaak pas om half 7, dus dan is alles haasten😅 Knap dat je de tijd en motivatie hebt gecreëerd om te gaan sporten (staat ook nog op m'n to-do als alles weer op orde is). Ik herken wat je zegt over die ene dag de 1 op 1 tijd. Die wil ik ook echt niet kwijt. Is toch anders dan met z'n 3e in het weekend. Het is ook echt mijn favoriete dag🥰 En ik denk ook weleens na over een datenight 1x per maand te plannen, maar het komt er steeds niet van. Zo'n weekend Luna bij je ouders zou wel heel lekker zijn voor jullie. En waarschijnlijk vindt zij het ook ontzettend gezellig om daar te gaan logeren. Heel lief! Jullie mogen ook zeker trots zijn🙌🏼

2 jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Ik werk de ene week drie dagen en de andere week vier dagen. Om en om zeg m ...
Wauw klinkt alsof jullie het goed gepland hebben! Wat fijn dat de balans er is tussen werk, mama zijn en jezelf kunnen zijn. Bedankt voor je berichtje! 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Cévh

Ik start maandag met een nieuwe job :) (huishoudhulp) en dan ga ik ook van ...
Hey wat goed en succes met je nieuwe baan! Dat zal wel een hele verademing worden voor je! Ai dat is pittig. Dat hebben we ook lang gehad, maar sinds het ritueel van drinken, verhaaltje en bij hem blijven zitten tot hij slaapt (ook dat moet veranderen, maar we zijn al blij dat hij nu vaak rond 8 uur slaapt) het het beter. Bij ons is hij helaas wel gemiddeld 3x per nacht wakker en soms ook erg lang. Dan wilt hij alleen mij en anders krijst hij de boel bij elkaar. En dat kan ik in de nacht niet hebben hoor, dan ga ik er zelf wel heen😑 Ik hoop dat ze snel beter gaat slapen bij jullie! Jullie doen het heel goed!🥰

2 jaar geleden

Reactie op Alex92

Hey wat goed en succes met je nieuwe baan! Dat zal wel een hele verademing ...
Dank je wel ☺️ Ja inderdaad. Goh ik heb het er graag voor over hoor dus het pittige valt wel mee. Het enige dingetje is dat het huishouden soms niet allemaal gedaan is maar ja. Binnen 10 jaar is er nog steeds huishouden. Maar dan wilt men kleine meid mij waarschijnlijk niet meer in der bed 😂 dus ik geniet ervan zolang het kan. Ai dat wakker worden ‘s nachts gebeurd hier ook wel regelmatig maar ze valt al snel terug in slaap (voorlopig) Veel succes en hopelijk vind je iets waar je je beter bij voelt 🥰

2 jaar geleden

Ik werk 24 uur, 3 dagen van 9 tot 5. Mijn vriend werkt fulltime van 8.30 tot 5. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar de opvang. Mijn vriend brengt en haalt een dag en ik een dag. Daarnaast gaat hij een dag naar oma, ik breng en haal. Ik vind het heerlijk dat ik 2 dagen thuis ben met mijn zoontje en de weekenden uiteraard. We hebben om de 2 weken de 2 kinderen van mijn vriend van zaterdag op zondag. Het huishouden is verdeeld. Hij kookt als ik ons zoontje breng en haal en vice versa. Mijn vriend sport 4 avonden in de week en we hebben 1 avond in de week, plus het weekend voor onszelf. Mijn struikelpuntje is ook tijd voor mezelf. Er is ‘s avonds altijd nog wel wasje o.i.d., maar ik probeer wel steeds meer tijd voor mezelf vrij te maken. Je moet doen wat jou gelukkig maakt. Of dat nou 3 of 5 dagen werken is. Dat is voor iedereen anders en de één doet alles met 2 vingers in de neus en anderen (zoals ikzelf) vinden het allemaal net iets zwaarder, maar ook dat is prima. Niet te veel meten aan wat anderen doen. Je kunt niet achter de voordeur kijken en we leven toch wel een beetje in een maatschappij waarbij je, vooral voor de buitenwereld, alle ballen hoog moet houden. Dat lukt gewoon niet altijd. Wees lief voor jezelf en doe wat voor jouw gezin het beste voelt/werkt. Sorry.. lang verhaal 🤭

2 jaar geleden

Ik werk 3 dagen. Maandag woensdag en donderdag. Op maandag gaat ze naar de gastouder, donderdag naar opa en oma en op woensdag is mijn man thuis (die werkt 4 dagen). Ik ben dus op dinsdag en vrijdag thuis met de kleine meid. En in het weekend. Mijn man sport elke dinsdagavond en zaterdagochtend. Soms op zaterdag de hele dag ivm wedstrijd. Qua huishouden doe ik het meeste. Kleine dingen zoals stofzuigen en dweilen doe ik als ze smiddags slaapt. Koken doe ik altijd. Mijn man ruimt meestal af. Mijn man doet haar vaak ik bad terwijl ik dan even het speelgoed opruim en haar bedje klaarmaak en kleding voor de volgende dag klaarhang. Ik zou wel eens per 2 weken een schoonmaakster willen maar vind het erg duur. Maar merk wel dat de schoonmaak van de badkamer en toiletten soms echt achterloopt. 🤐 Die schade haal ik dan vaak in het weekend in, of met een beetje geluk ben ik een keer op maandag vrij als ze naar de gastouder is (als ik in het weekend gewerkt heb). En dan kan ik ff flink door het huis heen.

2 jaar geleden

Ik werk 24 uur, 3 dagen van 9 tot 5. Mijn vriend werkt fulltime van 8.30 to ...
Heel lief, bedankt voor je berichtje. Knap hoe jullie het doen! En wat lief dat je vriend 4 avonden mag sporten van je. Ik merk hier dat mijn man iets egoïstischer is dan ik en dat ik daar weleens jaloers op ben. Hij vindt het erg dat het met mij niet goed gaat en zegt dat hij me graag zou helpen, maar hij zou het sporten ook niet opgeven om mij te helpen. Dat is natuurlijk super goed van hem. Misschien ook wel de reden waarom het met hem wel goed gaat. Maar andersom laat ik wel alles om hem de ruimte te geven. Is dat bij jullie ook zo of voelt het wel als een balans? (Niet om op m'n kan af te geven hoor. Ik ben blij met hem en het gaat goed met ons. Maar soms mis ik dat hij niet iets meer van mijn zorgzame kan heeft en ik iets meer van zijn zelfzorg had).

2 jaar geleden

Ik werk 3 dagen. Maandag woensdag en donderdag. Op maandag gaat ze naar de ...
Bedankt voor je berichtje! Ja vooral de grotere dingen zijn vaak lastig in te plannen hè. Stofzuigen en stoffen lukt altijd wel, maar de rest.... Goed om te lezen dat het bij jullie verder goed loopt😄

2 jaar geleden

Ik werk 30 uur in 4 dagen. Mijn man werkt 4 dagen in de horeca vanaf 10 uur tot laat in de avond. Hij heeft wel kunnen regelen dat hij dinsdag een vaste vrije dag heeft dus dan is hij thuis met onze dochter. Maandag en vrijdag gaat ze naar de opvang en donderdag naar mijn moeder. Ik vindt het soms ook echt wel pittig dat ik bijna elk weekend alleen met haar ben. Ik mis soms ook wel tijd voor jezelf. Ik laat haar daarom ook wel naar de opvang gaan wanneer ik vakantie heb. Dan heb ik even 2 dagen voor mijzelf. Huishouden schiet er hier ook vaak bij in, we doen wel veel samen maar kan me er ook niet zo druk om maken als de badkamer een weekje later schoon gemaakt wordt🫢

2 jaar geleden

Reactie op Firstbaby20

Ik werk 30 uur in 4 dagen. Mijn man werkt 4 dagen in de horeca vanaf 10 uur ...
Oh dat is ook pittig! Schoonmaken komt inderdaad dan wel op de laatste plaats. Bedankt voor je berichtje 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Alex92

Heel lief, bedankt voor je berichtje. Knap hoe jullie het doen! En wat lie ...
Soms vind ik het ook lastig dat hij lekker 4 avonden weggaat om te sporten. Ik vind het soms ook egoïstisch hoor! We hebben wel de afspraak dat hij pas weggaat als ons zoontje slaapt. We hebben geregeld gehad dat als hij net de straat uit fietst dat mijn zoontje begint te huilen en ik de hele avond bezig ben met hem en ik dan niets voor mezelf kan doen. En we hebben sinds 2 weken de afspraak dat hij in de week dat zijn kinderen niet komen hij een dag sport in het weekend zodat we 2 avonden samen hebben. Mijn advies is dat je het bespreekbaar maakt. Mannen hebben vaak niet door dat vrouwen best veel opofferen wanneer er kinderen zijn (dit doen we vaak ook zelf hè) en dat zij gewoon hun ding doen. Gelukkig heb ik een vriend die dit altijd goed oppakt, maar ik moet eigenlijk niet verwachten dat hij minder gaat sporten dus moet ik zelf een oplossing verzinnen waarmee ik kan leven.