34 Reacties

één jaar geleden

Elke dag wel hoor

één jaar geleden

1x pw frikadel met paar frietjes met appelmoes. 3x pw ongeveer een liga koek

één jaar geleden

Is heel wisselend. Over het algemeen krijgt hij altijd wel gezond eten. Maar af en toe iets ongezonds hoort er ook bij. Als die nooit wat mag dan gaat die later de schade alleen maar inhalen.

één jaar geleden

Hier krijgt ze elke dag wel iets lekkers. Een koekje of rozijntjes of een knakworstje bij de lunch en een toetje bij het avondeten of met dit warme weer een waterijsje. Meestal eten we 1x in de week patat en dan krijgt zij ook een paar stukjes met een frikadel. Ze houdt niet van sausjes, dus wel kaal 🙈

één jaar geleden

Regelmatig hier standaard elke week wel frietjes, vaak combineer ik dat met wat worteltjes of andere groenten.

één jaar geleden

Komt regelmatig voorbij hoor. Wij eten op zondag altijd frietjes en hij dus ook en heel eerlijk ik denk er niet zo over na. Hij heeft een grotere zus en ben er ook erg makkelijk in geworden. Niet dat hij nu de hele dag slecht en ongezond eet maar t gebeurd wel. Balans denk ik altijd maar...

één jaar geleden

Regelmatig. Koekje, frietjes, pizza. Als ik weet dat we 's avonds "ongezond" eten dan geef ik d'r als middag snack wel groenten zodat ze iig iets binnen heeft. En als dat een keer niet is, dan niet.

één jaar geleden

Ik denk 1 keer per week en dat is dan vaak bij de opa's en oma's, maar dat is vooral omdat hij niet zo gek is op frietjes of ijsjes of snoepjes, hij heeft zelf liever tomaatjes, komkommer of stukjes fruit. Anders kwam het wel vaker voor hoor😄

één jaar geleden

We eten standaard op zaterdag friet. Soms bij de lunch 1x per week poffertjes, pannekoek of knakworstjes. Soms krijgt hij een hapje van mijn koek, als het warm is soms een waterijsje. Verder eet mijn zoon gelukkig heel graag zuivel, brood, rijst/pasta/aardappel, fruit en groenten. Ik maak mijn zoon het meest blij met fruit. Zolang hij overall een goed eetpatroon heeft, kan dat ongezonde echt niet veel kwaad. Mijn zoon is niet heel groot en is redelijk dun. Als ik een kind had dat qua gewicht wat hoger zat, zou ik hem wel wat gezondere alternatieven aanbieden.

één jaar geleden

Sinds dat ze de 1 is gepasseerd, let ik er veel minder op. Daarvoor gaf ik nooit iets. Ze houd ook heel erg van fruit. Gister heeft ze toevallig voor het eerst best veel “echte” chips op tijdens een verjaardag. Normaal krijgt ze alleen maar die maisstengels. Toetjes en ijs heeft ze geen interesse in.

één jaar geleden

Hier krijgt Bibi soms als we ergens lunchen een broodje met iets wat ze thuis niet krijgt. Een knakworstje of een mini kroketje oid. Da's denk ik 1 keer per 2 weken. Op vakantie was ik wat makkelijker en heeft ze een paar keer een cakeje gekregen. Wij eten hier zelf thuis eigenlijk nooit patat of pizza dus Bibi heeft dat nog nooit gehad! Over een chippie op een verjaardag doe ik niet moeilijk. Maar de basis thuis is wel vrij gezond! Drinkt thee en water en als ze slecht poept Roosvicee pruim. Ze is al heel lang en dus ook wat zwaarder, dus ik let er wel op.

één jaar geleden

Hier elke week patatje. En wat we in de avond eten krijgt ze ook pizza sushi enz. Maar ze eet gewoon heel goed. Fruit groente. Gaat er allemaal in. Een koekje krijgt ze soms. Max 1 xpw. Vergeet het altijd... maar ja als ze zelf het fruit van de fruitschaal haal mag zij van mij soms wel een koekje of anders lekkers. Hier is ze wel groot voor haar leeftijd dus ze kan het ook wel gebruiken.

één jaar geleden

Hier soms een doosje rozijntjes of een koekje. Avondeten meestal wel gezond, maar als we zelf een keer pizza of friet eten dan eet ze gewoon lekker met ons mee. Probeer dan wel eerst wat tomaat en komkommer te geven. Bij opa en oma op zaterdag krijgt ze altijd wat lekkers. Op feestjes doen we ook niet moeilijk over een chippie of een taartje

één jaar geleden

Hier ook. Vicky heeft zelfs een eigen snoeppot. Waar ze per dag ongeveer 6 snoepjes uit krijgt. Alle snoepjes zijn zacht, kan ze zelf kauwen en zijn klein. Frietjes en frikadel krijgt ze ook. En taart met verjaardagen.

één jaar geleden

Bij ons niet zo veel. Ze is dol op fruit dus meestal geef ik haar dat of van die mais snacks/soepstengel/rijstewafel. Ze is nogal kieskeurig en wantrouwig dus dat is in dit geval een voordeel: als ze ons koekjes ziet eten wil ze het niet meteen ook. Ze heeft met haar verjaardag wel gewoon taart op maar verder niet. Probeer suikers nog wat te voorkomen, ze zijn nog zo jong( en nu kan het nog). Gister heeft ze wel een koekje op. Ze begon meteen te drammen om meer 😅. Frietjes eet ze gewoon mee als wij dit eten (al heeft ze een keer flink erna overgeven.. ze is niet gewend aan zoveel vet eten🙈). Iedereen moet lekker doen wat hij /zij meent goed aan te doen😊

één jaar geleden

Bij de oudste was ik er zoveel strenger in😅 maar nu ziet hij zijn zusje dingen eten en dan wil hij ook. Ik probeer het op een kaakje per dag te houden. Maar soms 2. En af en toe koekjes of rozijntjes. Hij drinkt wel water en geen siroop. En toetje is alleen yoghurt of appelmoes en heel soms een waterijsje. Hij houdt ook van die volkoren cracottes dus die krijgt hij wel tussendoor.

één jaar geleden

Reactie op Thee met chocola

Bij de oudste was ik er zoveel strenger in😅 maar nu ziet hij zijn zusje di ...
Frietjes eet hij wel maar bijvoorbeeld pizza of pannenkoek hoeft hij niet. Dus avondeten is 6 dagen gezond en 1 dag wat minder😅

één jaar geleden

Doordeweeks eten we vrij gezond maar in het weekend krijgt ze wel wat meer lekkers. Zoals chocolade melk I.p.v gewone melk. En een koekje ipv maisstengel/soepstengel. Snoep krijgt ze eigenlijk nooit tenzij dat toevallig in een traktatie zit. Chocolade soms een mini hapje van mama. Ze krijgt vooral veel ongezonde dingen als we ergens op visite zijn maar dan vooral omdat iemand anders haar dan constant vanalles geeft. Qua avondeten zijn we allang blij als ze überhaupt wil eten dus als dat dan 1x per week patat of poffertjes is so be it.

één jaar geleden

Oh hier is eten gelukkig geen probleem. Bijna alles wordt gegeten en met smaak. Tja, ze vindt snoep natuurlijk heerlijk en limonade ook en dat krijgt ze dan ook. Maar als het "nee" is, accepteert ze het ook. Want soms vind ik het ook gewoon niet nodig.

één jaar geleden

Eigenlijk thuis maar weinig. Althans maar net hoe je ongezond bestempeld. Pelle eet graag fruitrepen uit Duitsland is dus gedroogd fruit zonder toegevoegde suikers vind ik zelf een prima koekje zonder dat het echt ongezond is. Maar als wij een keer frietjes of Pizza eten mag hij dat ook. Laatst teovallig bij de Mac Donald geweest en hij heeft heerlijk van een happymeal gegeten. Gelukkig eet hij ook heel graag tomaat en komkommer. Dus over het algemeen is het gezond maar dat betekend dus ook dat ik niet moeilijk doe als het wel eens ongezond is. Vandaag cake gebakken en hij heeft heerlijk de lepel afgelikt haha