34 Reacties

茅茅n jaar geleden

Heel veel meer dan ik aanvankelijk wilde. Id creche eet hij denk ik wel gezond. Als hij thuis komt dan krijgt hij een koek. En dan eet hij savonds mee maar we eten zelf vrij ongezond. In de weekends is het meer ongezond. Mijn vriend geeft ook wel vaak gezoete dranken, ben ik wel ambetant over. Liever dan water met een smaakje. Vriend geeft ook soms chocolade.

茅茅n jaar geleden

Niet vaak! Avond eten is meestal heel gezond, wel met wat olijfolie gebakken soms voor de vetten. Als wij pizza of patat eten, eten we dat meestal als hij al heeft gegeten en slaapt. Hij heeft wel een paar frietjes op maar vindt het ook niet zo bijzonder. Verder als tussendoortjes een cracker, naturel kwark, paprika, een rijstewafel en soms rozijntjes. Met mijn verjaardag heeft hij voor het eerst een stukje taart op. We hebben het geluk dat hij alles ontzettend lekker vindt, helemaal blij aan komt rennen voor zijn bekertje water en van alles zo geniet dat dit een ideale periode is om te wennen aan t idee dat evenwichtig en gevarieerd eten hardstikke lekker en leuk is. Een andere drank dan water, thee, melk of een slokje vers sap, heeft hij nog nooit gedronken. Hij krijgt smorgens wel eens een hapje van mijn boterham met hagelslag ^^

茅茅n jaar geleden

Van opa krijgt onze zoon (1,5) standaard een Nijntje koekje, hij is daar elke week. Zou het hem zelf niet geven maar zo erg vind ik het niet. Thuis krijgt hij (naast z鈥檔 maaltijden van pap, brood, groente/peulvruchten/pasta) dagelijks een banaan en verder tussendoor vari毛rend een maiswafel/soepstengel/ander fruit/hapje van ons brood/krentenbol. Als wij eens patat eten eet hij wat frietjes mee, als wij eens taart eten eet hij wat hapjes mee. Qua drinken is het alleen water en thee, iets anders wil hij ook niet (bij koorts vaker alles aangeboden, maar hij drinkt er niet van).

茅茅n jaar geleden

Heel wisselend. Denk zo鈥檔 1x per 2 weken friet. Als wij pizza eten een klein stukje pizza, is gemiddeld ook 1x per 2 weken. Met het mooie weer wel bijna dagelijks een softijsje. Regelmatig een croissantje. Af en toe een koekje of wat chips. Over het algemeen eigenlijk wel heel gezond. Ze eet ook heel graag fruit en groente. En eet echt veel fruit overdag.

茅茅n jaar geleden

Over het algemeen gewoon gezond met minder zout enzo. Maar ik laat hem ook vaak dingen proeven van ons. Klein stukje krijgt ie dan en meer niet. Vind ie geweldig 馃槉

茅茅n jaar geleden

Hier valt het mee, hij krijgt af en toe een koekje bij opa en oma, eet een stukje gebak mee met een verjaardag, krijgt wel eens een ijsje en met avondeten krijgt hij ook vaak wat wij eten, of we halen er een maaltijd uit voor hem uit de diepvries. En hij wil overal van proeven. 馃ぃ Afgelopen week vakantie gehad, heeft toch wat meer lekker gehad dan anders. Nu weer naar het normale.

茅茅n jaar geleden

Gister voor het eerst een stuk (vegan) pizza gegeten 馃崟. Proberen gezond te eten maar nu ze ietje ouder is mag wat anders sporadisch ook wel. Al is het maar omdat wij hier gewoon okk trek i hebben馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Reactie op lunaapple

Heel wisselend. Denk zo鈥檔 1x per 2 weken friet. Als wij pizza eten een klei ...
Zo'n heel ijsje met hoorntje? Of zo'n klein bakje? Die van mij had het na twee hapjes wel gezien. Vond de kou maar niks denk ik馃槄

茅茅n jaar geleden

Best regelmatig. Ze krijgt bij haar avondeten bijna standaard een klein puntje mayo of ketchup. Dan eet ze heel veel meer en ze heeft de calorie毛n hard nodig. Daarnaast krijgt ze dagelijks een koekje, de ene keer is dat een liga, de andere keer een fruitreepje. Frietjes eten we niet zoveel eigenlijk, behalve bij een dagje uit soms of af en toe bij de mcdonalds. Avondeten is over het algemeen heel gezond, niets uit pakjes/zakjes ivm de allergie毛n, dus alles is altijd vers. Wel eten we ongeveer 1x per 2 weken vegan pannenkoeken 馃 Ohja en Olivia is echt helemaal gek op snoepjes. Doet ze ook echt alles voor, dus maken we soms wel eens gebruik van 馃檲 Maar dan krijgt ze bijv 1/4 van zo鈥檔 aardbeienveter.

VRIEND

茅茅n jaar geleden

Regelmatig, zijn vader is nogal van het snacken en daar is Dean ook niet vies van 馃槀 Voor de rest eet hij best gezond. Dagelijks zijn fruit en groenten 馃ウ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Zo'n heel ijsje met hoorntje? Of zo'n klein bakje? Die van mij had het na t ...
Haha ja wij hebben echt een vreetzak馃槄. Al moet ik zeggen dat het niet altijd op gaat hoor. Als ze bijvoorbeeld net avondeten heeft gehad dan eet ze hem maar voor de helft. Het is haar niet aan te zien, ze heeft nog steeds ondergewicht. Lijkt op haar papa.

茅茅n jaar geleden

Ik vraag me af en toe af of je niet een onderzoek doet met je vragen over bedtijden, eet gewoontes en tv gebuik. Tis geen aanval maar oprechte nieuwschiergheid馃挌馃А hier af en toe ook smokkelen niet meer dan 1x per week gemiddeld gok ik. Ons laatst wel meer 'schuldig gemaakt' aan de croissantjes die kreeg ze beter weg door de vermoedelijke doorkomende kiezen ipv andere afbak broodjes.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Sannecl92

Zo'n heel ijsje met hoorntje? Of zo'n klein bakje? Die van mij had het na t ...
Hier ook ze vind dat maar niks en van een stokje al helemaal niet. 馃き