11 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou je aankoopmakelaar om advies vragen. Is voor ons lastig in te schatten als we niks van het huis weten behalve het bouwjaar. En laat bouwjaar nou echt niks zeggen over de waarde van een huis. Hier gaan "simpele" eengezinswoningen zo voor bijna 80.000 meer over de plank dan de vraagprijs. Duurdere huizen soms zelfs boven een ton meer. Maar dit is Randstad. Kan zijn dat het in het oosten van t land minder ernstig is.

VRIEND

2 jaar geleden

Wat het je waard is. Met advies van makelaar erbij en dst jullie ook nog financieel alles kunnen doen wat je wilt met de hypotheek lasten erbij.

2 jaar geleden

Waar woon je? Ik zou echt adviseren om een aankoopmakelaar in te schakelen, kost wat maar heb je echt profijt van in deze markt!

2 jaar geleden

En als een bod niet geaccepteerd wordt, paar dagen later nog eens de verkoopmakelaar bellen om te vragen hoe er verder op de woning is geboden. Ze zullen het winnende bod niet delen tot de koop helemaal rond is, maar bijv wel of je met je bod gemiddeld zat en of er veel biedingen nog boven je zaten enzo. Je hebt dan wat meer info en inzicht over hoe er geboden wordt. Wij hebben dit ook gedaan en we bleken elke keer heel gemiddeld te bieden, maar er waren dan altijd een paar biedingen die er nog net boven zaten. Dus bij de volgende woning hebben we gekeken of we de financiële ruimte hadden om toch ook nog iets hoger te bieden dan we daarvoor hadden gedaan. En toen is t gelukt, met ook wel gewoon mazzel hoor. Succes iig!

2 jaar geleden

Ja inderdaad een aankoopmakelaar is super handig! Die kunnen je hierbij helpen, en qua bedrag verschilt enorm per woonplaats. Ik weet dat huizen waar ik woon soms wel tot 150.000-200.000 worden overboden. BIZAR!

2 jaar geleden

Bij het kadaster kun je ook de verkoopprijs opvragen van andere woningen die in de omgeving verkocht zijn. Dit kost maar een paar euro en geeft je een beetje een indicatie wat andere (eventueel soortgelijke) woningen hebben gedaan.

2 jaar geleden

Zelf ben ik hypotheek adviseur per regio en wijk en type huis kan het enorm verschillen. Aankoopmakelaar kan je het beste adviseren en dan vaak moet je nog een beetje geluk hebben 🍀

2 jaar geleden

Reactie op femm01

Zelf ben ik hypotheek adviseur per regio en wijk en type huis kan het enorm ...
Bedankt! We hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen gezien we gewoon niet weten waar we goed aan doen desniettemin is de woning die we willen bieden 2017 en instapklaar… dus vraagprijs: 685.000 175 vierkante meter woonoppervlak; zonnepanelen keuken eiland etc… kortom: ons droomhuis! De vraagprijs is lager in de markt gezet rekening gehouden met overbieden.. dus 30K overbieden is niet eens zo gek.. spannend !!! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Lorena_corine

Bedankt! We hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen gezien we gewoon n ...
Vind ik nog best weinig eigenlijk, 30k. Maar zoals Femm zegt is het overal anders. Hier is 3 maanden geleden een herenhuis (4 etages, wel een rijtjeswoning) die te koop stond voor 735.000 weggegaan voor 905.000 🤐. Heb je een huis voor bijna een miljoen en dan woon je nog in een rijtjeshuis. Met hele kleine tuin btw.

2 jaar geleden

Hoe is het afgelopen?! Ik hoop dat jullie jullie droomhuis hebben kunnen kopen!

2 jaar geleden

Reactie op Lorena_corine

Bedankt! We hebben een aankoopmakelaar in de arm genomen gezien we gewoon n ...
Ik financier veel in de randstad (verschillende steden). Maar ik kom 200.000/300.000 overbieden ook tegen in deze gebieden. Hoe is het afgelopen?