25 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoontje is was gisteren 5 weken oud en ik ben ergens afgelopen week gestopt met vloeien. Heb nu alleen af en toe nog een heel klein stolseltje in het toilet na het plassen. De vorige zwangerschap stopte het na 2 weken al, maar toen had ik ook een keizersnede. Dan schijn je wat sneller te stoppen met vloeien 🙂

5 jaar geleden

Vloeien kan 6 weken duren, bij mij was t al vanaf t begin weinig en na een week bijna over.. alleen als ik veel doe komt er soms opeens weer wat😅

5 jaar geleden

Ik ben 5x bevallen en 5x was het anders. De eerste keer was het na 2 weken al voorbij, en heb ik alleen wat rose gevloeid. Bij de 3e was het echt heftig, met flinke stolsels en troep, zeker ruim 4 weken flink gebloed en daarna nog 2 weken licht gevloeid. De 2e en de 4e keer was ook zeker ruim 5 weken vloeien maar veel minder dan de heftigste keer. En nu zit ik op 10 dagen na de bevalling, en verlies ik af en toe nog maar druppels.. dus het is echt heel wisselend. Heeft ook niks met de heftigheid van de bevalling te maken, of het gewicht van je kind. Want de 1e bevalling was mijn heftigste bevalling met knip en pomp maar ook mijn lichtste kindje.

5 jaar geleden

Na 4 weken was het in principe gestopt bij mij, en tot gister inlegkruisjes gebruikt ivm veel vocht verlies.. 🥲

5 jaar geleden

Bij mijn 1e vloeide in dik 5 weken. En ook behoorlijk heftig. Had ook ondzettend veel stolsels. Nu bij de 2e is het vloeien na anderhalf a 2 weken gestopt. Ook weinig stolsels dit keer.

5 jaar geleden

Gefeliciteerd 🎉. Ik had de eerste dag dat mijn kraamverband het makkelijk aan kon en dan elke 2 uur verschonen. Ik had erg veel naweeën, dus twee dagen later was het al amper wat en kon ik zelfs even zonder verband rondlopen. Na twee weken was het volledig weg. De kraamhulp zei dat je in een kwartier niet een kraamverband vol mocht hebben, dan bloed je teveel.

5 jaar geleden

De eerste week was het heftig! Daarna werd het minder. Nu sinds gisteren ongesteld 🙄

5 jaar geleden

Ik ben 3 keer bevallen en 3 verschillende ervaringen. Van de 1e ruim 2 weken gevloeid, van de 2e de volle 6 weken gevloeid en nu van de 3e maar een goede week.

5 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Mijn zoontje is was gisteren 5 weken oud en ik ben ergens afgelopen week ge ...
Hier ook keizersnede...maar uiteraard stop ik niet eerder met vloeien 😬 ik zal eens geluk hebben. 6 november bevallen en nu nog steeds aan het vloeien. Het is niet veel, maar toch genoeg om de witte broeken nog ff te laten liggen.

5 jaar geleden

Ik heb weinig gebloed; ik denk ongeveer 1,5 week max en niet heel veel ook. Ook geen stolsels verloren. Wel nog vochtverlies gehad tot nu. Nu ongesteld geworden en nog steeds valt het mee. Verloskundige en kraamzorg gaf aan dat het bij iedereen heel anders kan zijn maar als je ieder uur je verband moet wisselen en veel/grote stolsels hebt je toch even moet bellen. Ook als je al snel helemaal gestopt bent met vloeien, maar daar weet ik de termijn niet meer van.

5 jaar geleden

Ik had na de bevalling bloedverlies en daarna wat t ver gedaan. Af en toe ineens wat.

5 jaar geleden

Ik had de eerste nacht zoveel bloedverlies dat ik twijfelde of het normaal was. Wij waren nog in het zkh dus gevraagd aan de zuster of het normaal was dat je ieder uur 2 kraamverbanden helemaal verzadigd had.... Dat was dus niet normaal. Ze hebben me toen tot 2 keer toe opnieuw gehecht omdat ze een ader niet dicht kregen. Daarna is het bloeden snel minder gewordrn. De kleine is nu ruim 2 weken oud en ik heb nog wel een beetje bloedverlies. Maar het wordt wel steeds minder. Ik zou nu met 1 gewoon maandverbandje de hele dag kunnen doen. Vind ik niet zo fris dus vervang hem nog regelmatig maar het zou kunnen. Ik heb de eerste dagen extra controle op bloedverlies grhad van de kraamzorg. Dus als het afwijkt van normaal zou ze dit wel aangeven

5 jaar geleden

Hier wel een week of 4/5 bij mijn vorige bevallingen. Nu is het bijna over. Schrik trouwens niet van je eerste menstruatie. Dan kun je ook echt weer bloeden als een rund🙈 ik trok zo de kraamverbanden weer uit de kast haha.

VRIEND

5 jaar geleden

1e week was het als normaal bij mij de meest heftige menstruatie dag maar wel enkele fikse stolsels (geloof 3). Die voelde ik zakken en aankomen. Hierna nam het af. Vam kraamverbanden overgegaan naar maandverband en daarna inlegkruisjes. In week 5 is het helemaal gestopt.

5 jaar geleden

Ik heb tijdens de bevalling teveel bloed verloren (tegen transfusie aan). Toen ik naar huis ging vond ik het doodeng. Eerste week verloor ik nog wel genoeg bloed en stolsels. Na een week of 2 werd dat al minder. Heb gewoon maandverband geprobeerd maar wat een jeuk zeg🙄. Waarschijnlijk omdat er parfum of plastic ofzo op zit.

5 jaar geleden

Ik heb bij beide zwangerschappen een week gebloed. De eerste 2/3 dagen kwam alles eruit en daarna was het oud bloed. Ik verwacht binnekort denk ik al mn menstruatie 😅

5 jaar geleden

Ik heb iets van 4 weken gevloeid. Toen het kraamverband op was heb ik maandverband van "cotton'' gekocht. Dit schijnt beter te zijn, zit geen plastic in. Van die eerste stolsel schrok ik me echt kapot. Totaal in paniek haha😣

5 jaar geleden

1 weekje maar 😅☺️

5 jaar geleden

ik bn 3 weken geleden bevallen en vloei nog steeds

5 jaar geleden

Nog geen 2 weken.