127 Reacties

5 jaar geleden

Onze baby weegt bij 33 weken 1600 gram

5 jaar geleden

Die van ons woog al 1920 gram met 32 weken. Dat vinden ze te zwaar dus waarschijnlijk wordt onze baby eerder gehaald dmv inleiding.

5 jaar geleden

Bij mij werd hij op 34w2d geschat op 2,760kg. Iets boven het gemiddelde maar wel te verwachten aangezien ik zelf ook groot ben zei de gynaecoloog.

5 jaar geleden

Vorige week vrijdag met 35 weken de groeiecho gehad en ons dochtertje weegt 2153gram. Ook onder het gemiddelde maar zolang ze die lijn blijft volgen is er niets aan de hand werd mij verteld. Het word dus waarsch een klein proppie. 😋

5 jaar geleden

Bij 33 weken 1670 gram.. gyn zegt dat het onder het gem ligt en moet opgevolgd worden..

5 jaar geleden

33 weken en 1750gram, doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat ze "te klein" is net als haar zus 3,5 jaar geleden

5 jaar geleden

Bij de 35 weken echo woog ze 2500g. Ze schatten dat ze bij de geboorte 3500g zal wegen

5 jaar geleden

35 weken en een baby van 2600 gram, verwachting zal zijn met 40 weken 3400 gram!

5 jaar geleden

2kilo300 op 34 weken zelf hier kan niet meten van de lengte zegt de gyn altijd

5 jaar geleden

Vandaag de groei echo gehad en ben 34+1, kleine dame woog ongeveer 2150 gram, volgens echoscopiste volgt ze netjes haar eigen lijntje

5 jaar geleden

Afgelopen vrijdag weer een groeiecho gehad, ik was toen 34w6d en de kleine weegt 2176 gram. Het gaat erom dat de kleine niet extreem ver onder de gemiddelde lijn komt, ieder kindje volgt zijn/haar eigen "lijn"...belangrijkste is de meeting van de buikomvang, daaraan kunnen ze zien of t goed gaat met kleintje (is mij altijd verteld). Heb al 2 jongens rondlopen, nu 9 en 7 jaar, destijds allebei klein geboren, dus ook dit zal een kleintje worden☺️... Stel je vragen aan de gyn als je onzeker bent over bepaalde dingen. Hij/zij zou je wel meer info moeten geven dan "de baby groeit niet goed meer".... En neem aan dat je binnenkort weer een echo hebt zodat ze opnieuw kunnen kijken?

5 jaar geleden

Wat willen ze gaan doen dan bij jou nu de gynaecoloog zegt dat de baby niet goed groeit?? Kan jij daar iets mee doen of moeten hun echt actie gaan ondernemen? 🤷‍♀️ Hier vandaag een echo gehad. Nu met 35 weken weegt ze 2800 gram. Ze verwachten dat ze ongeveer 200 gram per week groeit. Nog 5 weken te gaan, dus komt rond 3800gr met de geboorte......... Echter alle metingen (buik,hoofdje en bot bovenbeen) wijzen allemaal op een termijn tussen de 38 en 39 weken....😱 Donderdag hoor ik van de verloskundige of ze haar eerder willen gaan halen of lekker laten zitten... Spannende tijden voor ons allemaal! 🍀

5 jaar geleden

Reactie op Vryan

Wat willen ze gaan doen dan bij jou nu de gynaecoloog zegt dat de baby niet ...
Ik krijg nu extra controles maar ze willen go niet ingrijpen zeggen ze ik heb ook hoge bloeddruk denk dat dat oorzaak is dat de baby niet goed groeit meer.

5 jaar geleden

Bij mij werd neemt de groei van de baby ook ineens af. Nu heb ik zelf diabetes, maar de baby groeide altijd netjes op de groene lijn (super gemiddeld). Met 33+4 woog hij 2086 gram. Nu twee tot drie afspraken in de week om het goed in de gaten te houden. Belangrijk is dat je de baby goed blijft voelen. Helaas doe ik dat niet zo, vandaar zo vaak naar het ziekenhuis.

5 jaar geleden

2300 gram bij 34+3

5 jaar geleden

34+3 en gisteren op 2500/2600 gram geschat

5 jaar geleden

34+5 woog ze 2850

5 jaar geleden

Bij 35 weken 1830 gram heb iedere week controles ben nu 35.4 en wordt 23 oktober ingelijd mits alles goed blijft gaan ze zit op de onderste lijn blijft spannend succes allemaal

5 jaar geleden

Gisteren bij de liggingsecho 34+5 woog hij 2350 gram

5 jaar geleden

Bij mij hebben ze echt nog nooit een gewicht gezegd 😳 Ben momenteel 32+3 weken en pas volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis.