13 Reacties

5 jaar geleden

Toch maar wel bellen. Zeker met hoofdpijn en misselijk enzo. Beter te veel dan te weinig bellen. Sterkte!

5 jaar geleden

Bij hoofdpijn en misselijkheid is mij gezegd de vk te bellen, dus ik zou zeggen dat je dat voor de zekerheid het beste even kan doen. Kun je meteen je vragen stellen over die bloeddruk :)

5 jaar geleden

Bij twijfel altijd even bellen! Daar zijn ze voor. Een extra controle en/of geruststelling kan nooit kwaad!

5 jaar geleden

Hoge bloeddruk zit tussen 140(bovendruk en onderdruk meer als 90 140/90

5 jaar geleden

Ik heb de gehele zwangerschap last van hoge bloeddruk 150/100 is ie geweest. Nu medicijnen ervoor. Tot nu blijft ie op 130/80

5 jaar geleden

Volgens mij heb je niet echt een hoge bloeddruk. De bloeddruk wordt beïnvloed door meerdere factoren. Bijvoorbeeld zout eten, inspanning/stress, hitte etc. 1 meting zegt ook niet zo veel. Een reguliere bloeddruk (niet zwanger) ligt rond de 120-80. Daarbij gaat het ook om de verhouding tussen beide getallen. Dit is namelijk hoe hard het hart moet werken. Als je geen opleiding hebt in het beoordelen van de bloeddruk zou ik het ook niet doen. Dan krijg je al een hogere bloeddruk van de stress. Ik heb oa HBO verpleegkunde gestudeerd. Maar als je je zorgen maakt bel je verloskundige of huisarts, zoals met alles😘

5 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Volgens mij heb je niet echt een hoge bloeddruk. De bloeddruk wordt beïnvlo ...
Ik krijg geen stress van enkel deze meting hoor 😊 Ik vroeg me alleen af of je bloeddruk alleen hoog is als deze boven een bepaalde waarde uitkomt of in mijn geval is mijn bovendruk zo'n 27 hoger en onderdruk 13 hoger dan normaal. Mijn normale bloeddruk (ook tijdens de eerste 26 weken van mijn zwangerschap) zat niet rond de 120/80 maar rond de 100/110 - 55/60. Apparaat hebben we thuis voor mijn man, omdat ik me niet lekker voelde dacht ik, ik meet mijn bloeddruk eens, misschien is deze wel nog wat lager dan normaal. Ik heb de verloskundige gebeld, waren nu alleen op het reguliere nummer niet bereikbaar. heb ingesproken, dus ze gaan me terug bellen.

5 jaar geleden

Ik begreep van m’n verloskundige dat ze vooral de onderdruk bekijken omdat de bovendruk beïnvloedbaar is door bijv haasten/stress enz. Onderdruk moet onder de 90 blijven anders is hij te hoog. Zo te zien zit je daar nog ver onder maar bij twijfel gewoon bellen. Heb je wel voldoende gegeten en gedronken?

5 jaar geleden

Je had er wellicht al aan gedacht, maar: drink/eet je genoeg? Vooral drinken met dit weer is belangrijk, ik krijg meestal hoofdpijn als k te weinig drink. Flauwe/trillerige kan ook door te weinig eten komen? Al met al: sowieso even vk/huisarts bellen idd :)

5 jaar geleden

Ik heb voldoende gegeten en gedronken, denk niet dat het daarvan komt. Ik wacht het telefoontje van de VK even af :)

5 jaar geleden

al nieuws? ik heb namelijk het zelfde ben aan t werk, en ineens niet lekker en pijn in mn boven buik, in heb ok altijd lage bloeddruk nu was tie 120/79 en pols van 90 ik zit altijd rond de 100 en laatst ok 90/55 enz

5 jaar geleden

Reactie op bool

al nieuws? ik heb namelijk het zelfde ben aan t werk, en ineens niet lekker ...
Vanavond bij de VK geweest ze wilde me toch nog even zien vanavond. Even door de hele molen geweest, bloeddruk gemeten, buik opgemeten, baby opgemeten, dat was allemaal netjes. Voldoende vruchtwater maar niet te veel. Moet morgen alleen nog even urine inleveren om op eiwitten te controleren. Klachten passen bij pre-eclampsie, vandaag dat ik toch direct moest komen vandaag. Als de klachten erger worden of ik vertrouw het niet moet ik direct bellen.

5 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Vanavond bij de VK geweest ze wilde me toch nog even zien vanavond. Even d ...
ik had precies t zelfde, was gisteren aan t werk en uit t niets kreeg ik ook erg veel pijn in mn boven buik, mm bloeddruk was voor mij doen hoog maar niet hoog dak zorgden maakten maar die pijn in mn boven buik bleef aan houden, ik werk als verpleegkundige dus zelf als mn urine gestickt op eiwitten was wel iets afwijkend maar je hebt altijd wel iets in je urine zitten, en ben 26 weken zwanger dan is de kans klein op zwanger schap vergiftiging!! dus was wel iets gerust gesteld, maar wel gebeld want pijn boven buik wad niet meer te doen, ik zat op kantoor iedereen aan te sturen, maar uiteindelijk naar huis gegaan!! morgen had ik sowisos al controle maar moet mn werk even laten voor wat het is heb ok te veel gewerkt de laatste weken met steeds 1 dag vrij!! hopelijk worden je klachten minder!