44 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan2jen1m

Ben wel blij dat ik niet de enige ben veel mensen doen hier heel raar over ...
Daar heb ik gelukkig geen last van. Maar waar bemoeien ze zich mee....

4 jaar geleden

Hier ook hoge BMI, pas nadat er zwangerschaps diabetes geconstateerd werd bij mijn eerste zwangerschap werd ik medisch. Meer echos etc en bevallen in ziekenhuis. Nu 2e keer zwanger heb sterk het gevoel dat het nu hetzelfde zal worden aangezien er niet veel veranderd is aan mijn BMI helaas. Gezond eten en wandelen dan kan je het compenseren en hoef je eigenlijk niet aan te komen door je zwangerschap. Bij me eerste kwam ik ook echt maar 4 kilo aan omdat ik het zo goed compenseerde Qua voeding.

4 jaar geleden

Ik heb een te hoog bmi en moet ook onder controllen van het zh.

4 jaar geleden

Hier een bmi van 38 maar mijn verloskundige zegt dat zo lang alles goed blijft gaan ik niet doorgestuurd hoef te worden naar het zkh

4 jaar geleden

Hier hoog bmi (44) en idd onder controle int ziekenhuis. Werd bij me eerste zwangerschap gelijk door de verloskundige doorgestuurd. Nu tijdens tweede zwangerschap vanaf begin onder controle int ziekenhuis. Krijg idd wat vaker echo's en controles.

4 jaar geleden

Mijn BMI is ook zeker te hoog, 41,5. Dit was mijn vorige zwangerschap ook het geval, toen was mijn suiker tijdens de Suikertest te hoog, waardoor ik tijdelijk onder controle was bij het ziekenhuis, maar omdat ik mijn suikers goed onder controle hield, mocht ik terug. Nu nog onder controle van de verloskundige. Ik heb aangegeven de suikertest niet te willen doen, omdat ik de test zelf al erg ongezond vind en de acties in het ziekenhuis niet echt doortastend vond. Het enige wat ze doen is tips geven over eten, je moet je suikers in de gaten houden maar kijken er volgens nauwelijks naar. Alleen de groeiecho’s zijn verstandig, maar dat hoeft niet perse in het ziekenhuis. Ik wilde thuis bevallen, maar helaas naar het ziekenhuis vanwege gebroken vliezen en de bevalling die niet op gang kwam. Bij mij is het zo dat zolang ik m’n suikers goed kan houden door middel van voeding en beweging en het kindje niet extreem groot is/ wordt, ik bij de verloskundige kan blijven. En uiteraard dat het voor de rest ook goed gaat.

4 jaar geleden

BMI is 36. Gewoon bij verloskundige. Wel twee extra echo’s.

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan2jen1m

Ben wel blij dat ik niet de enige ben veel mensen doen hier heel raar over ...
Hier word ik echr verdrietig van als ik dit lees. Laat iedereen gewoon zichzelf zijn denk ik dan. Respect hoor dat je het post en je ziet het je bent zeker niet alleen. Hier ook 1 met overgewicht niet heel veel maar wel te zwaar en het gaat nu nog makkelijker eraan lijkt wel.

4 jaar geleden

Hier BMI van net over de 31. Nuchtere bloedwaarde met week 11,5 (algeheel bloedbeeld bepaling) was heel netjes. Wel begrepen dat ik ook de suikertest moet ondergaan. Enige voornamelijke reden die ik heb gekregen om niet veel meer aan te komen, omdat bij een gewicht boven 100kg mijn verloskundige blijkbaar thuisbevalling afraadt. En niet zozeer voor mijn gezondheid maar als er complicaties zijn het niet aardig is naar ambulance personeel toe om je dan van boven naar beneden te tillen. Aardig hè 🤣 ik lach er maar mee. Zo lang die kleine het hier binnen goed heeft, ben ik al heel tevreden!

4 jaar geleden

Ik heb ook hoog bmi, maar er is echt nooooit naar gevraagd, niet tijdens fertiliteitstrajecten en nu ook niet. Vorige zwangerschap mocht ook gewoon thuis. Maar moet wel zeggen dat ik niet heel erg overgewicht oog zeg maar.

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Hier BMI van net over de 31. Nuchtere bloedwaarde met week 11,5 (algeheel b ...
Dat vind ik een mooie gedachte :) de kleine is het belangrijkst ♡ dat maakt een hoop goed!

4 jaar geleden

Bmi bij mij is 35, maar heb niks gehoord over extra echo's of controle. Vind het overigens wel heel fijn dat ze er zo begripvol mee omgaan bij me. Dat doet me goed! En jullie berichtjes doen me ook goed!

4 jaar geleden

Bmi is nu 38.4 ( ik begon met 39,6 dus op het randje, ben afgevallen) maar gewoon nog bij verloskundige, wordt wel extra in de gaten gehouden!! Zolang het onder de 40 blijft mag je gewoon daar nog op controles komen.

4 jaar geleden

Ik heb ook een hoog bmi en word vanaf week 16 doorgestuurd. Vandaag mijn bloed uitslagen gehad en waren allemaal goed! Alleen vitamine D mag hoger! Blij mee!!

4 jaar geleden

Ja hier hetzelfde.. de vitaliteitsecho en termijn echo gehad bij de verloskundige praktijk. Volgende week eerste afspraak staan in het ziekenhuis, ben dan 14wkn!

4 jaar geleden

VK zei vandaag dat ze pas vanaf bmi van 40 doorverwijzen naar het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Ik denk dat het per verloskundige scheelt.. bij mijn eerste zwangerschap ook een BMI 40+ en ben gewoon bij verloskundige gebleven tot week 36. Wel zoals eerder benoemd door andere suiker tests (altijd goed trouwens) en verplicht bevallen in het ziekenhuis. Ben nu voor 2e keer zwanger en zou wat BMI betreft ongeveer gelijk zijn gebleven, maar het zijn er twee dus ja dan weinig keuze meer en meteen naar het ziekenhuis 😉

4 jaar geleden

Ik heb ook een te hoog BMI en ben ook doorverwezen naar het ziekenhuis. Ze vertelde mij dat het ook per praktijk verschilt en afhankelijk kan zijn van de afstand tot het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Bij ons is dat bijna letterlijk om de hoek dus ik moet nu daarheen. Maar ze vertelde verder wel dat ik een gezonde zwangere ben haha. Ik vind het van de ene kant vervelend, van de andere kant meer echo's en veiligheid in het ziekenhuis is ook prettig alles voor ons kleine wurmpie. Ik heb vrijdag mijn intake daar hoop stiekem weer op een echo

4 jaar geleden

Mijn bmi is 36 maar niks over gehoord. Behalve 2 extra echo’s eind vd zwangerschap en er wordt extra op zwangerschapssuiker gelet.

4 jaar geleden

Ik ben morgen 12 weken en ik ben 1.56 en weeg 81 kilo mijn bmi is ook hoog moet alleen komen om te wegen en me bloeddruk te meten bij de verloskundige