9 Reacties

4 jaar geleden
Hier ook een mama die helemaal af was zowel lichamelijk als mentaal door de borstvoeding.. constant echt bek af, hoofdpijn, duizelig soms zelfs misselijk. Ben nu sinds een week aan het afbouwen, doe nu nog 2/3 voedingen op een dag wil terug naar 1 en de rest kv en ik voel me nu al beter in de zin van minder vermoeid en de hoofdpijn is ook zo goed als weg. Mentaal heeft het nu plaats gemaakt voor schuldgevoel maar uiteindelijk is een uitgeruste gezonde mama beter voor kindje dus dat vertel ik mezelf ook maar iedere keer als ze een fles kv krijgt

4 jaar geleden
Ik drink gemiddeld 1-1,5 liter (water) meer dan wat ik voor de borstvoeding deed en ik ga savonds direct mee naar bed met de kleine. Ook eet ik tussendoor net ff wat meer fruit met hoger suiker gehalte of (en ja dat is minder goed) een klein beetje suiker in de thee. En ik probeer elke dag minimaal een half uur buiten te zijn. Doe ik dit allemaal niet dan voel ik me ook enorm moe en die hoofdpijn is dan niet te doen. Je lijf werkt keihard met borstvoeding en ik dacht ook dat ik voldoende at en dronk tot de gyn me vertelde dat dat dus niet het geval was. Al deze dingen toegepast en het is echt een wereld van verschil.
Wat ik doe om meer te drinken is bij elke voeding een fles water naast me hebben, vrijwel altijd is die leeg na het voeden.
En de moeheid hoort er zeker als je nachten doet wel bij. Mijn ventje komt 3-4x op een nacht dus helemaal krijg je dan die moeheid er niet uit.
Probeer te gaan slapen als je kleintje slaapt. Doe ik ook bijna nooit want heb er nog eentje rondlopen maar als me man er is doe ik het wel en dat scheelt toch wel weer iets.
Heel veel succes en ik hoop dat je je snel minder ellendig zal voelen. 💪🏻

4 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ik had de hoofdpijn ook toen mijn zoon net geboren was. Ik geef ook borstvoeding. Die kolf ik 5 keer per dag af en dan geef ik het hem. Ben ook op, gaar, moe. Mn zoon is nu 3 maanden en heb vandaag besloten om het af te bouwen en over te gaan naar kv. Best beetje schuldgevoel tegen over mijn zoon, maar hij heeft er ook niks aan als ik niks meer met hem kan.

4 jaar geleden
Drink je genoeg water? Probeer voor en na een voeding even een glas water te drinken. Dat werkt hier goed. Hier overgegaan op deels borstvoeden en deels kunstvoeden waardoor ik veel meer kan rusten. Succes.

4 jaar geleden
Herkenbaar! Ik heb precies t zelfde, alleen ben ik inmiddels aan t afbouwen omdat ik te gesloopt ben om door te gaan. Ik lees mee!