16 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Colet
Nee herken het niet. Pelle kan er wel eens moeite mee hebben maar echt huil ...
Ja die zei doodleuk: zorg maar dat ze genoeg drink. Laat ik nou juist een dochter hebben die zonder moeite meer dan 1 liter drinkt per dag 🥴
2 jaar geleden
Ik herken het niet. Wel weet ik dat je rug in contact staat met je darmen.
Misschien eens contact opnemen met een chiropractor (die wel kinderen behandeld). Misschien kan die wat voor je betekenen. Ik zelf heb veel baat bij mijn Chiro mbt prikkelbare darm en rugpijn.
Of misschien een osteopaat? Daar heb ik zelf alleen geen ervaring mee met hun kunnen.
Het is namelijk wel typisch als het bij alle soorten ontlasting is (harde ontlasting is nog logisch, maar normale dikte niet).
2 jaar geleden
Reactie op Colet
Oh lekker dan...
Heb nu op aanraden van een vriendin die bij de apotheek werkt Lactulose gehaald. Eens kijken wat dat doet.
2 jaar geleden
Ja die zei doodleuk: zorg maar dat ze genoeg drink. Laat ik nou juist een d ...
Als ze (bij het huilen) harde poep zou hebben dan snap ik dat advies maar ze heeft het toch ook bij zachte poep...
Wellicht heb je hier al aan gedacht of iets mee gedaan...maar zou het kunnen zijn dat ze het spannend of eng vindt? Is wellicht lastig te zeggen..
2 jaar geleden
Uh jup maar Hanna heeft wel medicijnen ( lactose) voor de ontlasting. Maar soms is het helemaal niet hard en lijkt ze het toch niet fijn te vinden. En soms poept ze ineens zonder dat we het merken en dan is het wel hard. Dat was zonder lactulose echt wel anders hier persen persen en er kwam niks of een klein keuteltje 😔 Bij ons maakte de hard of zachtheid niet uit wij hadden gewoon een halve dag een verdrietig kind en dan had ze gepoept en was er niks meer aan de hand dat gaf de doorslag om toch aan de medicijnen te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op Louise 030
Als ze (bij het huilen) harde poep zou hebben dan snap ik dat advies maar z ...
Dat idee heb ik niet zo. Ze roept zelfs enthousiast Poep!! Voordat ze begint. En wijst dan naar haar billen. En het poepen zelf duurt ook niet heel lang. Zodra ze klaar is gaat ze ook meteen weer vrolijk verder spelen.
2 jaar geleden
Dat idee heb ik niet zo. Ze roept zelfs enthousiast Poep!! Voordat ze begin ...
Lastig hé, ze kunnen het niet zeggen. Het klinkt wel echt anders dan bij Hanna wij hebben heel wat avondse krijsbuien gehad, is dat iets wat je herkent? Dan slaapt ze al en wordt ze huilend/ krijsend wakker met scheetjes enzo en het is een beetje verschillend hoelang het duurt soms een uur soms een kwartiertje...
2 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Lastig hé, ze kunnen het niet zeggen. Het klinkt wel echt anders dan bij Ha ...
Nee hier is het echt puur als ze aan het poepen is. Even 5 minuten maar ze komt dan wel echt huilend bij me hangen en als ze klaar is is het ook over.
Gisteren trouwens voor het eerst geen gehuil tijdens poep!🤞 hopelijk komt dit door de lactulose
2 jaar geleden
Nee hier is het echt puur als ze aan het poepen is. Even 5 minuten maar ze ...
Nou, zo snel effect, dat zou wel fijn zijn.
Hopelijk gaat het vanaf nu vaker zonder huilen 😊