76 Reacties

5 jaar geleden

Wellicht al geprobeerd maar misschien Grotere flesspenen proberen? Mijn dochtertje dronk ook maar kleine beetjes en viel om de haverklap in slaap. Het drinken uit maatje s wat voor haar te zwaar. Nu maatje m en dat gaat veel beter. Ipv een uur drinken is het nu 15 a 20 min en drinkt ze de fles leeg.

5 jaar geleden

Jeetje wat heftig zeg! Ik geef zelf borstvoeding en daar wordt ons dametje ook erg slaperig van. Ik doen dat haar sokjes uit of geef haar een schone luier. Onze kraamhulp zei. Wanneer je baby in slaap valt heeft ze het te warm en drinkt ze niet door. Misschien kun je het eens proberen of ze dan wel wat meer doordrinkt. Of wat rechterop laten zitten tijdens het drinken? Als Noëlle heel erg ligt te maaien met haar armen dan krijgt ze haar ergo pouch aan (een slaapzak zonder mouwen). Wellicht heb je het allemaal geprobeerd. Maar ik wil je zeggen hou vol. En als je er geen goed gevoel over hebt. Cb overslaan en direct naar je arts toe gaan. Wellicht heeft ze een onderliggend probleem. Hebben ze bijv. Al gekeken naar reflux? Daar had mijn petekindje last van en dat was ook altijd een drama mrt eten rn daar na vanwege maagzuur

5 jaar geleden

Reactie op Kelly_fn

Wellicht al geprobeerd maar misschien Grotere flesspenen proberen? Mijn doc ...
Dan laat ze het er langs lopen, we dachten dat ze krampjes had dus juist prematuur speen geprobeerd dat gaat dan 2 dagen goed en vandaag is het weer drama, drinken huilen drinken huilen, en half in slaap vallen tussendoor

5 jaar geleden

Waarschijnlijk heb je deze tips al gehad, maar ik noteer ze toch even mocht je ze nog niet hebben toegepast. De volgende tips heb ik: Kriebelen in het nekje, onder het voetje om haar wakker te krijgen. Als ze in slaap valt haar verschonen en dan verder voeden (die van ons werd dan altijd wakker) Heel veel succes!

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Dan laat ze het er langs lopen, we dachten dat ze krampjes had dus juist pr ...
Oh dat is vervelend zeg.. Hier was het gelukkig stukken beter.. Ze valt nog wel in slaap maar dan stevig onder de voet wrijven en dan drinkt ze wel weer.

5 jaar geleden

Bezoekje brengen bij een osteopaat. Wellicht zit er iets bekneld of niet helemaal lekker waardoor het drinken niet goed gaat. Maargoed dat kan pas na de lockdown. Sterkte hoor!

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Dan laat ze het er langs lopen, we dachten dat ze krampjes had dus juist pr ...
Bij mij verschilt welke speen werkt per dag. De ene dag maat S Difrax andere dag krijgt hij het daar niet uit. Ik heb 2 spenen klaar liggen tijdens de fles geven zodra ik hoor dattie sabbelt en in slaap valt wissel ik snel van speen. Weet niet of je er wat aan hebt hoor dit advies maar 't valt te proberen.

5 jaar geleden

Het maaien met armpjes en beentjes tijdens het voeden doet mijn zoontje als hij krampen heeft dan huilt hij ook heel hard zo zielig. Dan helpt (meestal) bij hem om hem op zijn linkerzijde te leggen en over ze rug te aaien met een speenthe in ze mond.

5 jaar geleden

Reactie op Cis87

Waarschijnlijk heb je deze tips al gehad, maar ik noteer ze toch even mocht ...
Thanks ik wist het wel ik mocht haar niet teveel stimuleren van de preverbale logepedist ze had tijd nodig..

5 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Bij mij verschilt welke speen werkt per dag. De ene dag maat S Difrax ander ...
Nog niet geprobeerd... Wij wisselen ook regelmatig maar niet zo zeer tijdens de voeding. Ga ik eens proberen

5 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Het maaien met armpjes en beentjes tijdens het voeden doet mijn zoontje als ...
Doet hij dat ook tijdens de voeding bij jou?

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Doet hij dat ook tijdens de voeding bij jou?
Ja dan schud hij met ze hoofd en trapt met beentjes en maaien met ze armen en na max 5 min gaat hij heel hard huilen. Ik stop dan met de voeding en laat hem eerst tot rust komen op zijn zij of in me armen. Vaak slaapt hij dan eventjes als de krampen voorbij zijn en probeer ik erna het ritme weer op te pakken wat lang niet altijd meer lukt

5 jaar geleden

Mijn dochter doet eigenijk bijna hetzelfde! Allemaal flesjes geprobeerd en spenen.. uiteindelijk heb ik de avent fles met de 1maand+ speen er op, komt er best wel snel uit maar omdat onze meid verborgen reflux heeft dikken we de voeding in met johannedbroodpitmeel. Dus nu moet ze er toch iets meer voor doen en verslikt ze zich niet snel. En wat echt verandering heeft gebracht is: we voeden haar op een kussen op haar zij! In de zijligging komt de melk in het wangetje en kan ze rustig drinken! Eindelijk drinkt ze bijna flesjes van 120-140cc soms ook nog wel van 100cc maar dit is een enorme verbetering! Het huilen zijn krampjes, ze laat ook veel scheetjes. Maar die gaan straks over! Gelukkig! Wel krijgt onze dame florax omdat ze een moeilijke stoelgang heeft! Heel veel succes!! Het komt goed! Echt!!!!😘

5 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ja dan schud hij met ze hoofd en trapt met beentjes en maaien met ze armen ...
Okay goed om te weten dat het dus ook krampjes tijdens de voeding kunnen zijn... Hier loopt ze ook rood aan soms overstrekt zich en begint dan te krijsen...

5 jaar geleden

Reactie op Glam

Mijn dochter doet eigenijk bijna hetzelfde! Allemaal flesjes geprobeerd en ...
Hoe kom je er eigenlijk achter of een kind verborgen reflux heeft? Soms spuugd ze na een uur... Scheetjes heeft ze hier ook als een malle... En nu dus last van haar buik denken we omdat ze vermoedelijk heel veel moet poepen... We zitten er echt op te wachten.

5 jaar geleden

Ik herken het probleem, bij ons lijkt de oplossing te zitten in het gebruiken van de fase 2 speen. Het drinken met fase 1 kost teveel moeite waardoor ze de fles niet leeg kreeg, maar vervolgens weer wakker wordt met honger. Misschien het proberen waard!

5 jaar geleden

Ons zoontje viel ook steeds in slaap tijdens het drinken. Hij viel ook te veel af. Wij hebben hem bijvoeding gegeven middels finger feeding. Ik deed hierbij melk kolven en na het drinken aan de borst kreeg hij deze voeding via een spuitje. Je doet dan je pink en het spuitje in de mond en op de momenten dan de baby zuigt spuit je wat melk in het mondje. Bij ons heeft dit goed geholpen. Na 3 dagen al kunnen beginnen met afbouwen van bijvoeding en na een week gestopt.

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Okay goed om te weten dat het dus ook krampjes tijdens de voeding kunnen zi ...
Ja het klinkt echt hetzelfde als bij mijn zoontje met krampjes. Voeding stimuleert de darmen dan extra wat meer pijn geeft. Hij heeft dan ook wel honger dus als de krampjes weggaan wil hij verder drinken maar dan beginnen de krampjes weer. Ik geef meestal een speentje voor de zuigbehoefte en wacht rustig af. Meestal duurt het wel minimaal 30 tot 60 min eer ik het weer aandurf ze fles te geven.

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hoe kom je er eigenlijk achter of een kind verborgen reflux heeft? Soms spu ...
Vaak zie je ze dan kokhalzende beweging maken of wegslikken zonder dat je spuug ziet.

VRIEND

5 jaar geleden

Hi Miertje, wat herkenbaar weer. Wat hebben onze dochters veel overeenkomsten! Vervelend het gedoe van prematuur, sonde etc en nu dit. Hier vandaag ook weer ellende. Van voeding naar voeding en tussendoor heel hard huilen met dikke tranen dus om en om met mijn man met haar op arm heen en weer gelopen (proberen te laten slapen, spelen, rustig op schoot schone luier, niks werkt). Bij fles is ze dan rustig maar valt halverwege in slaap. Ze spuugt ook veel. Maar ook hier groeit ze wel goed en komt ze goed aan en consultatiebureau zegt dat we het daarom maar moeten aanzien. Maar dit is zo zwaar. Omdat het gewoon zielig is haar zo te zien huilen en je niet weer wat het is, dit voelt machteloos en omdat wij hierdoor ook steeds meer uitgeput raken. Of we moeten vaker minder aanbieden maar er werd juist gezegd dat we meer tijd er tussen moetenaten omdat ze anders weet aan vaak kleine hoeveelheden drinken. Ze drinkt nu 7 x per dag:overdag 120 ml, laatste 130 ml en in nacht halve fles (maar doordat ze in slaap vt dus niet altijd alles op).