Iemand advies?

phoebee
22 dagen geleden
Volgen
Hey allemaal, Kunnen jullie mij advies geven? Ik ben 32 jaar, ik woon in mijn eentje, tijd lang ziek geweest maar nu weer beter. Nu ben ik een maand terug een leuke vent tegengekomen en klikt erg goed. Dat je denkt dit kan hem nog wel eens zijn. 1 keer seks gehad zonder condoom . En nu ben ik een week overtijd. Ik ben nooit overtijd dus ik dacht ooh nee, testen gedaan duidelijk positief. Nu weet ik niet wat ik moet doen? Niemand weet het, slecht contact met mijn familie en mijn vrienden kennen hem nog geen eens. Ik heb meerdere buikoperaties gehad en een zwangerschap zal echt aanpoten worden. Ook heb ik afgelopen weken nog wel eens gedronken. Wat vinden jullie? Beetje radeloos.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
Manon-marleyfem
22 dagen geleden
Volg je hart en vertel het aan de papa van het kindje. Voor hem zal het ook wel even schrikken zijn omdat het zo onverwachts is maar uiteindelijk kunnen jullie dan wel samen tot een beslissing komen over de toekomst. Heel veel sterkte en ook gefeliciteerd.. het is toch een klein wondertje
  • Rapporteren
Blijemama
22 dagen geleden
O jee, deze keus moet je echt zelf maken. Ik denk dat de meeste hier bewust zwanger zijn sommige zelfs na een ivf of icsi behandeling. Ik kan je vraag goed voorstellen en hopelijk kan je dit met iemand bespreken, familie of vriendin en evt met je huisarts. Het gaat er met name om wat jij wil. Wat een moeilijke keus. Er groeit iets in je buik wat een deel van jou is. Als je ervoor kiest om het niet te houden dan is dat jou goed recht. Een moeilijke maar reëel keuze als je het niet aankan. Dan kies je voor jou toekomst en voor je evt. Baby Als je er voor gaat en besluit het te houden dan redt je het ook vast wel. Na 2 kids en 1 op komst weet ik inmiddels dat het altijd goed komt, hoe zwaar dan ook. Ik wens je in iedergeval veel steun en kracht toe met deze beslissing. Sterkte
  • Rapporteren
phoebee
22 dagen geleden
Reactie op Blijemama
O jee, deze keus moet je echt zelf maken. Ik denk dat de meeste hier bewust zwanger zijn sommige zelfs na een ivf of icsi behandeling. Ik kan je vraag goed voorstellen en hopelijk kan je dit met iemand bespreken, familie of vriendin en evt met je huisarts. Het gaat er met name om wat jij wil. Wat een moeilijke keus. Er groeit iets in je buik wat een deel van jou is. Als je ervoor kiest om het niet te houden dan is dat jou goed recht. Een moeilijke maar reëel keuze als je het niet aankan. Dan kies je voor jou toekomst en voor je evt. Baby Als je er voor gaat en besluit het te houden dan redt je het ook vast wel. Na 2 kids en 1 op komst weet ik inmiddels dat het altijd goed komt, hoe zwaar dan ook. Ik wens je in iedergeval veel steun en kracht toe met deze beslissing. Sterkte
Blijemama dank je. Moeder worden lijkt me heerlijk. Maar het allemaal alleen te moeten doen. En qua financiën, gezondheid volledig afgekeurd. Hoe ga ik alles betalen en redden. Het is een heel dubbelspel. En ik kan er met niemand over praten. Maandag mijn huisarts maar bellen.
  • Rapporteren
loess
22 dagen geleden
Hé, mag ik vragen waarover je precies twijfelt? Je wist dat dit kon gebeuren toch? Omwille van het leven dat nu in je groeit zou ik goed nadenken voor je een onomkeerbare keuze maakt.. Maar ongetwijfeld geen makkelijke situatie. Veel sterkte in de achtbaan waar je in beland bent. 💛 liefs
  • Rapporteren
gsarah
22 dagen geleden
We kunnen roepen en zeggen wat we willen, maar uiteindelijk ben jij de persoon die een keuze moet maken. Volg je hart!
  • Rapporteren
Weela
22 dagen geleden
Idd een moeilijke keuze die alleen jij kan maken. Ik zou zoizo voor je met de huisarts gaat praten eerst met de papa in spe praten en vragen hoe hij er over denkt Miss verbaasd hij je wel en is die helemaal in de wolken na de 1e shock van dit onverwachte wondertje Je schrijft zelf in je bericht dat het een leuke man is en je het eigenlijk wel heel leuk haddeb samen Ik zou zeggen ga ervoor en vertel t hem als 1e Mocht zn reactie tegenvallen dan heb jij altijd zelf nog als laatste de keuze om het wel of niet te houden (bedenk wel dat als je het weg laat halen je miss in de toekomst als je een paar jaar verder bent en een relatie hebt je miss moeilijk of niet meer zwanger kan raken gezien je lft heb je helaas ook geen 20 jaar meer om nog te proberen) Als je graag moeder wil worden dan zou ik er nu gwn voor gaan hoe de reactie van de papa ook zal zijn In elk geval heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing
  • Rapporteren
Beebieee
22 dagen geleden
Hoi Phoebee Wat zul je geschrokken zijn. Een geplande zwangerschap is al retespannend maar zo onvoorbereid helemaal. Ik snap dat je met dubbele gevoelens zit. Bespreek het met de jongen zou ik zeggen. En ondanks iedereen hier juist moeder wilt worden vind ik dat je moet weten dat als je een keuze maakt met je hart, je nooit een verkeerde keuze kan maken, wat het ook word. Het is makkelijk om te roepen dat je het moet houden omdat ik zelf net pril zwanger ben(gepland) en doodsbang dat er iets mis gaat. Maar mijn leven,gevoelens en situatie is het jouwe niet. Dus ik kan niet bepalen wat goed is voor jou. Niemand kan de juiste keuze voor jou maken. Alleen jijzelf❤️. Onthoud dat.
  • Rapporteren
Blijemama
22 dagen geleden
Reactie op phoebee
Blijemama dank je. Moeder worden lijkt me heerlijk. Maar het allemaal alleen te moeten doen. En qua financiën, gezondheid volledig afgekeurd. Hoe ga ik alles betalen en redden. Het is een heel dubbelspel. En ik kan er met niemand over praten. Maandag mijn huisarts maar bellen.
Wat erg dat je er met niemand over kan praten. Ik begrijp je dillema en afwegingen. Goed dat je naar je huisarts gaat. Met de vader man je niet praten? Wellicht valt zijn reactie wel mee, hij is tenslotte de mede verantwoordelijke ;) Dikke knuffel en sterkte
  • Rapporteren
Momandpregnant
22 dagen geleden
Dag lieve meid. Wat ontzettend lastig. 6 jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik heb het uiteindelijk verteld en we waren er samen over uit dat we echt gek op elkaar zijn maar dat dit niet het moment kon zijn. We woonden nog niet samen en wilde samen een sterke basis voordat we aan kinderen begonnen. Ik heb dus op dat moment samen met hem een abortus laten doen. Het was verschrikkelijk moeilijk en denk er nog vaak aan maar het was op dat moment de beste keuze. (Overigens zeg ik niet dat jij dit moet doen, dit is puur mijn verhaal!!) Nu ben ik 6 jaar verder met hem in de relatie, we wonen samen en hebben al een prachtige zoon van 2. Ook in verwachting van een tweede. Die eerste zwangerschap heeft ons zo sterk gemaakt samen. Ik wens je ontzettend veel sterkte en wijsheid toe. Heel veel liefs.
  • Rapporteren
phoebee
22 dagen geleden
Reactie op Momandpregnant
Dag lieve meid. Wat ontzettend lastig. 6 jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik heb het uiteindelijk verteld en we waren er samen over uit dat we echt gek op elkaar zijn maar dat dit niet het moment kon zijn. We woonden nog niet samen en wilde samen een sterke basis voordat we aan kinderen begonnen. Ik heb dus op dat moment samen met hem een abortus laten doen. Het was verschrikkelijk moeilijk en denk er nog vaak aan maar het was op dat moment de beste keuze. (Overigens zeg ik niet dat jij dit moet doen, dit is puur mijn verhaal!!) Nu ben ik 6 jaar verder met hem in de relatie, we wonen samen en hebben al een prachtige zoon van 2. Ook in verwachting van een tweede. Die eerste zwangerschap heeft ons zo sterk gemaakt samen. Ik wens je ontzettend veel sterkte en wijsheid toe. Heel veel liefs.
Met de vader gesproken hij wil absoluut geen kinderen en ook in de toekomst niet. Iets pijnlijks vertellen. Ik heb een paar jaar terug een keer abortus laten plegen, na verkrachting. Daar heb ik best moeite meegehad. Mede omdat dat toen gedwongen abortus was, ik kon kiezen of houden of mijn familie zou me laten vallen. Ik heb toen gewacht dat ik zeker wist dat mijn keuze was. Maar door die dwang heb ik nu ook geen contact meer met mijn familie. Er is toen iets geknapt. Ik zou het graag met mijn zus willen bespreken, ze is verloskundige maar die gaat boos worden. Mijn twijfel is ik moet alles alleen gaan doen. Mijn gezondheid is niet opperbest, ik mag geen auto rijden bijvb. Mijn woning is klein, 1 slaapkamer appartement op eerste verdieping en zonder lift. Gelukkig woon ik in centrum. Maar ik heb wel mijn hulphond die uitgelaten moet worden. Mijn lichaam maakt te veel insuline aan waardoor ik meerdere keren per dag een te laag bloedsuiker heb, Phoebee mijn hulphond geeft aan als hij te laag wordt. Ze is gewend aan zkh. Ene kant weet ik al namen, andere kant nachtmerries dat ik een zwaar gehandicapt niet levenswaardig kind krijg. En ik ben direct gestopt met roken drinken.
  • Rapporteren
Weela
22 dagen geleden
Reactie op phoebee
Met de vader gesproken hij wil absoluut geen kinderen en ook in de toekomst niet. Iets pijnlijks vertellen. Ik heb een paar jaar terug een keer abortus laten plegen, na verkrachting. Daar heb ik best moeite meegehad. Mede omdat dat toen gedwongen abortus was, ik kon kiezen of houden of mijn familie zou me laten vallen. Ik heb toen gewacht dat ik zeker wist dat mijn keuze was. Maar door die dwang heb ik nu ook geen contact meer met mijn familie. Er is toen iets geknapt. Ik zou het graag met mijn zus willen bespreken, ze is verloskundige maar die gaat boos worden. Mijn twijfel is ik moet alles alleen gaan doen. Mijn gezondheid is niet opperbest, ik mag geen auto rijden bijvb. Mijn woning is klein, 1 slaapkamer appartement op eerste verdieping en zonder lift. Gelukkig woon ik in centrum. Maar ik heb wel mijn hulphond die uitgelaten moet worden. Mijn lichaam maakt te veel insuline aan waardoor ik meerdere keren per dag een te laag bloedsuiker heb, Phoebee mijn hulphond geeft aan als hij te laag wordt. Ze is gewend aan zkh. Ene kant weet ik al namen, andere kant nachtmerries dat ik een zwaar gehandicapt niet levenswaardig kind krijg. En ik ben direct gestopt met roken drinken.
Jeejtje dit maakt t allemaal idd nog moeilijker om een keuze te maken. En het spijt mij echt dat je familie jou dit heeft aangedaan om je toen te dwingen tussen abortus of geen contact met hun (daar heb ik echt geen woorden voor ik kan alleen maar sorry zeggen, ook al ken ik je niet eens ik voel je pijn die je toen en nu nog hebt hierdoor) Als je morgen na de HA gaat kan je miss vragen of ze je kunnen verwijzen naar een vertrouwenspersoon/buddy waarmee je alle voors en tegens kan afwegen? En miss ook wel ervaring heeft nog met wat je nu en toen hebt meegemaakt Heel veel succes en sterkte in elk geval
  • Rapporteren
phoebee
21 dagen geleden
Ik heb het mijn beste vriendin verteld. En ze was helemaal niet boos. En ze zegt goed nadenken wat jij wilt. En bedenk ook dit kan je laatste kans zijn. Ze gaat me steunen in mijn keuze.
  • Rapporteren
Weela
20 dagen geleden
Reactie op phoebee
Ik heb het mijn beste vriendin verteld. En ze was helemaal niet boos. En ze zegt goed nadenken wat jij wilt. En bedenk ook dit kan je laatste kans zijn. Ze gaat me steunen in mijn keuze.
Wat fijn dat je nu met iemand kan praten en dat ze je ook steunt in de keuze die je maakt. Hoop dat dit al een last van je schouders is dat je het niet alleen hoeft te doen nu
  • Rapporteren