14 Reacties

4 jaar geleden

Ik woon in België maar ben zelf Nederlands ik heb nipt gedaan en ben in afwachting ik moest van me dokter het doen ik weet niet eens wat er allemaal inhoud 😟 moet ik meer voor betalen ?

4 jaar geleden

Ik woon voorlopig in Nederland door dat mijn vriend hier woont en we moesten kiezen door het Corona. Al ben ik een Belgische. Ik kan gemakkelijk de grens over om naar de gynaecoloog te gaan.

4 jaar geleden

Reactie op avin

Ik woon in België maar ben zelf Nederlands ik heb nipt gedaan en ben in afw ...
Als je hier bent aangesloten op een mutualiteit niet

4 jaar geleden

Ik heb mijn icsi behandeling in Gent gedaan, en je kunt als Nederlandse nu niet naar België. Mijn echo ging ook niet door in België en afgelopen week bericht gehad van uz gent dat ze wel weer wat gaan doen, maar alleen voor belgische inwoners. Heb je je ook goed verdiept in de bijdrage? In Nederland betaal je 175 maart ik had begrepen dat dat in België 350 is.

4 jaar geleden

Reactie op avin

Ik woon in België maar ben zelf Nederlands ik heb nipt gedaan en ben in afw ...
Ze mogen je niet dwingen om de test te laten doen.

4 jaar geleden

Het is een niet essentiële verplaatsing en niet essentiële afspraken gaan niet door als je geen vaste patiënt bent.

4 jaar geleden

Reactie op avin

Ik woon in België maar ben zelf Nederlands ik heb nipt gedaan en ben in afw ...
Als je bij Belgische mutualiteit bent aangesloten is het volledig terug betaald. In België doen ze dit tegenwoordig standaard. Met de niptest kunnen ze 3 soorten chromosomen opsporen in dna van je baby.

4 jaar geleden

Reactie op Priscilla010

Ik heb mijn icsi behandeling in Gent gedaan, en je kunt als Nederlandse nu ...
Qua kosten staat dit op de website van UZ Leuven. Ik begrijp dat het vanwege Corona dus nu lastiger is om voor een NIPT naar België te gaan...

4 jaar geleden

Reactie op Noomsi

Ze mogen je niet dwingen om de test te laten doen.
Wat doen ze precies met zo'n test? Is dat gevaarlijk dan voor je kindje of..?

4 jaar geleden

Reactie op Ann1994

Wat doen ze precies met zo'n test? Is dat gevaarlijk dan voor je kindje of. ...
Ze nemen bloed en onderzoeken die. Er is geen gevaar voor het kind.

4 jaar geleden

In België wordt het ook alleen terugbetaald als je minimum 12 weken zwanger bent.

4 jaar geleden

Reactie op Noomsi

In België wordt het ook alleen terugbetaald als je minimum 12 weken zwanger ...
En als je aangesloten bent bij een ziekekas, niet? Ik heb een aanvraagformulier voor de nipt. En daarop staat dat het 260€ is, en de kost zelf moet drage als je niet aangesloten bent 😨😨 wat wel veel is..

4 jaar geleden

Reactie op Noomsi

In België wordt het ook alleen terugbetaald als je minimum 12 weken zwanger ...
Das enkel CM die zo streng is op die terugbetaling van 12 weken. Bond Moyson betaalt vanaf 11 weken terug zei mijn gynaecoloog

4 jaar geleden

Ik ben zelf Nederlandse maar geëmigreerd naar België en aangesloten bij de CM in mijn geval wordt het wel volledig vergoed. Ik weet dat ze alle afspraken cancelen voor niet Belgische inwoners op dit moment en alleen de “belangrijke” Afspraken gaan door waar je ook alleen heen moet, zonder partner. Ik woonde bij mijn vorige zwangerschap nog in NL en heb dus ook een NIPT test in NL gedaan. Als ik jou was zou ik gewoon even bellen en vragen of het mag. Heel veel succes 😉 en anders weet je met 15 weken ipv 13 weken het geslacht 🥳🥰