37 Reacties

5 jaar geleden

Even een vaasje pakken en eroverheen halen, als t op de lippen of tong blijft zitten is de kans groot dat het spruw is. Anders is 't bijv melkresten

5 jaar geleden

Bedoel natuurlijk gaasje haha

5 jaar geleden

Zie je het ook op z'n gehemelte en tong? Anders kan je kokosolie proberen als je borstvoeding geeft en als het niet helpt speciale cr猫me ervoor. Ik heb toen voor m'n zoontje wel medicijnen bij de huisarts gevraagd. Doordat ik er snel bij was was het ook snel weg.

5 jaar geleden

Ja pfff al weken

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Ja pfff al weken
En ze heeft nog steeds 2 vlekjes op haar gehemelte, en een witte tong 馃槶 spul van de huisarts geprobeerd en gentiaan violet doeken op 60 graden en elk voeding spenen uitkoken en het is dus nog steeds niet weg... Ik heb het idee dat ze er momenteel geen last van heeft dus ik kijk het even aan hier anders weer terug naar de HA

5 jaar geleden

Als de tong en gehemelte enzo ook wit zijn is het spruw ...ik heb zelf kokosolie er op gedaan met me vinger ze was er zo af daarnaast alles uitkoken

5 jaar geleden

Als er witte open plekjes aan de binnenkant van de wang zitten, dan heeft je kindje spruw. Je kan even langs de huisarts als je twijfelt. Spruw gaat wel gepaard met moeizaam drinken (omdat het pijn doet) en als je bv geeft dan heb je ook zelf last van de borsten/tepels. Ik ben laatst ook langs de ha geweest en had gelukkig geen spruw. Dan moet je namelijk erg veel maatregelen nemen om er vanaf te komen en herbesmetting te voorkomen (alles 10 minuten uitkoken (incl kolf), melk mag je niet bewaren etc) zowel baby als moeder moeten behandelt worden.

5 jaar geleden

Als het spruw is kun je kokosolie proberen, beetje op de speen na elke voeding. Wij hebben 2x nystatine geprobeerd en dat hielp niet. Met de kokosolie is het weg :-) stel je geeft borstvoeding vergeet ook niet je zelf te behandelen met een schimmel creme. Anders blijf je elkaar besmetten 馃槄

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier ook last van gehad. medicatie van de HA werkte niet. 2 weken geprobeerd maar het ging niet weg. daarna op aanraden van het CB zwarte thee gebruikt. heel sterk zetten en met een watten staafje het mondje schoon maken en alles elke keer uitkoken.. binnen paar dagen was het weg. 馃憤馃徏

5 jaar geleden

Reactie op Jenniferh1991

Mijn zoontje heeft hier ook last van gehad. medicatie van de HA werkte niet ...
Moet de mama die thee drinken? Hier ook hardnekkig

5 jaar geleden

Hier inmiddels ook al 5 weken last. De medicatie helpt niet echt. Is even minder en dan komt het op. Ik ga de kokosolie onthouden. Kreeg zelf de tip van de lactatieverpleegkundige om bessensap zonder suiker aan te brengen met een wattenstaafje. Die heb ik gekocht maar nog niet gebruikt, omdat ik nog een klein restje medicijn had.

5 jaar geleden

Reactie op Suzanne3

Moet de mama die thee drinken? Hier ook hardnekkig
Nee de thee die zet je erg sterk ( zodat ie erg bitter is) en daar doop je het wattenstaafje in en maak je het mondje mee schoon. schimmels houden daar blijkbaar niet van.. je kunt het ook met pure bessensap doen. zuur houden de schimmels ook niet van.

5 jaar geleden

Als het spruw is raad ik je aan een flesje citroensap te halen! Advies van CB en heeft mijn zoontje binnen 1 week van z鈥檔 spruw afgeholpen. Paar x per dag de spruw aanstippen met wattenstaafje met citroensap. Flesjes na iedere voeding uitkoken en speentje ook zo vaak mogelijk. K deed na z鈥檔 flesje ze speentje onder t water zodat die z鈥檔 mondje een beetje kon spoelen. En dan stipte ik t aan met citroensap. 馃槉

5 jaar geleden

Reactie op Thee met chocola

Hier inmiddels ook al 5 weken last. De medicatie helpt niet echt. Is even m ...
Welk bessensap heb je gekocht?

5 jaar geleden

Kokosolie! Werkte hier heel goed en hij vond het nog lekker ook馃槃

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Welk bessensap heb je gekocht?
Bij de Holland en Barrett geweest. Daar hadden ze 1 soort staan. Weet het merk zo niet uit mijn hoofd. Ga morgen er mee beginnen denk ik. Bij jou houdt t ook niet op he..馃槵 van het een in het ander

5 jaar geleden

Hier ook spruw gehad. Met flessen na ieder voeding uitkoken en alles op 60 graden wassen binnen een week vanaf. Let ook op dat je niet de speen in je mond doet. Je kan namelijk op die manier ook je baby besmetten

5 jaar geleden

Reactie op Thee met chocola

Bij de Holland en Barrett geweest. Daar hadden ze 1 soort staan. Weet het m ...
Jup... Ach ze lijkt er geen last van te hebben momenteel... Dus ik kijk het even nog aan. Het houd je bezig zullen we maar zeggen, toch weinig anders te doen ivb met lockdown... Vaak denk ik wel eens was je nog maar 3 weekjes blijven zitten en was je maar normaal geboren ( ipv stuitbevalling ge毛indigd in ks) dat had misschien zoveel ellende gescheeld. (Ivb met microbioom) Maar zeker weten doe je het toch niet en ongedaan maken al helemaal niet. We komen er wel 馃挭 ze lekker ligt na lekker gesport te hebben weer lekker naast me te slapen braaf in de eigen wieg... Mama heeft al gekolft dus kan straks gelijk onder de douche met papa馃槵 maar eerst nog even de oogjes dicht. Ik heb toch nog verlof dus who cares

5 jaar geleden

Hier ook voor de tweede keer een spruw aanval, de eerste keer nystatine via de huisarts gekregen. Heeft een beetje geholpen, hij had er in ieder geval geen last meer van en dronk weer rustig. Nu komt het weer flink opzetten, gekke is dat hij nu wel rustig drinkt maar als hij in slaap valt met zijn speentje dan wordt hij na een half uurtje schreeuwend wakker. Wil zijn speentje niet meer en schuurt met zijn mondje langs mijn trui heen en weer en likt dan constant aan zijn lipjes. Zijn dankzij jullie tips begonnen met zwarte thee, ben benieuwd of het helpt! Vanaf de eerste aanval koken we alles elke keer al uit na elke voeding, ook zijn speentje gaat max 4 uren mee, elke keer schone doekjes, wassen op 60 graden. Enige waar ik nog aan twijfelde, hoelang moeten we alles uitkoken?

5 jaar geleden

Reactie op mamajese

Hier ook voor de tweede keer een spruw aanval, de eerste keer nystatine via ...
Ik dacht 10 minuten... dat doen wij altijd馃槄