5 Reacties
2 jaar geleden
Wij zitten nu in Spanje. Afgelopen zaterdag gevlogen via Schiphol! We hebben onze koffers thuis op laten halen (kan als je met Corendon of Transavia vliegt!) En we hebben online ingecheckt. Zo hoefde we alleen langs de security.(En daar mochten we een kortere route ivm een baby op m'n arm want ze wilde niet meer in de buggy). We vlogen om 11.50 en het viel best mee. We kwamen kwart over negen op Schiphol aan en kwart voor elf zat ik aan de koffie bij de gate. Ouders met kleine kinderen mogen als eerste het vliegtuig in, dus dat scheelt!
Je hebt in het vliegtuig geen speciaal eten voor een kind. Maar een broodje kaas hebben ze altijd wel. Dat vond mijn kind erg lekker! Neem een tablet mee en download wat filmpjes die je zonder wifi kunt kijken. Ik kocht ook een tekenboek, wascokrijtjes, stickers, raamstickers en wat kleine speelgoedjes.
Wij (ik) had de pech dat Bibi w茅l moe was maar niet wilde slapen in het vliegtuig. Daardoor was het laatste uur wat ingewikkeld. Maar als het goed is zit je op een speciale plek voor wanneer je met kinderen vliegt en dan zit je tussen h茅茅l veel andere kinderen en kijkt niemand gek op van wat tranen. (EN ANDERS MAAR WEL, BOEIE!)
Tip; Neem een flesje mee met een wat smallere speen. Hier kan je kind dan uit drinken bij het stijgen en landen. Dit hielp bij ons erg om de druk van de oortjes af te halen.
Grootste tip; Niet teveel zorgen maken. Waai met de wind van je kindje mee. Bijna iedereen daar heeft begrip voor dat je kindje niet zoveel geduld heeft als een volwassenen. Wil je kindje lopen; Laat het lekker lopen. Wilt ze slapen op een andere tijd dan normaal? Laat lekker slapen. Ga uit van een rommelige dag die anders is dan anders. Uiteindelijk kom je wel op je vakantiebestemming aan!
Fijne vakantie!馃А
2 jaar geleden
Maling hebben aan mensen die jouw kind misschien vervelend zouden kunnen vinden. Moeten ze niet met openbaar vervoer gaan.
Wij zijn vandaag teruggekomen vanuit Spanje en bij ons hadden mensen meer last van aangeschoten passagiers dan van ons zoontje die het halverwege even niet meer zo leuk vond.
Ik raad wel aan een stoel te boeken, ik vond het heel warm en zwaar de hele tijd op schoot en het is erg krap.
Wij hadden filmpjes om te kijken, een stickerboek en lekkere snacks.
Op het vliegveld had m'n zoontje genoeg afleiding door wat er om hem heen gebeurde.
Eten zou ik gewoon zelf meenemen.
2 jaar geleden
Wij zijn net terug van onze vakantie in Spanje.
Tips:
- filmpjes downloaden.
- zelf eten en drinken meenemen wat je kind lekker vind, op laatste moment weg gooien bij security. Direct na de security kun je alweer nieuw eten en drinken kopen bij winketjes/restaurant.
- Niet te druk maken, je kindje past zich heel snel aan in de situatie.
- spinner voor op het raam in het vliegtuig.
- Door het white noice effect in het vliegtuig valt je kindje sneller in slaap vooral met het opstijgen, dus zorg dat je comfortabel zit.
- pas wanneer er word aangegeven de gordel om doen op laatste moment.
- cadeautjes meenemen, als ze zich vervelen kun je eentje geven.
- veel laten bewegen voor dat je het vliegtuig in gaat.
- Net verschonen voor dat je gaat boarden, verschoonruimtes(wc) zijn erg krap.
- op tijd aanwezig zijn, op vliegveld is er genoeg vermaak.
Niet te veel stressen, mee gaan waar je kindje behoefte aan heeft. Veel succes en fijne vakantie.