20 Reacties

5 jaar geleden

Bakkerspraat? Eerste baby?

5 jaar geleden

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dan zou je ook geen ijs mogen eten, en dat mag wel volgens mijn verloskundige.

5 jaar geleden

Ijsblokjes zijn gewoon water hoor, dus geloof er niks van dat je baby er extra groot van wordt 🤭 lekker veel ijsblokjes eten. Krijg je goed veel water binnen 👍

5 jaar geleden

Denk dat ik groter kans heb op een grote baby door (water)ijsjes, chocola en citroenlimonade😜

5 jaar geleden

Zover ik weet is er nog nooit iemand dik geworden van water. In welke vorm dan ook 👍🏻 lekker blijven eten/drinken

5 jaar geleden

Klopt. Naast dat je kind echt enorm gaat worden, heeft ie het ook nog eens altijd koud. Geintje. Klinkt inderdaad als een bakerpraatje.

5 jaar geleden

Ik heb daar ook super veel last van. Ik eet het super veel. Maar geloof niet dat mijn baby groot er van wordt. Dit is mijn 3de en de andere twee waren normaal baby's

5 jaar geleden

Oh wat mensen toch allemaal niet verzinnen. Laat je niet gek maken meid. Lekker ijsblokjes blijven knabbelen.

5 jaar geleden

Oo dacht dat ik de enige was die dat als gekke verslaving had hahaha lijkt me beter dan eerst mijn mars ijsjes verslaving 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Is onzin, is gewoon water 😅 je lichaam slaat dat niet op als ijs oid

5 jaar geleden

Oh, dat zou wat zijn! Zou dat niet geloven 😉. Wat wel is (dat denk ik dan wel), is dat ijsklontjes je intern flink afkoelen. Je eigen organen moeten dan flink werken om op temperatuur te blijven. Is in de zomer niet heel erg, maar hoe kouder het buiten wordt, hoe meer last je daarvan zou kunnen hebben. Hoeft natuurlijk niet.

5 jaar geleden

Uitscheuren door ijsblokjes eten? Die snap ik even niet 🤣

5 jaar geleden

Onstilbare trek in ijsblokjes eten kan een signaal zijn van zwangerschapssuiker (hoe gek dat ook mag klinken). En ja, mensen met zwangerschapssuiker krijgen soms erg grote baby's. Het is een gek symptoom, maar je zou t even kunnen noemen bij de verloskundige, dan kun je evt getest worden op zwangerschapsdiabetes.

5 jaar geleden

Uitscheuren door ijsblokjes eten? Die snap ik even niet 🤣
doordat als je ijsblokjes eet je baby groot word. en grote baby is uitscheuren (zo snap ik hem tenminste 😅)

5 jaar geleden

nee hoor dat is bakkerspraat. wel grappig want ik eet ook giga veel ijsblokjes!!! geef mij maar een glas vol! 👍😁 zal me er niet druk om maken, heb laatst nog bloedgeprikt maar zeker geen suiker bij mij. ben eigenlijk wel blij dat ik deze behoefte heb; krijg ik extra vocht binnen wat betere verslaving was dan bij mijn andere twee in mijn zwangerschap. kindje is bij mij mooi gemiddeld op gewicht.

5 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Sterker nog, door te veel calorieën eten kun je ook echt zelf je baby niét te groot maken. Alleen bij een aandoening als zwangerschapsdiabetes is dit het geval. Ik heb veel gesprekken gehad naar aanleiding van mijn grote baby omdat ik ook geloofde dat ik iets verkeerds had gedaan (ook al was ik heel misselijk en at ik niet veel) en héél veel artsen hebben mij op het hart gedrukt dat het niet aan de voeding ligt, maar dat een grote baby ontstaat door een combinatie van genen en de werking van je placenta. Wat ik ze nooit heb horen zeggen is 'genen, placenta en te veel ijsblokjes'. 😅

5 jaar geleden

Reactie op hopsakeetje

Sterker nog, door te veel calorieën eten kun je ook echt zelf je baby niét ...
Ik had mijn bericht verwijderd sorry, omdat iemand hieronder zei dat het eten van ijsblokjes een teken van zwangerschapssuiker kan zijn. (Veel dorst). Dat klinkt nog wel enigzins logisch. En dan heb je kans op een grotere baby ja. Ik dacht alleen maar ijsblokjes, grote baby 🤔 door die mega veel calorieën in dat ijs🤣

5 jaar geleden

Heerlijk ik eet ze ook graag 🥰 Bij het opstaan kauw ik meteen wat weg 😅 mijn vriend vind het wel grappig maar ook wat gek (heb het ook bij een van mijn vorige zwangerschappen gehad)

5 jaar geleden

Is allemaal niks van waar hoor.. Ik heb heeeeel veel ijsblokjes gegeten tijdens mijn zwangerschappen (tot ergenis van de mensen om mij heen) en mijn kindjes waren gewoon 3,5 kilo (met 40 weken).