64 Reacties

3 jaar geleden

Ik slik ijzertabletten vanwege een ijzertekort. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben gewaarschuwd voor een moeilijkere stoelgang, maar daar heb ik geen last van. Mocht ik er wel last van krijgen kon ik me bij de gynaecoloog die me in behandeling heeft melden voor speciale zakjes met vezels of zoiets.

3 jaar geleden

Ik heb homeopathische ijzertabletten genomen iom de vk.. Ik heb al last van obstipatie, bijwerking van ferro is obstipatie. Was bang dat ik anders meer verstopt zou raken 🤣 moet volgende week weer bloedprikken.

3 jaar geleden

Ik slik ijzertabletten vanwege een ijzertekort. Ik heb geen last van bijwer ...
Zelfde

3 jaar geleden

Zelfde verhaal als bij jou. Ga als extra nog floradix gebruiken. Dit kreeg ik in eerste instantie als advies, maar na de 1e fles nooit meer gekocht. Toch maar weer eens doen.

3 jaar geleden

Ik! Gebruik ferrofumaraat. Gewoon slikken......als ik jou was. Je wilt echt niet met een laag ijzergehalte de bevalling in.

3 jaar geleden

Ik slik ze ook. Ik raak telkens aan de Diarre of kan juist niet

3 jaar geleden

In het verleden ferro gebruikt, lastige en harde ontlasting, en kan er zwart van worden dus niet raar staan kijken 😅 ferro wordt beter opgenomen icm vitamine C. Dus ik nam het in met een klein glaasje sinaasappelsap (weer niet teveel ivm suikers als je dat 2-3x dgs moet innemen).

3 jaar geleden

Voor wat voor mogelijke bijwerkingen ben je bang? Denk dat je je niet veel zorgen daarover hoeft te maken, er wordt ook niet voor niks op gecontroleerd. Tekort aan ijzer kan bloedarmoede veroorzaken, wat zorgt voor verminderde zuurstoftransport door je lichaam, waardoor je je bijv erg moe kunt voelen. Tijdens de bevalling kun je erg veel bloed verliezen, en dat in combinatie met bloedarmoede/ijzertekort gaat je echt volledig opbreken. Verder duurt het een aantal weken voordat het ijzertekort weer is aangevuld, dus wees geduldig en neem je extra ijzer goed in 😊 Dan ben je weer tijdig op peil met ijzer voor de bevalling. Good luck! 💪🏻

3 jaar geleden

Ik heb eerst ijzer tabletten gehad van floradix daar zit meer in als het drankje, ze hebben me nu aangeraden om juist over te stappen naar het drankje omdat die nu goed op pijl is, ook slik ik nog steeds mama compleet waar ijzer in zit, ik voel me top ervoor altijd last van duizelingen gehad

3 jaar geleden

Ik heb het genomen na mijn miskraam. Ik heb toen vanwege een niet loslatende placenta heel veel bloed verloren. Ik kon niet eens 5 minuten rechtop zitten. Nou dat wil je nog minder graag hoor! Geen last gehad van de bijwerkingen behalve dan zwarte ontlasting. Tegen harde ontlasting kan je extra vezelrijk eten: volkoren pasta, zilvervliesrijst, gedroogde abrikozen en dadels en peulvruchten.

3 jaar geleden

Ik slik de suspense ervan. Geen bijwerkingen gelukkig.

3 jaar geleden

Ik heb altijd 1 tablet gepakt en op de verpakking staat dat je er 3 per dag zou mogen maar omdat ik al mama compleet had was bij mij eentje per dag voldoende

3 jaar geleden

Heb ze een maand gehad bij mij is net ferretine en ijzer extreem laag. Kreeg wel meer maagklachten ervan

3 jaar geleden

Tabletten werken bij mij nooit. Floradix.ook niet. Ik ga daarom altijd aan de bruistabletten. Zijn zooooo vies, maar werken als een tierelier! Daarvan krijg ik juist een goede stoelgang, geen nare bijwerkingen dus.

3 jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Voor wat voor mogelijke bijwerkingen ben je bang? Denk dat je je niet vee ...
“Bang” voor de stoelgang, daar had ik in het begin namelijk ook last van, vandaar dat ze me toen der tijd ook geen pillen hebben voorgeschreven. En lees veel on line over misselijkheid en overgeven.

3 jaar geleden

Wellicht kan het ook helpen om het op een 'natuurlijke manier' op te lossen? Zoals veel groene bladgroenten eten, bottenbouillon drinken of andere voedingsmiddelen eten. Misschien dat het helpt om je ijzerwaarde omhoog te krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op kellykleingeld

“Bang” voor de stoelgang, daar had ik in het begin namelijk ook last van, v ...
Goed vezelrijk eten, had er in het begin ook last van en huisarts raadde me aan sochtends beginnen met een glas lauwwarm water en een kiwi. Duurde 2 a 3 dagen, maar werkte idd erg goed 🤣 misschien is dat ook een idee voor er bij dan?

3 jaar geleden

Ik neem het sinds 20weken en ben nu 29weken. Gelukkig geen bijwerkingen

3 jaar geleden

Ik had zelf al weken de Floradix tabletten maar nu sinds 1,5 week ook de ferrofumaraat. De eerste ochtend had ik het nuchter ingenomen en na half uur gegeten en kwam mijn ontbijt er gelijk weer uit. Daarna gewoon gelijk na het ontbijt en dat gaat prima. Ze zeiden tegen mij dat als ik teveel bijwerkingen had ik weer op de floradix mocht overstappen. Mijn ijzer is niet echt laag maar het is uit voorzorg om hem zo hoog mogelijk te krijgen. Dus ben wel benieuwd als mijn bloed gecontroleerd wordt, of ze echt hebben geholpen.

3 jaar geleden

Ik heb ze sinds 3 weken. En pak de ochtend 2uur na mn eten en de avond een half uur voor mijn eten en geen last van bijwerkingen.