Ik maag me zorgen...

Jmbvdl
4 maanden geleden
Volgen
YESSSSS IK BEN ZWANGER! Wij kunnen niet op van blijdschap maar toch maak ik me erg veel zorgen om het virus. Zelf ben ik niet bang voor het ziek worden zelf maar meer voor de dingen die er om heen gebeuren, ben ik nog wel welkom voor echo's en dat soort praktische zaken... Klinkt misschien heel gek dat ik me daar meer zorgen over maak dan over het virus zelf maar is er iemand die misschien weet hoe het precies zit met de verloskunde tijdens dit gebeuren? Ik weet dat mijn man niet mee mag naar afspraken en dat de vroege echo's niet door gaan maat de rest wel? Of alleen als er een oorzaak voor is? Alvast bedankt 💋
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
beebs1
4 maanden geleden
Ik maak me sinds de persconferentie van net ook zorgen. Ben benieuwd wat anderen vinden.
  • Rapporteren
Kellywijnhoven
4 maanden geleden
Ik ben vandaag 6+2 weken, en ben vandaag gebeld door m’n verloskundige dat de geplande echo met 7+5 gewoon doorgaat. Laat je niet te gek maken.
  • Rapporteren
Bernou
4 maanden geleden
Mijn eerste echo is opgeschoven 2 weken. En verder mag je niemand meenemen. En de 20 weken echo wordt sowieso gedaan. Alle medisch noodzakelijke controles gaan door.
  • Rapporteren
Amber22
4 maanden geleden
Termijn echo en 20wkn echo gaan door, en andere echo's als je een medische reden hebt of als er iets mis is zo ver ik weet. Je kan het beste de site van rivm en die van je verloskundige in de gaten houden
  • Rapporteren
Bernou
4 maanden geleden
Ps. Ik had een bloeding en toen werd er echt niet moeilijk gedaan. Ik mocht de dag erna op controle om te kijken of de kleine pinda er nog zat. (Gelukkig was dat het geval)
  • Rapporteren
Suuzzerd
4 maanden geleden
Ja 12 en 20 weken echo gaan gewoon door.. het intake gesprek word telefonisch gedaan. En ja als er dingen zijn, mag je natuurlijk altijd bellen en word je gewoon serieus genomen en geholpen. Maar als het medisch niet noodzakelijk is word er gewoon zo min mogelijk gedaan. Gefeliciteerd!! Met je zwangerschap 😃
  • Rapporteren
kelsey vanhauwaert
4 maanden geleden
Ik ben ook bijna 6 weken en afspraak gemaakt in het ziekenhuis wanneer ik in men 8ste week ben mag ik voor men eerste echo maar zonder partner.
  • Rapporteren
SB93
4 maanden geleden
Ik had zelf voor vandaag 8 weken echo gepland staan. Eerst vorige week woensdag gebeld dat de echo door ging maar de intake telefonische werd. Toen vrijdag gebeld dat de echo helaas niet door ging wel de intake. Dus vandaag de intake gehad en verloskundige zegt hopelijk zien we elkaar ook een keer live maar de aankomende tijd gaat alles telefonisch. Zoals het gesprek over de nipt bij week 11. Ook een nieuwe echo gepland bij 11 weken, en de 20 weken is noodzakelijk. De rest van de echo’s zoals geslachtsbepaling of vroege echo zien ze als pret. Dus gaan niet door. Hopelijk op latere termijn wel weer natuurlijk🍀
  • Rapporteren
MiSangre
4 maanden geleden
Reactie op beebs1
Ik maak me sinds de persconferentie van net ook zorgen. Ben benieuwd wat anderen vinden.
Ja dat heb ik dus ook! Heb de 8 weken echo gepland staan maar vrees dat die nu niet meer door mag gaan. Vrees dat het in het kader van fysiotherapie past, dat werd als voorbeeld gegeven “niet noodzakelijk volgens arts dan mag het niet uitgevoerd worden”. Dat zou betekenen dat enkel medische echo’s of de termijn echo’s uitgevoerd mogen worden. Mijn verloskundige vandaag gesproken en die wilde de 8 weken echo zo lang mogelijk uit blijven voeren maar vrees dat dat nu niet meer mag.
  • Rapporteren
Stevelien
4 maanden geleden
Ik zou woensdag mijn 1e afspraak hebben met echo om te zien of er een hartje klopt.. afgelopen vrijdag heb ik een bloeding gehad.. De afspraak gaat NIET door heb ik net gehoord.. alle vroege echo's mogen gewoon niet meer gedaan worden.. Ik ben zo ontzettend verdrietig.. Eindelijk zwanger.. en dan dit.. Maargoed.. de enige schrale troost is dat we niet de enige zijn in dit schuitje.. ♡Evelien
  • Rapporteren
MarinkeM
4 maanden geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me eerst totaal niet liet beinvloeden door alle media drama rondom corona. Maar nu moet ik toegeven dat ik het allemaal echt niet meer leuk vind! Wat ik meest moeilijk vind is het feit dat je zo op jezelf aangewezen bent. Ik bedoel: bijna geen afleiding van buitenaf, weinig met vrienden afspreken, veel samen met mn eigen (nu echt niet fijne) humeur :( ik probeer echt positief te blijven en dingen te doen, maar ik vind het giga moeilijk allemaal! En nu hebben we vandaag ook nog is te horen gekregen dat de baas van mijn man zeer waarschijnlijk zn medewerkers niet meer kan uitbetalen! Terwijl we dat geld/inkomen echt nodig hebben. Ik overzie het allemaal echt ff niet meer! Misschien heb ik morgen weer een wat positievere dag 🙈🤔🤪
  • Rapporteren
Jmbvdl
4 maanden geleden
Reactie op MarinkeM
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me eerst totaal niet liet beinvloeden door alle media drama rondom corona. Maar nu moet ik toegeven dat ik het allemaal echt niet meer leuk vind! Wat ik meest moeilijk vind is het feit dat je zo op jezelf aangewezen bent. Ik bedoel: bijna geen afleiding van buitenaf, weinig met vrienden afspreken, veel samen met mn eigen (nu echt niet fijne) humeur :( ik probeer echt positief te blijven en dingen te doen, maar ik vind het giga moeilijk allemaal! En nu hebben we vandaag ook nog is te horen gekregen dat de baas van mijn man zeer waarschijnlijk zn medewerkers niet meer kan uitbetalen! Terwijl we dat geld/inkomen echt nodig hebben. Ik overzie het allemaal echt ff niet meer! Misschien heb ik morgen weer een wat positievere dag 🙈🤔🤪
Eerst liet ik ook alles lang me heen gaan maar nu begint het me allemaal toch wel verdrietig te maken... Ik wil totaal noet zielig doen en ik snap dat het voor een goed doel is maar dit is niet hoe ik mijn zwangerschap voor me zag. Helaas heb ik een vervelende zwangerschap achter de rug van mijn oudste, haar vader liet me in de steek dus ik moest alles alleen doen en het voelt nu alsof dat weer gebeurd omdat mijn mag niet bij de echo's mag zijn... (uiteraard snap ik het) het idee dat ik straks niet vol trots mijn buik kan showen en mensen kan vertellen dat ik zwanger ben... Pfff... Heftig allemaal
  • Rapporteren
Soezm15
4 maanden geleden
Vandaag juist een afspraak gemaakt voor een echo met 7 weken, verloskundige heeft niks gezegd over dat het misschien niet door zou kunnen gaan.
  • Rapporteren
suus007
4 maanden geleden
Hoi! Kijk anders eens op de website van de verloskundige waar je straks naar toe gaat. Daar staat het vast op. Niet zorgen maken je hebt er niks aan en levert alleen stress op.
  • Rapporteren