257 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op geluk2020

Ik ben gisteren begonnen met intermitting fasting 16/8. Is prima vol te hou ...
Ik ben inmiddels 2kg afgevallen. Is goed vol te houden, daarbij had ik ijsje gehad, gebakje en zelfs een glas rode wijn! Ik ga zo door!!! Wel minder gezellig in het weekend aan tafel zitten met alleen kale koffie maar zodra ik het weet is het weer maandag 😁

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Telt vierkant worden ook als een shape?
Rond ook toch? Ik ben prima op schema om een ronde vorm te krijgen👍

3 jaar geleden

Reactie op grace81

Ik ben begonnen met foodsisters. Ik heb een bmi van 23,6 76,5 kg bij 1.80. ...
Ik heb dezelfde lengte en hetzelfde streefgewicht! Nu schommel ik tussen 73-74kg. Ik krijg t niet terug naar 70 helaas nu 2 weken vakantie en ff genieten. Ik weet dat ik daarna wel weer terug kom tot 73. Hopelijk dan tot 70 maar ben hier zo blij mee! Ben 20kg kwijt.Broeken passen weer, zit weer lekker in mijn zadel en voel me weer slank!

3 jaar geleden

Hebben jullie ook het probleem dat het vet vooral rond de buik blijft plakken? Op de een of andere manier hoeveel ik ook dieet die laatste paar kilos gaan er maar niet af. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen "gewoon volhouden dan moet het er uiteindelijk wel af gaan" maar het begint wel moeilijk te worden als ik zoveel moeite doe en zo weinig resultaat zie. Ik slaap ook nog steeds zo slecht dat ik overdag ook zo weinig energie heb om meer te bewegen.

3 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Hebben jullie ook het probleem dat het vet vooral rond de buik blijft plakk ...
Herkenbaar, ik heb hetzelfde. Heb het idee dat het niet uitmaakt of ik goed bezig ben, want ik zie geen resultaat... Werkt super demotiverend. Ik was aan het Sonja Bakkeren maar ik denk er nu aan om koolhydraatarm te gaan proberen, wellicht helpt dat wel bij mijn lijf.

3 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Ja dat buikje blijft hier ook. Maar ik denk dat trainen meer de oplossing gaat zijn dan diëten. Ik zit namelijk 2,5 onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap, maar de buik blijft blubber.

3 jaar geleden

Reactie op Suuskexx

Herkenbaar, ik heb hetzelfde. Heb het idee dat het niet uitmaakt of ik goed ...
Ik heb echt precies hetzelfde. Maar ik kan echt niet minder eten dan dat ik nu doe.... ik hoop maar dat als ik het maar gewoon vol blijf houden dat het er uiteindelijk wel af moet gaan...

3 jaar geleden

Lieve dames, het ligt niet aan jullie! Iedereen is natuurlijk vrij om te eten zoals ze wil. Maar mijn ervaring is dat een dieet uiteindelijk gewoon niet werkt omdat het geen normaal eetpatroon is. Ik vind dit boek echt een aanrader. Het heeft mij veel rust gegeven om de kilo's en het dieten los te laten en langzaamaan gaan die kilo's er toch af merk ik.

3 jaar geleden

Reactie op Mariekeniem

Lieve dames, het ligt niet aan jullie! Iedereen is natuurlijk vrij om te et ...
Oja, de schrijvers zijn ook te volgen op insta of via de website. Kun je bekijken of het je aanspreekt.

3 jaar geleden

Ik was in me zwangerschap 8 kilo afgevallen en nu ik weet kan eten aangekomen😄

3 jaar geleden

Reactie op Mariekeniem

Lieve dames, het ligt niet aan jullie! Iedereen is natuurlijk vrij om te et ...
Klinkt als iets voor mij. Ik ben namelijk op zoek naar een blijvende verandering maar ben het vertrouwen idd kwijt. Ook wil ik er niet steeds mee bezig zijn. Ik heb het besteld, ben benieuwd!

3 jaar geleden

Reactie op Lindseeey

Genoeg en goed slapen speelt ook een zeker een rol bij afslanken. Misschien proberen omdat probleem aan te pakken? Al is dat makkelijk zeggen dan doen. De baby/kinderen denken daar niet altijd over na🙊 En eet wel genoeg te weinig eten val je ook niet van af. Je moet je spijsvertering aan de gang houden. Hier zelf is energie ook het grootste probleem. Veel werken huishouding en je kind. En dan ook nog proberen een gezonde maaltijd op tafel te zetten.

3 jaar geleden

Reactie op Daniellebl

Genoeg en goed slapen speelt ook een zeker een rol bij afslanken. Misschien ...
Bedankt voor je tips! 😁 Het slaap probleem ben ik nu inderdaad aan het proberen aan te pakken. De kleine slaapt op het moment weer lekker door dus ik pak mn kans en lig iedere avond voor half 10 op bed 🤣 Blijkt alleen dat 9 maanden slaaptekort niet zo snel meer goed te maken is, maar ik ben onderweg! 😁 Dat met te weinig eten kan inderdaad ook echt mijn probleem zijn. Ik vind het zo moeilijk om te bedenken hoeveel en wat ik wel mag dat het een soort makkelijk is om dan maar extreem weinig te eten met het idee dan moet het er toch af gaan 😳😂 Ik hoop nu ook maar dat aangezien het zo langzaam gaat dat het dan wel blijvend af is. 🤞 Wat ook altijd mijn probleem is dat ik altijd denk even een paar kilo's eraf terwijl het natuurlijk gewoon tijd kost.

3 jaar geleden

Hee! Ik lees nog niet zoveel over oefeningen doen en sporten om weer terug in shape te komen, dus hiervan een paar van mijn ervaringen: Eerste sportervaringen gedaan met MamaFit, onder begeleiding van een (bekkenbodem)fysio. Die checkt ook of je buikspieren weer goed staan om buikspieroefeningen te mogen doen (dus niet zomaar uit jezelf fanatiek die buik trainen!). Ze leerde me dat ook de 2e laag buikspieren weer moeten aan sterken, samen met je bekkenbodem. Dus daar ben ik mee aan de slag. Daarom denk dat je met dieet alleen er niet komt. Hardlopen heb ik rustig opgebouwd (denk aan 2 min rennen, 1 minuut wandelen, etc. Half uurtje max). Ik ben na een half jaar begonnen weer met hardlopen na een intake van de bekkenbodem fysio. Over de kilo’s: die vlogen er bij mij ineens af, zo rond de 6 maanden. Alsof er een soort kantelpunt was ofzo (ik gaf nog borstvoeding). Dus volgens mij niet raar als het even op zich laat wachten. Ik vond het in elk geval fijn om weer te mogen sporten! Ook al was het maar beetje bij beetje.

één jaar geleden

Hello

één jaar geleden

Reactie op anelka

Hello
I don't think I'll ever get in shape 🫠