2 Reacties

één jaar geleden

Dit heeft niks met kids te maken, maar ik lees dit en moet gelijk denken aan een goede vriend van mij.. Wij zijn jaren geleden een keer uiteten geweest hij was daarvoor al niet zo lekker, maar toch gegaan en gegeten. Toen tijdens t eten werd die echt niet lekker en eenmaal thuis kwam alles eruit.. Hij is dagen ziek geweest.. en kwam niet door t eten t heeft daarvoor al gebroeid zeg maar. Maar toch dat eten wat die toen op had heeft hij echt super lang niet meer gegeten.. Blijkbaar associeerde zijn hersenen dat eten toch met misselijk en ziek zijn. Als die eraan dacht kon die al naar worden.. Nu heeft hij er geen last meer van en kan die dat eten gewoon weer eten, maar heeft echt wel n jaar geduurd ofzo T lijkt wel of je dochter dat ook heeft.. mocht dat zo zijn.. kan je nagaan hoe je hersenen je voor de gek kunnen houden

één jaar geleden

Ik moest in mn tienertijd een keer flink spugen na een pizza en 4 a 5 jaar geen pizza's kunnen luchten of zien. Nu inmiddels alweer jaren pizza-fan, maar je hersenen kunnen zeker associaties maken. Ik denk dat het goed is om het aan te blijven bieden maar niet te forceren. Complimenteer wanneer ze eet, accepteer wanneer ze dit niet doet. Het komt vanzelf wel weer. 🙂 Schotel haar misschien de komende dagen wat vaker eten voor waarvan je weet dat ze er dol op is.