16 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons is kokosolie echt het antwoord op alles. Ook op de eczeem. Die van royal green is extra virgin, die is top.

4 jaar geleden

Tinytodd!

4 jaar geleden

Zemelen badje schijnt ook te helpen als je kindje de waterpokken heeft. https://www.da.nl/heltiq-zemelenbad-200-ml

4 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Zemelen badje schijnt ook te helpen als je kindje de waterpokken heeft. h ...
Dat is helaas pas voor kindjes vanaf 6 maanden. Maar ik hoorde inderdaad dat het heel effectief is!

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Dat is helaas pas voor kindjes vanaf 6 maanden. Maar ik hoorde inderdaad da ...
Ow dat wist ik niet. Sorry voor het slechte advies. Wellicht dat de apotheek nog iets heeft tegen de jeuk. Mss menthol poeder of een verkoelende zalf?

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde en ook een vettende crème gekregen van de dokter. En 3x smeren. Ze zei dat ik het 2 maanden uit moest proberen. En als het erger werd zou ze een hormonen zalf krijgen. Ik hoorde ook over krab pakjes...

4 jaar geleden

Ik heb hydrocortison (hormooncreme) gekregen van de huisarts. Overdag gebruik ik de cetomacogrol. Eczeem is zo goed als weg! Ik zou even langs de huisarts gaan voor hydrocortison. Succes!!

4 jaar geleden

Mijn moeder deed m'n broertje altijd in zemelenbad voor de exceem dat is een soort douchegel haalde ze toen bij de Kruidvat ..

4 jaar geleden

Reactie op PoohBaby

Ik heb hydrocortison (hormooncreme) gekregen van de huisarts. Overdag gebr ...
Ik ook precies hetzelfde! Binnen 3 dagen bijna weg.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Ow dat wist ik niet. Sorry voor het slechte advies. Wellicht dat de apothee ...
Mogen ze helaas pas vanaf 2 jaar hebben ivm de levomenthol. Daardoor kan de ademhaling stokken 😣 kinderen onder de 2 jaar mogen daarom ook geen vaporub gebruiken Aloe vera mag daarentegen wel gebruikt worden. Is goed tegen de eczeem en verkoeld de huid door de jeuk. Hopelijk helpt het! (Ik ben drogist bij Trekpleister)

4 jaar geleden

Hier ook inderdaad hydrocortisone crème gehad. De jeuk is weg, roodheid blijft nog een beetje, maar het vurige was er na 1 dag al af! Je mag dit 1x per dag gebruiken. De rest van de dag smeren met cetomacogrol.

4 jaar geleden

Olijfolie werkt top

4 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Dat is helaas pas voor kindjes vanaf 6 maanden. Maar ik hoorde inderdaad da ...
Oh is dat zo? Mijn moeder raadde aan om havermout in het badje te doen, maar dat kan dan ook niet misschien. Weet je waarom zemelen niet mogen? We gebruiken nu sinds maandag hormoonzalf 2x per dag en miconazolnitraat 2x en de cetomacogrol elke andere luierwissel. Het lijkt al iets beter te gaan, maar hoop ook echt dat het hiermee ook echt weg gaat. Wat ook wel schijnt te helpen is moedermelk in het badje. Dat verzachtte de rode plekken ook.

4 jaar geleden

Reactie op daphnem01

Hier ook inderdaad hydrocortisone crème gehad. De jeuk is weg, roodheid bli ...
Huisarts zei dat dat nog te heftig is voor een baby van 3 maanden en kreeg alleen cetomacrogol..

4 jaar geleden

Reactie op PoohBaby

Ik heb hydrocortison (hormooncreme) gekregen van de huisarts. Overdag gebr ...
Huisarts zei dat dat nog te heftig is voor een baby van 3 maanden en kreeg alleen cetomacrogol..

4 jaar geleden

Ik heb op aanraden van de vroedvrouw een zalfje gemaakt met kokosolie, olijfolie, bijenwas, vitamine e en moedermelk. En het werkt echt!