24 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Ann1994
Dave of Davy Dean Daniel
Zoeken echt een Nederlandse naam, bedankt voor het meedenken. DaniĂ«l zo heet mijn neefje đ
5 jaar geleden
Reactie op bigbrobigsis
Milou :)
Oeps ik dacht dat je een meisjesnaam zocht! Verkeerd gelezen
5 jaar geleden
Reactie op Mommy2BeNovember2020
Onze baby is een jongen haha
Ja sorry haha!
5 jaar geleden
Mick,
Devano / Delano
Jesper
Mijn persoonlijke favoriet bij deze naam: Odin.
Dit omdat je zoons naam ook de zoon van een zeegod. Zo blijf je een beetje in de Godenđ€Ł
Herkomst en betekenis Dylan
Dylan was de naam van een legendarische held uit Wales, de zoon van een zeegod. De betekenis die daarom aan de naam gegeven wordt, is âzoon van de zeeâ.
Er wordt echter ook wel een verband gelegd met het Welshe woord âdylanwadâ dat âinvloedâ betekent. Door de Welshe dichter Dylan Thomas (1914-1953) werd de naam breder bekend.
Het is ook mogelijk dat Dylan is afgeleid van de jongensnaam Delano. Die naam stamt oorspronkelijk af van de Franse familienaam Delanoe. Deze naam komt van âde la noueâ, dat â(afkomstig) van vochtig landâ betekent.
Odin betekend
Suggesties bij Odin:Otis,Finn,Odyn,Nolan,Owen,Abel, Mika, Levi
Noordse mythologie
In de Noordse mythologie is Odin de oppergod. Hij komt in talloze verhalen terug, heeft vele functies en betekenissen. Hij is onder meer de God van wijsheid, oorlog, poëzie en de dood. In de Germaanse mythologie komt hij voor als Wodan. Aan die naam ontlenen wij de weekdag woensdag. Hij heeft meerdere zonen, waaronder Thor en Vidar.