15 Reacties

2 jaar geleden

Mijn stiefmoeder is kapster en hier is hij dit weekend weer mooi geknipt en opgeschoren. Ze hadden hem afgeleid met een speeltje en een potje vitamine pillen🤣🤣 (stond binnen hand bereik en rammelt lekker) Ik zag het somber in dacht dit word drama maar zie hem maar eens vrolijk zitten

2 jaar geleden

We hebben het haar van onze jongen een paar maanden geleden met de tondeuse gedaan. Mijn tip is eigenlijk maak een stappenplan, en hou op op het moment dat je zoontje het niet meer leuk vindt. Ons stappenplan was als volgt: Zodra hij wakker is uit een slaapje hem de tondeuse laten zien en vasthouden, zonder dat de stekker in het stopcontact zit. Als de kleine man moe is dan is hij snel overprikkeld en wil hij niks meer. Toen dat oke was hebben we de stekker in het stopcontact gestopt en de tondeuse aangezet om te wennen aan het geluid. We merkten dat hij het goed vond ben ik begonnen met de tondeuse over zijn hoofd halen en er lag speelgoed in de buurt om hem af te leiden. We hadden ook afgesproken dat als het niet meer ging dan zouden we stoppen. Dan maar een half af kapsel. Het moet leuk blijven.

2 jaar geleden

Ik ben zelf kapster en helaas zijn er erg veel kindjes die een tondeuse niet fijn vinden, het kan even duren maar gaat echt over. Het is het geluid en een vreemde zo dicht bij je wat ze vaak niet fijn vinden. Ik als kapster gaf er weinig aandacht aan en deed alleen wat ik moest doen en liet ouders afleiden met speeltjes of rozijntjes of iets dergelijks. Even doorbijten maar t stopt echt.

2 jaar geleden

Ik ben ook kapster. Een filmpje doet soms wonderen. Maar je moet er even doorheen. Komt mede.omdat dat vreemd is. Onze kleine is nu al keer of 5 geknipt, of door mij of door een collega. en het laatste stukje is soms even in de houdgreep. Ik laat niet een lange pluk zitten. En kwestie voor de kapster is een beetje doorwerken 😊 geduld is bij de kleintjes een beetje minder. En als je gaat knippen, zorg dat je kindje niet net tegen een slaapje aanzit.

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! We hebben het weer achter de rug. Ik heb al van alles geprobeerd.. knijpfruit, speeltjes, tv, filmpjes, telefoon etc.. het was weer brullen maar wat bleek.. knuffelen met mama hielp toch het beste en de kapster kon ‘rustig’ doorgaan. Ik zat meer onder het haar dan hij maar hé, hij staat er weer netjes op! Zij zei inderdaad ook al (ze is mijn vaste kapster aan huis) dat we gewoon door moeten zetten en dat het een kwestie van wennen is 🤞🏼

2 jaar geleden

Misschien een beetje een gekke vergelijking. Maar ik werk in de gehandicaptenzorg en daar functioneren de cliënten op hetzelfde niveau. Wij doen juist gewenningstrajecten met de kids. Dat wil zeggen dat we juist niet zo lang mogelijk wachten maar elke 2 weken de kapper laten komen. Dan is er niet veel werk omdat het niet extreem lang is en omdat het vaker gebeurd is het sneller normaal. Ook is het dan geen grote ramp als het een keer niets minder goed lukt. Bij deze kids duurt het meestal 6 kappers beurten voor ze gewend zijn. Dus 3 maanden. Daarna is afleiden met een speeltje of filmpje genoeg om het goed te laten gaan.

2 jaar geleden

Ik ben geen kapster maar in coronatijd wel met behulp van youtube mijn man moeten knippen . Tondeuse gekocht en heb al rond 6 md onze zoontje voor het eerst geknipt. Eerste keer gwn mee laten spelen. Hij moet inderdaad goed uitgerust zijn en mag niet te lang duren. Als je idd vaak knipt hoeft niet lang te duren. Hij vindt geluid niet erg, misschien juist omdat we vrij vroeg waren mee begonnen. Anders zet je op de langste stand en laat hem even spelen?

2 jaar geleden

M’n zusje is kapster en die heeft hem juist deze week gedaan. En ja stil zitten deed hij niet dus op gegeven moment moest ik z’n hoofd even vasthouden zodat zij wat netter kon scheren en opknippen. Gillen deed hij wel ja 🙈 Maar zal toch moeten. Dus zou gewoon z’n hoofd even vasthouden, dan is het zo gepiept.

2 jaar geleden

Pelle is van de week ook naar de kapper geweest. De auto was zo leuk dat hij zich prima vermaakt. De kapster nam alle tijd, daardoor kon hij tussendoor even rond kijken!

2 jaar geleden

Mag ik brutaal vragen wat jullie voor de kapper van jullie kindjes betalen? De kapper waar mijn vriend en ik naar toe gaan voelen we ons heel prettig en vertrouwd en zouden we graag met Fynn heen gaan maar ik zag dat het 20euro kostte voor kinderen en dat vond ik wel bizar duur voor die paar haartjes die nu bijgeknipt moeten worden.

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Mag ik brutaal vragen wat jullie voor de kapper van jullie kindjes betalen? ...
Als het echt een paar haartjes zijn bv even alleen de nek dan word bij de meeste kappers het bedrag aangepast. Maar als het hele hoofd alleen puntjes is bv snap ik dat bedrag wel. (Zelf kapster) En als het tegenzit ben je veel langer bezig als kapster dan met een volwassene.

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Mag ik brutaal vragen wat jullie voor de kapper van jullie kindjes betalen? ...
Ik heb 15 euro betaald voor alle haartjes

2 jaar geleden

Reactie op Mimmie80

Als het echt een paar haartjes zijn bv even alleen de nek dan word bij de m ...
Ja gaat echt alleen voor de plukjes haar achter zijn oren en in zijn nek. Verder groeit het nog niet zo hard, maar daarom steekt dat ook zo uit. Twijfel om er zelf gewoon de schaar in te zetten maar straks verpest ik het hele "model" omdat er oom heel veel slag in zit

2 jaar geleden

Volgende week met onze "cruella" naar de kapper. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Veel succes met jullie zoontje.

2 jaar geleden

Reactie op Colet

Misschien een beetje een gekke vergelijking. Maar ik werk in de gehandicapt ...
Ik ben zelf kapster en ik knip mijn zoontje alleen als hij het toelaat enik stop als hij boos word. Zo word het geen vervelende ervaring (liever een slecht kapsel dan een trauma). En idd beter vaker gaan maar korte bezoekjes. Sommige kinderen blijven dan bang en blijven hysterisch doen tot hun 7 e soms 8 st jaar. Moet je niet wille 😅