8 Reacties
4 jaar geleden
Hoi hoi!
Wij hebben Mees laten dopen, maar we zijn zelf ook gelovig en ik ga wel regelmatig naar de kerk.
Ik vind het persoonlijk ook hypocriet alleen maar te dopen voor een feest, dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens! :-)
Iedereen moet maar doen waar hij zich goed bij voelt.
4 jaar geleden
Wij hebben onze zoons niet laten dopen. Ik ben niet gelovig, maar mijn man en zijn familie wel. Ik heb de keuze aan hem gelaten, omdat als hij het belangrijk vond, ik dat geen probleem vond. Hij heeft er een tijdje over nagedacht, maar heeft toen besloten dat hij de jongens niet wilde laten dopen, omdat dat altijd gedaan werd in de familie, terwijl hij nu zelf vrij weinig met het geloof doet. Hij vond het dan mooier om de jongens tijdens de opvoeding wel dingen mee te geven uit het geloof, zodat ze later altijd zelf de keuze nog kunnen maken. En daar ben ik het helemaal mee eens 馃槉
4 jaar geleden
Ik ben zelf gelovig opgevoed en ook gedoopt. Zelf ben ik nu niet actief met het geloof bezig, en mijn man al helemaal niet. Dus wij gaan onze dochter niet laten dopen.
4 jaar geleden
Wij gaan hem wel laten dopen. Wij zijn ook gedoopt en beiden zijn niet gelovig. Wij zijn wel getrouwd (weliswaar niet voor de kerk) maar, ja als hij later ook wilt trouwen (al dan niet voor de kerk) meer zit er niet achter (buiten dat de schoonma, een feest wilt geven 馃檮 zij zit hier vooral achter) van ons moest het niet..
4 jaar geleden
Iedereen moet doen waar hij zei zich goed bij voelt. Mijn vriend is wel gedoopt en ik niet en ik ben m'n moeder daar heel dankbaar voor, zij gaf aan dat ik 'mn eigen keuze mocht maken en dat dopen altijd nog kon. Een kennis van ons is moslim geworden voor zijn vrouw incl besnijdenis op latere leeftijd, alles kan tegenwoordig 馃檭
4 jaar geleden
Wij hebben onze dochter gedoopt maar in besloten kring en zonder feest. Dat wilden we juist niet omdat het voor ons echt iets voor onszelf is. Ook wordt er weinig gedoopt en dit is ook iets wat vaak niet begrepen wordt in onze omgeving. Dus we hebben ook maar weinig gecommuniceerd dat ze gedoopt werd.
Waarom dan wel? Wij zijn wel gelovig in de zin dat we geloven in meer, maar niet in de zin dat we naar de kerk gaan voor een mis of vaak bidden (zijn wel beiden gedoopt en communie gedaan). Voor ons voelt het als verbinding naar onze overleden familie toe en de connectie naar iets meer. Wij steken ook altijd kaarsjes aan in kerken om ze te herdenken. Voelt goed om haar op deze manier hierbij te betrekken.