16 Reacties

één jaar geleden

Hier zeer sporadisch. Ben ook niet heel erg actief op sociale media. Ik volg vooral mensen, maar post zelf niet zoveel. Als ik al foto's van mn dochter post, dan eigenlijk alleen foto's waarop ze niet heel herkenbaar is. Dus bijv. een foto van achter. En ook geen foto's waar ze er heel gek op staat, hoe grappig ik het zelf ook vind. Vind het voor haar niet leuk (voor later) als die foto's het wijde web op worden geslingerd. Ik probeer haar privacy zo veel mogelijk te beschermen. Ik wil daarmee ook voorkomen dat een bedrijf de foto's voor reclame doeleinden gaat gebruiken ofzo. En alleen foto's met kleren aan. Kennelijk worden ook heel onschuldige foto's misbruikt door de verkeerde mensen. Maar zoals gezegd, ik post maar zeer sporadisch foto's van mn dochter. Maar dit zijn de dingen waar ik dan iig op let.

één jaar geleden

Hier expres niet herkenbaar in beeld. Wij vinden dat ze dit zelf mag beslissen en ze kan dit nu nog niet kenbaar maken. Wel foto's van de achterkant, in de verte en eventueel van de zijkant. Soms wel lastig, omdat we zo trots zijn en het wel willen delen. Maar toch het gevoel dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Deze wordt gelukkig ook nageleefd door vrienden en familie.

één jaar geleden

Ik ben vooral benieuwd waarom je dit topic maakt Marijke? Hoe sta je er zelf in? Soms post ik iets, maar verwijder foto's waar m'n zoontje herkenbaar op staat ook na een week of wat weer .. en ik post het alleen voor vrienden, niet openbaar..

één jaar geleden

Ik deel ons zoontje eigenlijk alleen in stories. Zelden op mijn feed. Denk wel na over wat ik post. Zo bijv. geen (half) blote foto's.

één jaar geleden

Ik heb geen social media en ik ben ook geen voorstander van kinderen daar posten.

één jaar geleden

Hier volop in beeld 😃 zou niet weten waarom ik het niet zou doen 🤷‍♀️

één jaar geleden

Ik had ook lang getwijfeld. Maar heb wel eigen instagram voor hem aangemaakt en laat alleen mensen toe die ik wil. Is wel leuk om in een opslag alle foto’s te zien. Hoe snel hij opgroet. Echt wel leuk.

één jaar geleden

Ik doe het wel, maar niets openbaar. En ook geen "vrienden van vrienden" Ik verwacht dat mensen die een foto van mijn dochter maken tijdens oppassen of tijdens een gemeenschappelijke verjaardag deze ook niet openbaar posten, ik let daar ook op en ik zeg er wat van indien nodig.

één jaar geleden

Ik post sowieso amper wat op sociale media, maar van ons zoontje willen we zo min mogelijk online hebben staan. En dat is omdat ik van mijzelf allemaal fotoalbums heb, en blij ben dat mijn ouders die foto's nooit ergens hebben kunnen posten. Vind het een stukje privacy en hij kan daar zelf nog niets over zeggen.

één jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ik ben vooral benieuwd waarom je dit topic maakt Marijke? Hoe sta je er ze ...
Bedankt voor jullie reacties. Ik was erg benieuwd naar de verschillende redenen die jullie hebben om het wel of juist niet te delen. Zelf ben ik niet erg actief op sociale media, maar ik vind het wel leuk om in elk geval een paar foto's op mijn account te delen, voornamelijk omdat ik zo trots ben op mijn gezin ❤️. Wel denk ik er over na wat dat voor effect gaat hebben op mijn dochter in de toekomst. In hoeverre dat haar jeugd zal beïnvloeden kan ik maar lastig inschatten , dus dat vind ik lastig. Vandaar mijn vraag aan jullie. Ik denk namelijk dat als bijna iedereen foto's deelt, de impact op mijn eigen kind minder groot zal zijn, omdat er van bijna iedereen wel foto's bekend zijn. Terwijl als bijna niemand foto's deelt, mijn kind er misschien eerder mee geconfronteerd zou kunnen worden 🤷‍♀️ Maar er zijn natuurlijk honderden redenen waarom je het wel of niet zou doen. En daar ben ik nou precies benieuwd naar😇

één jaar geleden

Kort door de bocht, alles wat je post op internet kan openbaar komen. Wil je dat risico zo klein mogelijk houden, post dan niets. Maar dan nog weet je niet wat mama X post na een kinderfeestje. Maar in ieder geval is het risico dan zo klein mogelijk. Ik kies er voor om het wel te doen, en dan met zo veel mogelijk privacy opties aan. Ik ben mij er van bewust dat de foto's openbaar kunnen komen, dus ik let wel op om wat voor foto het gaat.

één jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik heb geen social media en ik ben ook geen voorstander van kinderen daar p ...
...je zegt dat je geen social media hebt. En toch post je hier. Dit forum is ook social media en dit is erger dan facebook, want dit is allemaal openbaar, iedereen kan alles lezen.

één jaar geleden

Ik post best actief foto’s van de kleine online. Meeste in de stories en soms op de tijdlijn. Zowel op mijn privé als zakelijke pagina. Als ik een aantal weken niets van haar post krijg ik zelfs van klanten de vraag of alles wel goed gaat met haar 😅

één jaar geleden

Reactie op Voldemort

...je zegt dat je geen social media hebt. En toch post je hier. Dit forum ...
Dit is anoniem

één jaar geleden

Reactie op Joe joe

Dit is anoniem
Facebook kan ook anoniem zijn...de mijne wel

één jaar geleden

Facebook en insta is afgeschermd