17 Reacties

4 jaar geleden

Ja is bij iedereen zo!

4 jaar geleden

Omdat dat achteraf betaald word.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Is na elk kwartaal, maar in januari is je baby nog geen 3 maanden dus dan hebben we er nog geen recht op helaas .. bij mij precies hetzelfde

4 jaar geleden

Hebben er mensen al kindgebonden budget ontvangen? Er stond dat ik dat niet aan hoefde te vragen dat het automatisch ging. Ben alleen wel beneiwud vanaf waneer ik dat ontvang

4 jaar geleden

Omdat je altijd per kwartaal krijgt en je kindje nog geen kwartaal oud is. De kindjes die tot 1 oktober zijn geboren gaan mee in de januari ronde.

4 jaar geleden

Ok bedankt

4 jaar geleden

Krijg je dat dan wel met terug werkende kracht of dat niet?

4 jaar geleden

Volgens mij krijg je het dan op t einde langer.. omdat je nu later start?

4 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hebben er mensen al kindgebonden budget ontvangen? Er stond dat ik dat niet ...
Kgb krijg je alleen als je onder de maat verdient, dit gaat inderdaad automatisch dan, ligt eraan of je er dus recht op hebt

4 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Hebben er mensen al kindgebonden budget ontvangen? Er stond dat ik dat niet ...
Je kunt het controleren op www.toeslagen.nl log daar in met je digid. Staat daar een nieuwe beschikking dan kan je die openen en kijken wat er gaat worden uitgekeerd. Check dan ook gelijk of je geschatte inkomen voor 2021 goed of te hoog staat. Degene die de kinderbijslag ontvangt, ontvangt ook het kindgebonden budget. Ik verwacht de eerste uitbetaling van ons kgb rond 20 januari. Staat er geen beschikking en is je kindje begin november geboren dan raad ik je aan te bellen met de toeslagen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Reactie op Cis87

Je kunt het controleren op www.toeslagen.nl log daar in met je digid. Staat ...
Het is gelukt! inderdaad de 1e betaling verwacht ik ook rond 20 januari

4 jaar geleden

Ik vind die regeling zo krom. Onze dochter is van begin november. Ik zou het logisch vinden als je dan in januari naar rato kinderbijslag zou krijgen. Maar goed. Zo zit de vork niet in de steel helaas.

4 jaar geleden

Mag ik zo nieuwsgierig zijn hoeveel kinderbijslag jullie krijgen dan want wij krijgen in België iedere maand kinderbijslag. En 1x startbedrag

4 jaar geleden

Reactie op lambi

Mag ik zo nieuwsgierig zijn hoeveel kinderbijslag jullie krijgen dan want w ...
Zie foto

4 jaar geleden

Er wordt gekeken naar de eerste dag van het kwartaal en je wordt dan achteraf betaald. Je krijgt dan idd aan het eind nog een keer langer!

4 jaar geleden

Klopt wij krijgen deze ook pas in april. Kinderbijslag is achteraf. Kindertoeslag voor opvang komt vooraf

4 jaar geleden

Reactie op Girlboymom

Zie foto
Dan hebben wij hier absoluut niet te klagen wij krijgen nu iedere maand 166€ met ook toeslagen op 6 jaar en op 12 jaar maar deze weet ik niet vanbuiten en een eenmalig startbedrag van 1144€.