11 Reacties

2 jaar geleden

Wil je naar kinderopvang of gastouder

2 jaar geleden

Reactie op Angels1406

Wil je naar kinderopvang of gastouder
Kinderopvang

2 jaar geleden

Reactie op Mi Vida💙

Kinderopvang
Ok kan je krijgt van het uurtarief namelijk niet alles vergoed

2 jaar geleden

Nee hoor dat is pas vanaf 2024 als het überhaupt doorgaat er was alleen spraken van dat ze gaan kijken of het grootste gedeelte vergoed zal worden. Nu kijken ze gewoon met wat je verdiend en daar berekenen ze op met wat je terug krijg.

2 jaar geleden

Die van ons gaat ook 2 dagen en wij betalen zelf ook mog zoon 300 euro zelf. Dat is zoon 23.50 per dag wat je zelf nog betaald

2 jaar geleden

Volgens mij was dat alleen nog maar een voorstel maar is nog niet definitief. Daarnaast vraag ik me af of we niet gewoon blij gemaakt worden met een dode mus, want is er wel genoeg geld en opvangpersoneel voor..

2 jaar geleden

Dit is inderdaad nog pas een voorstel. Ze willen zelfs de vergoeding voor gastouders naar beneden doen en van kinderopvang omhoog. Waardoor gastouders de dupe hiervan worden uiteindelijk, want dan wordt kinderdagverblijf ineens aantrekkelijker gemaakt. Het moet een vrije keuze blijven vind ik. Daarnaast krijg je nu op basis van je inkomen een vergoeding in %. Daarnaast ligt het maximaal uurtarief waar je vergoeding over krijgt op 6,49. Alles daarboven betaal je sowieso 100% zelf. Dus stel op basis van je inkomen krijg je 75% terug vergoeding. Dan is dat dus maar 75% van die 6,49 die je krijgt. Jij betaald dus sowieso 2,71 altijd per uur zelf naast die 25% dat je dus niet vergoed krijgt. Voor een volgend kind gaat de vergoeding in % omhoog. Dus voor je eerste kind dan bijv. 75% en voor een 2e kindje krijg je dan 95% bijvoorbeeld. Ik heb dit toevallig laatst allemaal uitgezocht, aangezien ik wilde weten hoe/wat wij krijgen en voor komend jaar. De tabel met percentage voor inkomen staat op internet op de toeslagen website. Let wel dat je met je brutoloon moet rekenen en niet netto. Dus bijv even op je jaaropgaaf kijken.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Dit is inderdaad nog pas een voorstel. Ze willen zelfs de vergoeding voor g ...
Dankje!

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Volgens mij was dat alleen nog maar een voorstel maar is nog niet definitie ...
Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat het bij een voorstel blijft. Ik werk in de kinderopvang en er is nu al mega personeelstekort en de werkdruk heel hoog. Op het moment dat dit doorgaat zal het alleen maar drukker worden, want dan gaan er meer mensen gebruik van maken (of kinderen die al komen meer dagen)

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Dit is inderdaad nog pas een voorstel. Ze willen zelfs de vergoeding voor g ...
6,49 geld voor gastouder in de kinderopvang is het max 8,50 waar je vergoeding voor krijgt

2 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat het bij een voorstel blijft. Ik werk in ...
Ja maar als het voorstel door ga kan je als nog niet meer kinderen aannemen als je geen personeel heb. Dus het zal altijd zo blijven zoals het nu is. Mij dochter gaat ook 2 dagen en ik ben er blij mee want ze heeft het heel goed na de zin en word meer normaal dan 1 dag opvang.