9 Reacties

één jaar geleden

Bij een lastige eter is het eerder wenselijk normaal eten aan te blijven bieden. Wellicht smoothies met volle melk maken ofzo. Je kan met normale voeding eventueel ook al genoeg spelen, o.a. door voor volle producten te kiezen. Maar vooral geen druk opleggen, ontspannen eetmomenten houden, altijd iets serveren wat het kind sowieso lust. Kind eet doorgaans echt wel wat het nodig heeft. Als de groeicurve afbuigt zou ik sowieso een arts of een diëtist betrekken.

10 maanden geleden

Hoi, Mag ik vragen wat je kindje wel eet? Groente, fruit, boterham? Rijst pasta enz?

10 maanden geleden

Reactie op Petra81

Hoi, Mag ik vragen wat je kindje wel eet? Groente, fruit, boterham? Rijst p ...
Brood, en aardappelen, paar soorten groenten en paar soorten vlees.. Rijst en pasta vind ie niet lekker.. Fruit alleen als het hem uitkomt (en op de peuterspeelzaal wel gelukkig) Hij is ook niet van patat of pannenkoeken of poffertjes.. Moet zeggen dat hij de laatste dagen wel echt zijn best doet

10 maanden geleden

Wat zou je willen dat hij meer eet? Ik vind dat je kindje best veel dingen dan eet.

10 maanden geleden

Reactie op Petra81

Wat zou je willen dat hij meer eet? Ik vind dat je kindje best veel dingen ...
Het zijn vaak maar hapjes..

10 maanden geleden

Geen ervaring mee, maar kwam het ook tegen idd. Het lijkt mij totaal niet goed eigenlijk 😅 Maar dat is vooral een gevoel en niet onderbouwd. Ons zoontje eet in de avonden ook erg slecht. Bij het consultatiebureau zeiden ze onlangs dat dit erbij hoort en een fase is. Gewoon blijven aanbieden en vooral niets anders aanbieden. Wel altijd nog yoghurt geven als hij dat wil (valt niet onder toetje). wat hier werkt is als ik zeg; ik wil graag dat je 5 hapjes eet en dan laat ik 5 vingers zien. Elke hap gaat dan 1 vinger naar beneden. Zo eet ie tenminste wel iets.

10 maanden geleden

Reactie op Carly90

Geen ervaring mee, maar kwam het ook tegen idd. Het lijkt mij totaal niet ...
Ja mijn zoontje wil dan onderhandelen.. als ik zeg 5 dan zegt hij 3.. dan worden het er dus 4..

10 maanden geleden

Reactie op Lotje6

Ja mijn zoontje wil dan onderhandelen.. als ik zeg 5 dan zegt hij 3.. dan w ...
Hahaha wat een slimme kerel al 😆 Zeg je de volgende keer 10; hij 5 en dan zeg jij; 6. Heb je toch 1 winst haha

10 maanden geleden

Reactie op Carly90

Hahaha wat een slimme kerel al 😆 Zeg je de volgende keer 10; hij 5 en da ...
Ja soms heel irritant dat ie zo'n wijs mannetje is.. Ik zal 10 proberen haha!