10 Reacties

5 jaar geleden
Kinderwagen met plankje voor de peuter. Kleuters er naast 😅. Kleine boodschappen altijd met de kinderwagen dat fungeert ook als boodschappenmand. Kruidvat is vervelend met een kinderwagen maar eej het lukt.
Ben ik met de auto en de baby slaapt dan klik de maxi cosi op het onderstel vast.
Baby gaat in de winkelwagen zittend als de baby goed kan zitten. Uit de maxicosi en in een andere autostoel is hier vanaf 9/10 maanden omdat het dan niet meer past. Aangeraden wordt volgens mij zolang mogelijk vanaf 1 jaar.

5 jaar geleden
Het veiligst is je kindje tot dat hij/zij niet meer in de maxicosi past qua lengte in de maxicosi in de auto te vervoeren. Voor bijna iedere kinderwagen kun je adapters kopen die het mogelijk maken om de maxi cosi erop te zetten.
Ik nam vaak de maxicosi en het onderstel mee als ik ging boodschappen, ook bij de Kruidvat oid. Ging ik echt langer winkelen dan nam ik de kinderwagen met bak mee, of de draagzak. Later werd dit de kinderwagen met zitting (hij kon maar in de bak tot bij 6,5 maand was).
We zijn pas overgegaan op een andere autostoel toen hij 13 maanden was.

5 jaar geleden
Als het op het dorp boodschappen waren, en niet veel, dan ging ik gewoon de kruidvat/bakker/... Met m'n kinderwagen. Wij hadden ook een maxicosi en een aparte autostoel met isofix(tot15 kg) , want we zaten met 2 wagens en sochtends bracht ik ze weg naar de opvang(maxicosi) en savonds ging m'n man ze halen(autostoel) . Maxicosi was ongeveer 8 maanden toen ze er uit was gegroeid. Toen hebben we een autostoel gekocht die tot 4 jaar gaat meegaan op isofix voor de ene auto en de andere auto heeft die eerste autostoel nog. Ik heb nooit m'n maxicosi in een winkelkar gezet of ingeklikt in een kinderwagen...Een baby mag maar 2 uur na elkaar in een maxicosi zitten. Als ik toch echt wegging , dan nam ik de kinderwagen liever volledig mee in m'n auto (max 4x voorgekomen). Voor boodschappen voor een hele week ging m'n man of ik wel alleen. Na 8 maanden is de kinderwagen ook omgevormd naar een buggy. Bewuste keuze om met dubbele autostoelen te werken vanwege ons werk en omdat we wisten dat we voor een tweede kindje zouden gaan. Nu moeten we maar 1 extra stoel kopen voor de oudste en zijn we gesteld voor onze novemberbaby (ook heel verhaal 😜)

5 jaar geleden
wij hadden tot ongeveer 9 maanden de maxicosi en die zette ik in de boodschappen kar of op onderstel van kinderwagen. Daarna naar maxicosi axiss (draaibaar)over gegaan. Ideaal met kindje in en uit de auto te halen. En toen kon de kleine goed zitten dus kon ze in boodschappenkar zitten. Als ik dan naar bakker of kruidvat ging dan nam ik kinderwagen mee of ik ging lopend.

5 jaar geleden
Ik doe eigenlijk nooit met de kinderwagen boodschappen. De meeste supermarkten (jumbo en AH sowieso) hebben een speciale winkelwagen waar je een autostoeltje op kan zetten. Mits dit natuurlijk het maxi cosi achtige autostoeltje is (wij hebben 1 van cybex). Inderdaad het veiligste om de 'maxi cosi' te gebruiken tot het niet meer past, daarna naar een vaste autostoel. Volgens mij wordt tegenwoordig ook aangeraden om tot 15 maanden tegen de rijrichting in te zitten, dus dan is een draaibare stoel erg handig.
'Maxicosi' stoeltjes kunnen bijna op alle wagens. Altijd even navragen voor de zekerheid bij de winkel. Even een uurtje of 2 daarin boodschappen doen is geen ramp. Als je nou een hele dag gaat shoppen, raden ze aan om dan echt de kinderwagenbak erop te zetten, zodat de baby niet als een propje ligt, maar gewoon in zijn natuurlijke houding kan liggen.
Over de kruidvat: ik vind dat ook een ramp met de kinderwagen, maar als het moet, gaat hij mee in de kinderwagen en anders ga ik een keer alleen :'D en toen hij klein was had ik hem met ook wel in de draagdoek. Ook nog een optie.
Ik verzoop ook echt in alle keuze, maar je hebt het sneller door dan je denkt! Succes!

5 jaar geleden
Maxicosi mica wordt het bij ons. Ze mogen inderdaad niet zo lang in de maxicosi zitten dus dat vind ik ook maar niks. Met een tweeling ga ik toch niet even snel boodschappen doen, en als ik met ze weg ga gewoon in de reiswieg.
De mica is prijzig maar te gebruiken vanaf geboorte tot 4 jaar. Volledig draaibaar dus je kunt je kindje veilig en in de juiste rijrichting vervoeren wat past bij de leeftijd.