37 Reacties
5 jaar geleden
Als je een proefberekening gaat maken doe het dan met je bruto inkomen. Daarmee wordt ook de definitieve berekening gemaakt.
Ik kan je ook aanraden om (als je een proefberekening maakt van het toetsingsinkomen) er tussen de €500 en €1000 bovenop te tellen. Dan krijg je minder, maar dan is de kans kleiner dat je na afloop van het jaar moet terug te betalen. Vaak krijg je dan nog wat terug.
Je kan altijd bellen met de belastingtelefoon buitenland (ivm je migratie dit jaar)
5 jaar geleden
Ligt volgens mij aan je inkomen, ik ben ook niet getrouwd maar doordat je samen een kind hebt ben je wel toeslagpartner. Mijn vriend verdiend ongeveer 32.000 per jaar en ik 13.000 per jaar en wij hebben ook nergens recht op. Eerst kreeg ik bericht wel van 72 euro per maand. Heb ik 1x gehad en daarna bericht dat gestopt was.
5 jaar geleden
Reactie op Mos123
Wij krijgen best veel terwijl we samen bruto meer dan 60.000 per jaar verdi ...
Ja gek hè, wij krijgen nu met onze derde ineens €37 meer! Terwijl wij ook €60.000 plus verdienen. Maar je krijgt net wat meer verhoudingsgewijs door een derde kind...ik heb het helemaal nagerekend in de tool..
5 jaar geleden
Vanaf vorig jaar zijn de bedragen anders gegaan. Nu hebben ineens veel meer mensen er recht op. De tool klopt niet helemaal, je kunt het beste je inkomen veranderen in mijn belastingdienst en dan zie je het. Het is het beste het iets hoger in te schatten je inkomen zodat je nooit voor verrassingen komt te staan
5 jaar geleden
Je krijgt hem niet altijd vanzelf alleen als je je gegevens aanpast in mijn belastingen
5 jaar geleden
Reactie op Lindseeey
Wij krijgen 6 euro per maand 😂
Wow, 6 euro meer dan wij! 🤑