12 Reacties
5 jaar geleden
Mijnes doet dat ook maar heeft alleen een witte tong tijdens het voeden. Na het voeden is het weg🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Spruw is goed te herkennen aan die witte tong, als je het met een gaasje weg kunt vegen, is het gewoon melk. Gaat het niet weg met een gaasje (gewoon om je vinger vouwen) dan is het spruw.
5 jaar geleden
Geef je bv of kv? Mijn zoon klakt ook, ik geef bv. Hij doet dit alleen als mijn borsten heel erg vol zijn. Als ik dat vooraf voel dan kolf ik een klein beetje af en ik leg hem daarna aan. Dan klakt hij niet meer. Na een voeding is de tong van mijn zoon ook wit, dit trekt weer weg.
5 jaar geleden
Wij hadden dat ook. Zijn toen van fles gewisseld. De fles die wij hadden gaf teveel melk waardoor ze ging klakken en zich veel verslikte. Wij zijn nu overgestapt op Difrax en sinds dat is het al 10x minder geworden!
5 jaar geleden
Het klakken kan ook een kort tong of lip riempje zijn.
Tussendoor laten boeren helpt wel tegen die krampen. Mijn dochtertje doet het ook.
Voor spruw moet je even kijken of de witte aanslag er altijd zit of alleen na een voeding. Als het er altijd zit, dan kan het spruw zijn.
5 jaar geleden
Je kan het beste voor de voeding kijken of tong wit is. Na voeding is hij sowieso wit vanwege de voeding. Als er er dus na 2 uur nog zit kun je uitgaan van spruw.
5 jaar geleden
Hier klakt m’n zoontje ook tijdens voeden.
Hij doet dit al vanaf het begin.
Ook met borstvoeding
Zit nu aan m’n derde fles
Wij hadden aan het begin wel spruw, baby en ik.
Maar hij blijft het doen.
Zelf heb ik het idee dat hij een te kort tongriempje heeft, ga hierover wel met huisarts bellen.
Hij heeft ook heel veel last van krampjes en lucht. Nu ik infavol geef voor de voeding, kan hij wel makkelijker scheetjes geven.
En tussendoor veel laten boeren. Hier wel 3/4x tijdens de fles.