Hallo allemaal,
Mijn zoon drinkt nu sinds twee weken uit de fles in het begin klakte hij heel af en toe maar inmiddels bij elke slok. Ik gebruik nu een Difrax s fles met speen s.
Moeten we nu een bredere speen (avent fles) proberen of een ander speentje 2 bijvoorbeeld. Of zijn er nog andere dingen waar we naar kunnen kijken?
Alvast bedankt voor de tips!
Misschien overbodige vraag, maar zitten zijn lippen helemaal tegen het randje van de fles aan? Mijn dochter klakt ook soms. Je kan evt de difrax wide proberen, dat is een fles met een bredere speen.
Mijn zoontje doet dit al vanaf het begin met borstvoeding. Kraamhulp zei dat het niet erg is maar dat t wel wel belangrijk is om goed te boeren. Ook tussendoor, omdat hij dan ergens lucht zuigt.
Soms kunnen ze ook klakken als ze spruw hebben😅 mijn zoontje had dat namelijk! En hij klakt ook bij een wijde hals fles/speen dus nu drinkt hij alleen uit flessen met een smalle hals
Mijn dochtertje klakte ook tijdens het voeden en bij haar bleek dat zij een verkort tongriempje had EN spruw.
Aan het tongetje is zij 3,5 weken geleden aan geholpen, hersteld en haar tong kan ze nu tot over haal lip uitsteken, yaay!
Drie nystatjne kuurtjes verder is zij nog steeds niet van de spruw af en ik denk dat ze daarom nog klakt😩
Komt de melk mss te snel uit de fles? Mijn dochtertje klakt als ze melk te snel komt. Ze krijgt wel borstvoeding, maar klakt alleen in het begin als de melk super snel uit de borst komt. Als het minder snel komt, lukt het haar wel om vast te houden. Ze duwt ook de borst weg met haar handjes, trekt haar hoofd naar achteren en "bijt". Wellicht dat je deze signalen ook kan toetsen bij je kleine.
Mijn dochtertje klakte ook tijdens het voeden en bij haar bleek dat zij een ...
Zou om daktarin vragen voor de spruw.
Dat werkt super goed en snel
Hier de 3de week spruw. Ik aan m’n tepel ld en kleine in de mond. Gelukkig gelijk daktarin gekregen.
Het klakken is door niet goed vacuüm trekken van de speen. Zitten de lipjes ...
Ja voor zover ik zie wel, daarom ook een bredere geprobeerd maar ook zonder effect. Dinsdag moet ik naar CB dan zal ik eens vragen of ze zijn tongriempje willen nakijken
Mijn zoontje heeft dit ook.. Vandaag bij huisarts geweest en doorverwezen n ...
Door jouw antwoord viel bij mij alles op zn plek. Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! Inmiddels is tongriem gekliefd. Nu nog wachten op het verschil..kan n paar dagen duren..
Komt de melk mss te snel uit de fles? Mijn dochtertje klakt als ze melk te ...
Dit klinkt bekend. Als ze net begint met drinken bij mij doet ze dat ook. Ik weet niet hoe het bij jou voelt, maar bij mij voelt het opnieuw vacuum zuigen soms zo pijnlijk. Waarschijnlijk omdat mijn tepel dan net weer tegen het voorste stukje (harde) gehemelte komt