10 Reacties

één jaar geleden

Misschien aan tafel in z'n stoeltje zetten met wat speelgoedpannetjes en een bak water? Wij hebben een leertoren. Da's een soort verhoging waar ze zelf op kan klimmen zodat veilig bij het aanrecht kan staan en kan mee helpen/handen wassen etc. En als ze echt niet te houden is (of ik moe ben!) dan mag ze een filmpje kijken terwijl ik kook. 😊👍🏻

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Pakt zelf een stoel en klimt erop. Meestal om een banaan te pakken maar vind het ook erg leuk om met het koffie apparaat of de cupjes te spelen. Als het om de banaan gaat (of ander fruit) dan krijgt hij die en gaat er gewoon mee af. Soms is het idd eraf en dan weer de stoel willen pakken, als ik hem tegen hou komen de krokodillen tranen... meestal pak ik hem dan en vraag ik of we even kunnen knuffelen (werkt heel soms😅) . En dan (probeer) ik uit te leggen waarom het gevaarlijk is. Of verzin even iets anders wat we gaan doen als afleiding. Werkt heus niet altijd en dan laat ik hem ook maar gewoon even boos of idd even een filmpje aan. Ik hou het er maar op dat ze de wereld aan het ontdekken zijn, wat af en toe erg vermoeiend is voor ons ( helemaal als je zelf constant boven de wc hangt door een nieuwe zwangerschap 🙈)

één jaar geleden

Als ik rustig wil koken zet ik een filmpje aan. Ze zei hier vorige week ‘s ochtends ineens: mama ga maar koken, Ivia gaat Nijntje kijken 🤣 Maar ik laat haar ook vaak gewoon helpen. Krijgt ze zelf een snijplank met iets om te snijden. Champignons in stukjes scheuren vindt ze ook geweldig (sindsdien eet ze die dingen ook ineens super goed). Of wat bakjes en lepel en aangeven dat ze goed moet roeren 😂

één jaar geleden

Reactie op Kimvg

Hier hetzelfde! Pakt zelf een stoel en klimt erop. Meestal om een banaan t ...
Medicijnen vragen als het niet gaat gewoon doen!

één jaar geleden

Reactie op Ellen3

Als ik rustig wil koken zet ik een filmpje aan. Ze zei hier vorige week ‘s ...
Wat een goed idee, die champignons. Leon helpt ook zo graag in de keuken en het scheuren van de champignons was een perfect klusje. Heeft hij aandachtig staan doen. Weer iets wat hij kan doen. 😁 Ik laat hem vaak dingen wassen en hij heeft een eigen snijplank en een plastic mes om te hakken. Hij staat ook altijd op dezelfde plek aan het aanrecht, dat vind ik ook handig omdat ik mezelf aanleer dat ik daar geen scherpe of hete dingen neerleg. 😅

één jaar geleden

Samen de groenten wassen en snijden enz het is even leuk maar meneertje doet de kraan open en drukt het plat met zn hand eeeen we worden allemaal nat gespoten of hij gaat met zn hoofd eronder. het is een chaos als ik hem laat doen wat hij wil dus ik heb alle stoelen vast gezet aan tafel 😅

één jaar geleden

Zijn er mensen die een learning tower hebben? Ik ben bang dat hij die zelf tegen het aanrecht aan zet en erop klimt als ik even weg loop. Nu staat hij op een poef die hij niet kan schuiven maar dat is niet veilig tegen vallen. Of is zo'n learning tower zwaar genoeg dat ze die (nog) niet kunnen schuiven?

één jaar geleden

Reactie op Louise 030

Zijn er mensen die een learning tower hebben? Ik ben bang dat hij die zelf ...
Ja wij hebben een learningtower en ik heb echt spijt dat ik die niet eerder heb gekocht. Mijn zoontje kan hem wel zelf verschuiven en neemt hem dus overal mee naar toe als hij te klein is er gewoon bij te kunnen. We kunnen hem hier evt wel in de voorraad kast zetten als het te gek word. Wat betreft het klimmen zijn we echt even heel streng geweest in het begin. Zodra hij aanstalten maakte om te klimmen hebben we hem meteen van de learning tower afgehaald en uitgelegd dat als hij er niet gewoon op blijft staan hij er niet in mocht. Denk dat dit 2 weekjes was keer of 5 gebeurd en nu doet hij het echt niet meer.

één jaar geleden

Reactie op Louise 030

Zijn er mensen die een learning tower hebben? Ik ben bang dat hij die zelf ...
Ja hier zelf eentje gemaakt met de welbekende ikea hack. Ze schuift deze ook zelf naar het aanrecht. Maar vind dit geen probleem eigenlijk 🤷‍♀️ er ligt niks wat ze niet mag pakken, daar let ik wel op.

één jaar geleden

Ik het thuis een witte mat waar je met een waterstift op kan tekenen. Wordt het droog dan wordt het weer wit. Misschien is zoiets leuk voor hem?