11 Reacties

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dat ook en het cb gaf aan dat dit een vet bultje was en dat dit geen kwaad kon. Wel even goed in de gaten blijven houden

4 jaar geleden

mijn babyboy had ook een knobbel achter zijn oor zowel cb als de huisarts zei dat het een opgezette lymfeklier was en ons geen zorgen hoeven te maken. Zodra het groter wordt en/of pijn doet bij het aanraken moesten we aan de bel trekken. Met de tijd is het knobbel ook kleiner geworden. Maak je maar geen zorgen zolang die niet groter wordt of pijnlijk aanvoelt

4 jaar geleden

Dit heeft onze dochter ook gehad vlak na haar geboorte. Toevallig kwam de huisarts toen langs voor ‘een kennismaking’. Het bleek een kleine ontsteking te zijn door waarschijnlijk een wondje nav de bevalling. De huisarts lette er vooral op dat het knobbeltje bewoog. Dit duidde volgens haar op iets onschuldigs. Advies was om het in de gaten te houden: dat het niet groeide of veel roden werd en de temperatuur van de kleine in de gaten houden. Volgens haar moest het binnen 1,5/2 weken weg zijn en dat was ook zo. Bij onze dochter zat het knobbeltje achter op haar hoofd en was het inderdaad ook niet pijnlijk.

4 jaar geleden

Reactie op trotseoudersvantess

Onze dochter heeft dat ook en het cb gaf aan dat dit een vet bultje was en ...
Dankje

4 jaar geleden

Reactie op fatkar

mijn babyboy had ook een knobbel achter zijn oor zowel cb als de huisarts z ...
Dankje

4 jaar geleden

Dit heeft onze dochter ook gehad vlak na haar geboorte. Toevallig kwam de h ...
Bij onze dochter is ook meer achter haar hoofd dan haar oor. Het is niet rood masr beweeg gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op Rth1987

Bij onze dochter is ook meer achter haar hoofd dan haar oor. Het is niet ro ...
Klinkt bij jou ook als iets onschuldigs maar mocht je het niet vertrouwen of er veranderd iets zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Dan weet je het zeker :).

4 jaar geleden

Bij mijn zoon ook. Ze twijfelde of hij te vast zat bij huisarts en CB. Doorverwezen naar kinderarts in ziekenhuis, echo gemaakt. Het is een cyste met vocht bij mijn zoontje. Maar kwam omdat hij groter was dan baby's van zijn leeftijd en het mogelijk wat vaster zitten. Bij twijfel gewoon even bij de huisarts checken. Bij mij was het ook allemaal puur voor de zekerheid. Meestal zijn het gewoon lymfekliertjes die heeft elke baby langs de rand van z'n schedel lopen waarvan er bij veel baby's vaak 1 dikker is legde mijn osteopaat uit.

4 jaar geleden

Bij mijn dochter ook. Een klein bewegelijk bultje. Schijnt bij haar een lymfeklier te zijn en schijnt ook normaal te zijn.

4 jaar geleden

Lymfeklieren zitten daar. Bij mijzelf zijn ze daar regelmatig ook opgezet

4 jaar geleden

Opgezet kliertje. M'n zoontje had dit ook en dat is uiteindelijk weg getrokken. M'n dochtertje heeft het nu ook, maar ze is ook verkouden 🙈