8 Reacties
één jaar geleden
Je borsten zijn waarschijnlijk aan het opzetten door je zwangerschap waardoor je het knobbeltje ook beter voelt. Als ze er met de echo naar gekeken hebben en gezegd hebben dat het onschuldig is zou ik me geen zorgen maken.
één jaar geleden
Wat gek dat ze geen mammografie hebben gemaakt en alleen echo. Ik had er ook last van maar zat ook net weer in een ivf traject. Ze hebben net paar dagen voor me terugplaatsing een mammografie gemaakt met een goed uitslag waardoor ik door mocht met de terugplaatsing. En nu zwanger 9+1. Bij mij waren het nog melk klieren weefsels die raar aanvoelden.
Als het je niet lekker zit alsnog weer naar de huisarts gaan denk ik
VRIEND
één jaar geleden
Bij twijvel lands huisarts. Ik heb ook een keer een pijnlijk hobbelige gehad. Arts gaf advies om een maand aan te kijken maar zij ook dat als ik er niet van kon slapen een verwijzing kon krijgen. Toen zo der verwijzing naar huis gegaan, maar zat zo in mijn kop dus in middag toch gebeld voor wel verwijzing. In ziekenhuis is mammogram (auw!) en echo gemaakt. Was gelukkig niks, en kon weer slapen.
Wij kunnen niet zeggen of je wel of niet zorgen moet maken, maar aangezien je dit topic hebt aangemaakt doe je het wel.
Hopelijk kan de huisarts je geruststellen
één jaar geleden
Reactie op Sefss
Wat gek dat ze geen mammografie hebben gemaakt en alleen echo. Ik had er oo ...
Mammografie doen ze in principe alleen boven de 30 jaar vanwege de straling. Dat is in ieder geval het landelijke protocol, al zullen er vast ziekenhuizen zijn die er van afwijken. Vooral als iemand een knobbel voelt kun je prima met alleen een echo af.
Bij enkel pijnklachten doe je onder de 30 jaar wel een mammografie.
Ben zelf mammolaborante dus k weet er wel het een en ander van.
één jaar geleden
Reactie op Sefss
Oo dat wist ik niet. Ik ben 31 dus vandaar dan 😅
Dat zal de reden zijn geweest idd
één jaar geleden
Ik ben net 24 dus wss daarom alleen een echo
Ja, onder 30 doen ze geen mammo. Helaas iets te bekend mee..!
Bij twijfel huisarts bellen.
Mijn regel: een knobbeltje wat na een week niet minder wordt of weg is wordt gecheckt.
Ook als hij al eens gecheckt is, gegroeid is en na weer een week niet kleiner is geworden of weg is.
Aangezien jij dit topic opend, twijfel je dus... Bellen!