22 Reacties

5 jaar geleden

Knuffels kunnen prima op het kamertje hoor. In bed wordt niet geadviseerd de eerste tijd ivm stikkingsgevaar. Dus zet ze maar fijn op de kamer, er kont vanzelf een tijd dat ze wel in het bedje kunnen. Liefs!

5 jaar geleden

Reactie op Momandpregnant

Knuffels kunnen prima op het kamertje hoor. In bed wordt niet geadviseerd d ...
Precies dit. Als decoratie kan het prima, alleen in het bedje nog niet ivm veiligheid. Wel kan je ze er onder toezicht een beetje mee laten spelen als ze wakker zijn. ☺ maar dan altijd goed opletten (en niet laten spelen met knuffels waar harde onderdelen aan zitten zoals oogjes oid)

5 jaar geleden

Ik het kamertje kan prima, alleen tot 2 jaar niet in bed ivm verstikkingsgevaar.

5 jaar geleden

Mijn dochter heeft wel 100 knuffels op kamer en in bed. Al vanaf dat ze geboren is. Zonder wil ze ook niet slapen. Ze beschermen haar ook tegen de rand van het bed. Ze beweegt nogal veel. Nooit geen problemen mee gehad. Ik heb nu voor onze zoon ook al de nodige knuffels aangeschaft. Wel even uitwassen of in de vriezer leggen ivm bacteriën.

5 jaar geleden

Moet zeggen dat mijn zoontje eigenlijk wel altijd zijn 'Happy Horse' konijn bij hem in bed heeft gehad, zodra hij zijn eigen hoofd kon draaien😅 hij wordt komende maand 2 maar gaat sowieso sinds hij 1 is, denk wel langer, echt niet slapen zonder zijn konijn.

5 jaar geleden

Reactie op Bitterballetje

Moet zeggen dat mijn zoontje eigenlijk wel altijd zijn 'Happy Horse' konijn ...
Hij had dat konijn zelfs in het ziekenhuis in de couveuse. Is ook nooit wat van gezegd.

5 jaar geleden

Kraamzorg zei maandag tegen ons dat het verstandig is om geen knuffels in het bedje te doen,omdat ze die om kunnen stoten en dan op hun vallen. Denk dat wij ze er gewoon uithalen als de kleine erin ligt 😁

5 jaar geleden

ik vind dit best vreemd om te lezen. (sorry) ik heb wel eens voor couveuse kindjes octopusjes gehaakt. maar hoorde juist nooit dat dat niet mocht maar dat ze er blij mee waren. mijn kleine krijgt wel een knuffel in bed. 1 die ik nu al naast me heb liggen zodat mijn luchtje eraan zit.

5 jaar geleden

In het begin geen grote ivn verstikkinggevaar, maar als ze wat ouder zijn vinden ze het juist wel prettig en kunnen ze er troost bij vinden. Ik doe persoonlijk met 1 knuffel al slapen zodat mijn geur erin zit en zal deze straks helemaal bovenin het ledikantje zetten (komt ze dan niet bij) zodat ze mijn geur ruikt! En mijn zoontje was een couveuse kindje en heeft idd van het ziekenhuis een octopusje gekregen zodat hij daaraan zou friemelen en niet aan de kabeltjes/infuusjes..

5 jaar geleden

Reactie op SindsDien

ik vind dit best vreemd om te lezen. (sorry) ik heb wel eens voor couveuse ...
Tja, tis wel een veel gehoord advies om geen knuffels in t bedje te leggen ivm verstikkingsgevaar. Dus ik denk dat ik t eerst idd weglaat... beetje afhankelijk van t type knuffeltje ook denk ik. Bij couveusekindjes lijken die octopussen goed te werken, omdat de tentakels de babies doen denken aan de navelstreng. Maar waarom er dan minder verstikkingsgevaar zou zijn? Misschien omdat couveusekindjes vaak een slangetje in t neusje hebben voor de ademhaling, dus minder kans op verstikking door een knuffeltje? Geen idee...

5 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Tja, tis wel een veel gehoord advies om geen knuffels in t bedje te leggen ...
ja dat is dus wat ik bedoel. juist door die tentakels blijven ze van de slangetjes af. maar als het verstikkingsgevaar heeft waarom mag dat dan wel..

5 jaar geleden

Ik had een kleintje bij de voeten liggen in de wieg. Bij de verhuis naar groot ledikant had ze er 2 kleintjes en nu op 21 maanden heeft ze vier kleintjes. Ik leg die elke avond voordat we gaan slapen aan haar voeteneinde muv 1, zodat ze altijd eentje dichtbij als ze wakker schiet

5 jaar geleden

Reactie op Cooking Baby Nr3

Ik het kamertje kan prima, alleen tot 2 jaar niet in bed ivm verstikkingsge ...
Nou mijn dochtertje van 2 slaapt toch al heel lang met dr happy horse konijn en kan echt niet zonder.. 🙈 in wieg hadden we geloof ik geen knuffeltje maar vanaf dat ze in dr ledikant ligt (toen was ze 6 maanden) wel en ging prima :) Maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt

5 jaar geleden

Er word ook gezegd dat je niet te veel in de box of ledikant moet doen ivm overprikkelen. Te veel prikkels waardoor ze niet goed in de rust kunnen komen. (ik zelf zou mij hier niet heel druk om maken maar er zal vast wat van kloppen)

5 jaar geleden

in de kamer kan gewoon.. zou wel voorzichtig zijn in het wiegje of ledikantje 🍀

5 jaar geleden

Reactie op SindsDien

ja dat is dus wat ik bedoel. juist door die tentakels blijven ze van de sla ...
Nou aan die octopusjes en vogeltjes (early birds) zitten wel eisen waar ze aan moeten voldoen. Het moet bepaald garen en zo niet te groot of te klein en mocht alleen onder begeleiding van het ziekenhuispersoneel in de couveuse liggen of zoiets. Ik heb ooit wel eens eentje gemaakt.

5 jaar geleden

Bij me eerste dochter eerste maanden geen knuffels pas echt veel later. Ga het nu weer zo doen. Hebben ze ook niet nodig na mijn idee :)

5 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Tja, tis wel een veel gehoord advies om geen knuffels in t bedje te leggen ...
Als mama van een couveusekindje kan ik zeggen dat je gelijk hebt wat betreft dr tentakels. Verder liggen couveusekindjes aan dr monitor waardoor een ademstop of iets dergelijks meteen naar voren komen. Deze kindjes worden 24u in de gaten gehouden

5 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Nou aan die octopusjes en vogeltjes (early birds) zitten wel eisen waar ze ...
weet ik. heb er zelf al meerdere gehaakt. maar ging me erom dat ik het daarom niet snap. als je een knuffel bij je kind qua bepaalde eisen laat liggen. is er toch ook niks aan de hand?? het is misschien mijn domheid hoor, maar was oprechte vraag.

5 jaar geleden

Reactie op SindsDien

weet ik. heb er zelf al meerdere gehaakt. maar ging me erom dat ik het daa ...
Ik weet het niet zo goed het enige wat ik kan bedenken is wat rivananne zegt dat ze aan de monitor liggen, en evt aan de beademing. En ik lees op velig slapen dat het niet mag ivb met verstikkings gevaar, als een kind erop/tegenan rolt en er niet zelfstandig van weg kan rollen. Bij mijn neefje heeft er altijd een zelf gehaakt konijn in de wieg gelegen maar wel helemaal bovenaan waar hij er nog niet bij kon. Er staat niet bij wat voor knuffel het zal vast uit maken of het een megabeer is of een klein bridje of octopusje