277 Reacties

5 jaar geleden

Hoe is die diagnose gesteld?

5 jaar geleden

Reactie op merrit

Hoe is die diagnose gesteld?
Koemelkallergie was snel en heel duidelijk. Na een borst wanneer ik melk producten genuttigd had was het enorm krijsen brullen.. rommelde de darmen dag later veel uitslag in zn gezicht. Na het weg laten staan van melk producten gaat het de goede kant op. Na aantal weken moet het of weg zijn de klachten of niet dan is t wat anders :) Maar beide zijn bevestigd door de kinderarts

5 jaar geleden

Hier ook een dame met koemelkallergie. Onze andere kids hadden het ook, dus het was geen verrassing dat Phebe het ook heeft. Ik geef geen bv, eerst pepti geprobeerd, dieetvoeding voor koemelk allergie, maar daar reageerde ze niet goed op. Nu aan de nutramigen, nog een stapje meer in dieetvoeding. Dit lijkt te werken, maar nog maar 2 dagen bezig.

5 jaar geleden

Hoeveel weken was je kindje toen de eerste verschijnselen duidelijk werden? Mijn kindje heeft een verhoogde kans op allergieën, hij is nu 4 weken en ik ben benieuwd waar ik zoal op kan letten. Veel sterkte in ieder geval!

5 jaar geleden

Reactie op Ienienien

Hoeveel weken was je kindje toen de eerste verschijnselen duidelijk werden? ...
Voornamelijk koemelk en eiwit

5 jaar geleden

Reactie op Ienienien

Voornamelijk koemelk en eiwit
Bij mijn kids na een week/twee weken. Veel darm krampen, echt krijsen en een enorm verstijfde houding. Ontroostbaar. Vooral net na fles, of een uur erna. Bijna geen ontlasting, maar wel heel veel winderigheid die ruikt naar rotte eieren. Uitslag is ook een bekende uiting van allergie, maar dat heeft mijn dochter niet.

5 jaar geleden

Liam heeft veel last van krampjes (gehad) en ook dat hij moest spugen. Wij hebben nu van de kruidvat reflux voeding gehaald en hier doen we een schepje van door de nutrilon en dit gaat hartstikke goed. Hij heeft tot nu toe (klopt af) geen koe melk allergie. Waarschijnlijk drinkt hij de nutrilon te gulzig waardoor hij kramp kreeg en spuugde. Met de afgekolfde melk gaat het wel goed.

5 jaar geleden

Wij ook, ontzettend (verborgen)reflux en vermoedelijke allergie. Zijn klachten zijn na elke voeding krijsen tot de volgende voeding, krampen en overstrekken. Ook een hele opgeblazen buik. Hij is 7wk en slaapt vanaf week 2 in blokjes van max 10min ongeveer 3u per 24u. Hij krijgt omeprazol voor het opkomende maagzuur, dat helpt wel iets. Verder ligt alles omhoog bij ons(verschoonkussen, box, wandelwagen etc). Ik eet koemelk en soja vrij, nu 2 weken en begin iets verschil te merken (lijkt het). Is een hele uitdaging als je de lijst van ingrediënten bekijkt welke andere namen voor koemelk overal nog in voor komen. Het is heel pittig idd! Vind het ook zo sneu dat zo'n klein wezentje zo veel last moet hebben van vanalles.. :)

5 jaar geleden

Reactie op grace81

Bij mijn kids na een week/twee weken. Veel darm krampen, echt krijsen en ee ...
Wat ontzettend sneu voor zo’n kleintje! Sterkte! Hier heeft onze baby vooral veel last van krampjes en alles aanspannen maar niet continue... ik ga het even goed aankijken komende periode. Bedankt 👍🏻

5 jaar geleden

Mijn kleintje is 7weken, heb het idee dat hij ook reflux of een allergie voor iets heeft. Veel spugen, gelukkig geen mondjes vol, verschrikkelijk veel slijm in zijn keel(slaapt daardoor echt slecht), krampjes. Hij wilt vaak ook niet weg gelegd worden en zijn bedje is helemaal een no go. Heefy van de huisarts nu nexium gekregen voor zijn maagje (schijnt beetje te helpen, maar nog niet helemaal) en wij zijn van kokend kraanwater overgestapt naar barleduc om te kijken of dat wat met de krampjes doet. Hij slaapt slecht. Is snel wakker. We moeten hem echt in onze armen of draagzak wiegen. Als we hem weg willen leggen wordt hij meteen wakker. Geen handen vrij in huis,tenzij ik me draagzak om heb. Vind het allemaal zo moeilijk en vooral heel zielig voor hem. Ga na de lockdown wel langs de osteopaat om te kijken of hij wat kan doen.

5 jaar geleden

Reactie op LanC

Mijn kleintje is 7weken, heb het idee dat hij ook reflux of een allergie vo ...
Klinkt precies t zelfde als onze liyam. Bij ons heeft osteopathie echt geholpen nu we niet meer kunnen is t dubbel en dwars terug gekomen :(

5 jaar geleden

Bij mij helpt het doomoo zijlig kussen icm een verhoogd matrasje heel erg. Hij heeft dan nog steeds reflux uiteraard, maar kan het veel makkelijker uit zn mond krijgen. Daardoor veel minder last van verslikken, de hik, slijm in de keel, en lucht binnenkrijgen (dus krampjes).

5 jaar geleden

Reactie op Evelyne89

Wij ook, ontzettend (verborgen)reflux en vermoedelijke allergie. Zijn klach ...
Slaapt hij s nachts wel door, want wat je beschrijft heeft onze dochter(5weekjes) ook, ze slikt hierbij ook en knijpt me echt in mijn onderarm met een zeer pijnlijk gezichtje, zo zielig maar alleen overdag, vanaf een uur of 23:00- 23:30 slaapt ze door tot 8:30 , we willen daarom het cb en of de huisarts een gaan vragen of dit reflux is of een allergie, want ze huilt echt heel veel overdag, heel zielig

5 jaar geleden

Ons dochtertje heeft lactose-intollerantie... Zodra ik een 'zoet' melkproduct eet (dus alles muv Goudse kaas, Yoghurt, Kwark) krijgen krijst ze hier ook enkele dagen de boel bij elkaar van de buikpijn en heeft ze super veel diarree. Gelukkig kwamen we er redelijk snel achter doordat papa het herkende van zichzelf en na uit dieet nemen en daarna eenmalig proberen weer te gebruiken wisten we het zeker!

5 jaar geleden

Mijn dochter van 10 weken heeft een koemelkallergie. Toen ze 2 weken oud was had ze bloed in haar ontlasting. Ik geef bv en eet geen producten waar koemelk inzit. Sinds 2 weken heeft ze heen bloed in meer haar ontlasting, heel fijn:-). Beide meisjes ( tweeling) hebben wel reflux klachten maar niet heel erg. Mijn zoon had duidelijk erg last van reflux en kreeg een drankje. Zo sneu voor die kleintjes . Ik draag de meisje in een draagdoek als ze veel huilen en knuffel veel met ze.

5 jaar geleden

Reactie op grace81

Hier ook een dame met koemelkallergie. Onze andere kids hadden het ook, dus ...
Je hebt ook geitenmelk, nannycare/ pure goat of kabrita kanje ook proberen. Mijn kleintje krijgt vanaf de geboorte geitenmelk en hy heeft nocht last van krampen of allergiesche reacties

5 jaar geleden

Reactie op LanC

Mijn kleintje is 7weken, heb het idee dat hij ook reflux of een allergie vo ...
Wat herkenbaar! Het lijkt wel of ik dit geschreven heb.. op de barle duc en nexium na dan.. maar de rest is precies als bij ons zoontje. Moedeloos wordt je ervan! De hele dag door ben je met hem bezig..

5 jaar geleden

Reactie op Rv89

Slaapt hij s nachts wel door, want wat je beschrijft heeft onze dochter(5we ...
Nee overdag en snachts zijn geen verschil hier. Helaas, we zijn allemaal bekaf haha. Hoop dat jullie dochter er snel minder last van krijgt. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op meryll

Je hebt ook geitenmelk, nannycare/ pure goat of kabrita kanje ook proberen. ...
Ik heb begrepen dat geitenmelk dezelfde reacties kan oproepen als koemelk.

5 jaar geleden

Ons meisje van 7 weken heeft ook verborgen reflux. Ze bleef continue om voeding vragen en was ongeveer 18 uur per dag aan het huilen. Slapen ging in hazenslaapjes van 20 minuten, om dan een oprisping te krijgen daar wakker van te worden en weer te gaan krijsen (echt krijsen, niet huilen) Het consultatiebureau was hierbij niet erg behulpzaam, dus toen heb ik besloten om hun adviezen (minder voeding en kleinere porties per keer) niet op te volgen en naar de huisarts te gaan. Bovendien heeft ze op een gegeven moment allemaal melk uitgebraakt, het liep uit haar neusje en mond en alles stonk naar het maagzuur. Ik heb omeprazol gekregen van de huisarts. En na 5 dagen is de dosis van 5mg tijdelijk verhoogd naar 10mg, omdat het echt nog niet goed ging. Ik ben overgestapt van AH biologische kunstvoeding op Hero hypoallergeen kunstvoeding (zonder overleg met arts of consultatiebureau). Met de lockdown was het schap bij de AH geplunderd 🙄 net als het toiletpapier overigens. Dus toen moest ik iets anders kopen en heb ik daar maar voor gekozen. Ook boert, hikt, slikt, rochelt en kreunt ze de hele tijd, ook in haar slaap. Ze geeft vaak melk terug, soms ook uren na de voeding nog. Als ze wakker is en geen fles heeft, huilt ze. Behalve in de Maxi-Cosi in de auto. Ook zwaait en trapt ze heel erg met Slapen. Dus nu een inbaker slaapzakje gekocht. En dat gaat ook goed, ze slaapt nu veel sneller en langer. Ook hebben we een elektrische schommelstoel voor haar gekocht en die helpt ook best goed als ze weer zo huilerig is, vooral als ik er dan ook muziek bij aan zet. Nu gaat het een beetje beter. Die 10mg omeprazol heeft ze 6 dagen gehad. Sinds donderdag krijgt ze weer 5mg. Maar vandaag rook ze wel weer heel erg naar maagzuur. Straks weer bellen met de huisarts. Want hij wilde weten of we de omeprazol konden afbouwen. Of dat hij vandaag een verwijsbrief voor de kinderarts moest schrijven...ik verwacht dat laatste. Ik kijk per dag, de ene dag is goed, de andere niet. Gisteren was ruk. Vandaag ging het in eerste instantie goed...tot eind van de middag, schreeuwen en krijsen...maar dat bleek niet met maagzuur te maken te hebben. Ze had een vieze broek gehad, had ik haar verschoond ook nieuwe sokjes aan gedaan, maar die knelden alles af. Zodra de sokjes uitgingen met het in haar slaapzakje doen, hield het huilen op. En haar beentjes waren helemaal ingedrukt, zo zielig.