Mijn dochter wordt in november 1 jaar. Ik zou graag een leuke taart kopen of er zelf 1 willen maken, alleen heeft zij een koemelkallergie. Zijn er hier misschien mama’s met hetzelfde probleem die daar al iets op gevonden hebben? Thanx! 🥰
Meestal zijn ze met hun eerste jaar weer over heen gegroeid.
Wij mogen met kma allergie proberen af en toe een lepeltje zuivel proberen te geven. Dit heeft soms direct tot huiduitslag effect en soms niks.
Je kan ook zelf wilt bakken is er best veel mogelijk. Veel cake soorten hebben geen melk erin. Voor de basis waar ik altijd verjaardagstaarten mee bak (doe ik voor de hele familie als hobby) gebruik je bloem, suiker, zout, eieren en een beetje citroensap. Dat is een biscuit cake heerlijk luchtig. Die kun je vullen met wat jam of vers fruit en dan afsmeren met melk vrije botercrème (staan meerder recepten online) daarna leuk gekleurde taart versiering erover en klaar. Is niet super veel werk
Ik ben samen met mn moeder ook al aan het testen voor een verjaardagstaartje zonder melk en ei. Bij alleen kma zou ik een normale cake maken waarbij ik de boter vervang door Flora boter (wordt binnenkort Violife). Daar kan je ook botercreme mee maken
Deze heb ik laatst ook gemaakt. Is de Koopmans Romige Appeltaartmix. Ook met Flora boter en ipv melk had ik hazelnootmelk. De banketbakkersroom had daardoor een lichte hazelnootsmaak, was echt super lekker
Nog een uitdaging, iets feestelijke zonder: koemelk, soja (of andere peulvruchten) en noten...
Die van Dr Oetker is qua ingrediënten goed maar moet soja bij ☹.
Zat er aan te denken haar geprakte banaan in koekvormpjes te doen om het er nog een beetje feestelijk uit te laten zien.
Hebben volgende week weer afspraak met diëtist staan wie weet heeft zij nog ideeën 🤷🏼♀️.