21 Reacties
5 jaar geleden
Kolven en in de koelkast bewaren. Hoe lang is het rijden van werk naar huis. Ik nam het zo mee en thuis gelijk in de koelkast. Ik woon ook maar 10 min van mijn werk af. De melk ging de volgende dag op.
5 jaar geleden
Ik snap je helemaal. Krijg nu al buikpijn als daar aan denk. Als je op het werk wel een koelkast hebt dan is toch opgelost lijkt mij. Ik ga afgekolfde melk in de koelkast zetten en neem na het werk mee naar huis. Koelelementen zijn denk ik voor de zomer wel fijn, dan is iets langer koeler onderweg naar huis dan als je helemaal niets in doet? En als er geen koelkast is, wordt deze langer gekoeld bewaard? Ik ben zelf nog zoekende hoe dat ga doen...
5 jaar geleden
Komt goed! Ik heb een koelelement wat je ongeveer 8 uur in de vriezer moet doen. Als je dit hebt gedaan, doe je dat koelelement in een tasje en daar kan je dan de melk in doen. Dat werkt dan voor 12 uur als een koelkast. Die van mij zat bij mijn medela kolf!
5 jaar geleden
Reactie op Bitterballetje
Komt goed! Ik heb een koelelement wat je ongeveer 8 uur in de vriezer moet ...
https://www.bol.com/nl/p/medela-koeltas-inclusief-4-flesjes-zwart/9200000001769723/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DYAaVSClwV-Vc2ZvzAD3LLQAABhQ%26slt_type%3Doften_bought_together%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_oft%26slt_nm%3Dproduct_often_bought_together%26slt_pos%3DC2%26slt_owner%3DCCS%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D2%26itm_id%3D9200000001769723&bltgh=jnyAAR47DuSEy-mW-SVEkA.1_16_17.19.ProductImage
Ik heb deze. Dan hoeft je melk tijdens de werkdag niet eens perse in de koelkast. Het koelelement en het tasje houden het lang genoeg koel.
Het is even uitvogelen, kolven op het werk, maar na een paar keer heb je het zo door en weet je niet anders. Is de 2e keer dat ik het ga doen. 😁
5 jaar geleden
Reactie op Bitterballetje
Zou t toch gekoeld bewaren waar mogelijk, dan kun je de melk langer goed houden, of in koeltas met element of in koelkast. Ik had t zelfde koeltasje met koelelement voor 4 flesjes, kreeg je bij medela pomp. Die elementen doe je savonds thuis in de vriezer en die houden t tasje de hele werkdag koel. Ideaal.
Als er n kolfruimte is op je werk, dan is daar trouwens wellicht ook n extra koelkast, bij mij op t werk wel.
5 jaar geleden
Dan nog even een aanvullende vraag van mij. Ik heb een toilettasje waar ik mijn kolfapparaat in wil meenemen naar m'n werk. Is dat goed genoeg of moet t echt sterieler?
5 jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Dan nog even een aanvullende vraag van mij. Ik heb een toilettasje waar ik ...
Het "product" dus de melk gaat naar de maag van de baby. Daar is maagzuur en zorgt voor afbraak van schadelijke dingen. Dus extreem proper hoeft het niet te zijn nu je baby al aantal weken ouder is en via de moedermelk weerstand heeft gekregen. Wacht maar tot er zand taartjes worden gegeten 🤣
Belangrijke is voor de werking van het apparaat dat er geen vuil overal tussen gaat zitten en de borstschelpen hand spoel schoon zijn. En slangetjes niet knellen. You can do this 👍🏻
5 jaar geleden
Voor de dames waar geen koelkast op t werk is. Je werk moet zorgen voor een ruimte waar gekolfd kan worden en een koelkast aanwezig is 😬
https://www.wvo-advocaten.nl/de-werkende-moeder-en-het-voedingsrecht/
Wanneer ik weer ga werken zet ik het in het koeltasje is de koelkast. Heb ook de medela set. Het koelelement zal ik thuis in de vriezer doen en dus op m’n werk in de koelkast. Dan zal hij vast lang genoeg koud blijven en zal de rit naar huis van ca 40 minuten ook te overzien zijn.
5 jaar geleden
Reactie op november11
Voor de dames waar geen koelkast op t werk is. Je werk moet zorgen voor een ...
En ook de tekst door de overheid omtrent arbeidstijdenwet....
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/zwanger/borstvoeding-kolven
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Mievie
Ik heb ook alleen zoiets inderdaad!
Nog niet eens aan het vervoer van de po ...
Ik vroeg me dit ook al af. En maken jullie al die spullen elke keer helemaal schoon? Normaal was ik het wel af, maar om dit nou 4x per dag te gaan doen..
5 jaar geleden
Achterin de koelkast op je werk zetten. Ik zou de bevroren icepacks ook in de koelkast erbij leggen (dan blijven ze langer bevroren). Daarna in een koeltas mee naar huis. De melk zou ik wel proberen zo snel mogelijk te geven aan je kleintje (binnen 3 dagen). Bewaren in de koelkast thuis/kdv/oppas.
5 jaar geleden
Reactie op Sassiefras
Dan nog even een aanvullende vraag van mij. Ik heb een toilettasje waar ik ...
Is prima hoor. Als je het gewoon eerst even schoonmaakt met een sopje.
5 jaar geleden
Reactie op Ambersp
*kolfsessie moet het zijn natuurlijk 😅
Ik 15 minuten. Afgelopen week was de mn eerste werkweek. Werk ik wel vanuit huis en heb ik minder "gedoe, dan op kantoor. M'n dochtertje is ook gewoon thuis, dus de meeste voedingen geef ik gewoon life. Alleen voor de een vergadering kolf ik af, zodat m'n man de fles kan geven.
5 jaar geleden
Reactie op Theekopje89
Ik vroeg me dit ook al af. En maken jullie al die spullen elke keer helemaa ...
Ik ga het blauwe tasje gebruiken van babyboom om alles in te vervoeren. En een koeltas voor de uiteindelijke gekolfde melk.
Ik dacht gelezen te hebben dat als je alles afspoelt voor en na het gebruik het ook nog ok is.
Eenmaal thuis ga ik het wel afwassen of in de sterilisator steken.