13 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nu net 3 weken lang gehad. Hier heeft het geholpen om haar de eerste 3x terug op bed te leggen en te zeggen het is bedtijd. Daarna niks meer zeggen. We hebben meerdere avonden gehad dat we haar 80keer naar bed moesten brengen op 1 avond. Maar sindsdien gaat het supergoed. Hier zegt ze dan 'ik wil niet slapen'. We zeggen nu dan ook je hoeft niet te slapen maar je moet wel in bed blijven. Meestal slaapt ze nu binnen 15 minuten zonder gedoe!

één jaar geleden

Heb je de deurklink al omhoog staan?

één jaar geleden

Heb je de deurklink al omhoog staan?
Dat wil helaas niet bij onze deurklinken😰

één jaar geleden

Reactie op Mx3

Hier ook nu net 3 weken lang gehad. Hier heeft het geholpen om haar de eers ...
Goeie ga ik onthouden voor morgen avond😊

één jaar geleden

Die van ons heeft het ook ontdekt. Onze oplossing (tip van mijn moeder), is erbij zitten in de kamer zonder praten of oogcontact. Niet ingaan op vragen, als je iets moet zeggen dan iets in de trant van ‘mama wil graag dat je nu gaat slapen’. De eerste avond duurde het uren, inmiddels zijn we een paar weken verder en slaapt ze vaak zonder kletsen zo in. Wat bij ons ook heeft geholpen is het middagdutje inkorten/schrappen omdat bleek dat ze niet meer moe was ‘s avonds.

één jaar geleden

Hier had ik meneer vanmorgen in 1 keer naast t bed staan. Hij bedacht zich dat hij z’n Peuterbed wel naar de deur kon schuiven.. dus die is ook niet meer in z’n kamer te houden 😵‍💫 het gaan slapen in z’n bed is sowieso nog ellende. Maar ik lees hier bruikbare tips dus hopen op verbetering. Al ging ie vanmiddag zonder mopperen liggen en slapen! Dat zijn we zo niet gewend van hem 🤭 vanaf december is het vaak z’n 20 minuten janken, en schreeuwen , en sinds we peuterbed hebben komt hij er steeds uit en gaat dan keihard janken of de kamer ondersteboven halen 😒

één jaar geleden

Wellicht helpt het nog om de deurklink om te draaien. Dan kan ze in ieder geval haar kamer niet uit. En geeft jullie wellicht een veiliger gevoel. Verder zou ik haar oppakken zonder iets te zeggen terug in bed leggen, kus en slaap lekker. En dit consequent volhouden. Hopelijk helpt dat

één jaar geleden

Reactie op JEDtv

Dat wil helaas niet bij onze deurklinken😰
Haakje op de deur dan

één jaar geleden

Slaaptrainer 😅 Hij mag zijn bed pas uit als het konijntje geel wordt. Als die blauw is moet hij in bed liggen. Komt hij er eerder uit terug naar bed brengen en samen naar het konijntje kijken. Kijk konijntje slaapt nog, als die geel is mag je wakker worden. Savonds zien we hem ook van geel naar blauw (slaaptijd) springen en zeggen we slaap lekker tegen het konijntje. Eerste paar keer kwam die eruit, maar nu begrijpt hij het. En als die geel wordt hoor je heel hard: mama papa! Kijk Nijn geel!!!

10 maanden geleden

Hier gelukkig niet zo dat jij uit bed komt maar wel avonden dat hij echt niet wil slapen. Wij gaan de 1ste keer dat hij roept terug geven weer een kus en knuffel en zeggen opnieuw weltrusten. De tweede keer wel naar hem toe weltrusten zeggen aai over de bol. En de derde keer alleen vanuit de deur opening "pelle het is nu tijd om te slapen" daarna meteen weer de deur dicht. Dit laatste blijven we herhalen tot hij niet meer roept.

10 maanden geleden

We zijn een aantal keer heel duidelijk geweest tegen haar. En gelukkig gaat het sinds dien goed. Gisteren had ze een terugval. Toen was ik tijdens een borstvoeding van mijn jongste dochter zo boos op de oudste geworden (ze was de hele dag al aan het ouwehoeren, de maat was vol na zo vaak waarschuwen) dat ik haar om 19:15 naar bed heb gebracht. Hier was ze het niet mee eens is een uur lang boos geweest op der kamer tot ze bedacht ik kan naar beneden, toen ik haar uit bed hoorde komen gelijk heen gelopen en aangegeven dat ze moest gaan slapen. Toen probeerde ze het weer en is papa naar boven geweest, heeft der in bed gelegd en aangegeven dat ze moest gaan slapen uiteindelijk is ze in slaap gevallen. Vanavond geen problemen gehad.

10 maanden geleden

Hier was het ook drama, eindelijk na heel consequent terugleggen elke keer slaapt ze nu zelf rustig in. Ook hebben wij een appje op een oude telefoon als slaaptrainer. Om 7.00 in de ochtend word de maan een zonnetje rn mag ze uit haar bed komen. De rest van de tijd is het een maan. Onze dochter vind de kleuren nogal lastig dus dit was een goed alternatief. En kostte maar een euro ipv een slaaptrainer van bvb 30 euro. Ben benieuwd hoe het gaat als de baby er is.... bijna 40 weken 😅

10 maanden geleden

Wij hebben een babyfoon waarop we terug kunnen praten. Ideaal 👌 's ochtends als hij wakker is, blijft hij liggen tot ik via de babyfoon vraag of jij bij ons komt liggen