8 Reacties

2 jaar geleden

Namiddag dit is de belangrijkste zeggen ze, en die blijft het langst stand. Wij hebben dat ook gehad dat ie die ging inkorten en hebben toen het ochtend dutje verkleind maar een goed half uur. Zins dien slaapt die van ons in de middag wisselend van 1,5 uur tot 3 uur. Vaak meestal 2 uurtjes

2 jaar geleden

Hier slaapt ze in de middag ook heel kort dit is vaak een halfuur. Ochtend slaapje doet ze namelijk wel langer (uur/anderhalf uur) Vandaag wou ze helemaal niet in de middag.

2 jaar geleden

Gaat tegen je gevoel in om een slapende baby wakker te maken maar om het middagdutje langer te krijgen moet je sochtends het dutje inkorten. Nadat de slaapcoach ons dit geadviseerd heeft gaat het perfect. Zelfs als de kleine over de gehele dag evenveel slaapt maar het lange dutje sochtends doet, merk je verschil. Slaapverdeling (hele uitleg met slaapdrang etc) is het beste als de ochtendut kort is en de middagdut lang

2 jaar geleden

Wij hebben een tijd geleden de tip gekregen om de ochtend dut vanaf 09u (of eigenlijk pas 0915u) te doen en dan max tot 10u, dus 3 kwartier tot 1 uur, om zo "slaap over te houden" voor de middag dut, die dan rond 1245u/1300u start. Sinds we dit ritme aan gingen houden slaapt ie smiddags 1,5 tot 2 uur en gaat ie uiterlijk 4 uur na het wakker worden naar bed voor de nacht🥰

2 jaar geleden

Hier blijft die wakker tot half 12 😅

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

Gaat tegen je gevoel in om een slapende baby wakker te maken maar om het mi ...
Bedankt voor de info! Waarom hebben jullie een slaapcoach ingeschakeld? Is het heel belangrijk dat op dit moment de namiddagdut korter is?

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Bedankt voor de info! Waarom hebben jullie een slaapcoach ingeschakeld? Is ...
Die van ons had helemaal geen slaapritme. Hij sliep bij mij en anders sliep hij niet. Dat brak me op en naarmate hij ouder werd had hij steeds meer nodig om te slapen (om het uur voeden snachts). En hij sliep nooit in eigen bedje, dat was krijsen tot hij ging overgeven. Dus we moesten wel. Maar daardoor hebben we wel direct geleerd hoe belangrijk zijn slaapritme is, want hoe meer slaap overdag, hoe beter hij slaapt snachts. We wijken er wel eens van af, vanwege vakantie, uit eten, etc. Maar dan plukken we daar snachts direct de vruchten van. Als we hem in z'n ritme houden (7:30 wakker maken, 9:30 - 10:15 slapen, 13:00 -15:00 slapen, 19:00 bedtijd) dan slaapt hij perfect. In eigen bedje, eigen kamer, zonder huilen inslapen en wordt als een zonnetje wakker. De eerste 8 maanden een gefrustreerd ongelukkig mannetje gehad en nu het vrolijkste, ondeugendste ventje wat ik ooit heb gezien

2 jaar geleden

Reactie op Jb_m2b

Die van ons had helemaal geen slaapritme. Hij sliep bij mij en anders sliep ...
Oh wat fijn dat het zo goed geholpen heeft! ❤