23 Reacties
5 jaar geleden
hier ook juist hetzelfde probleem en kousjes of handskoentjes wil ze niet
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft dit ook en van onze kraamhulp leerden wij dat dit niet erg is. Zolang de voetjes en het nekje maar warm zijn; hier kan je aan voelen of je kindje het warm genoeg heeft
Het voelt wel gek he, het zijn net ijsklompjes
5 jaar geleden
Onze meid ( 8 weken ) heeft ook altijd koude handjes met een romper dikke pyjama en deken en in de kamer is het nooit kouder dan 20 graden. Als ik haar temperatuur meet is die altijd goed rond 37 graden dus denk dat dit geen kwaad kan koude handjes, bij ons is dit meestal ook het eerste die koud krijgt he.
5 jaar geleden
Onze dochter is nu 10 weken (6,5 gecorrigeerd) en heeft precies hetzelfde. Ook 18 graden in de slaapkamer, winterslaapzak, pyjama en lakentje. Ik heb haar getemperatuurd en dat is altijd goed. Heb krabwantjes gekocht en doe deze ‘s nachts hij d’r aan. Dat werkt goed, het echte ijskoude is er dan vanaf 🙂
5 jaar geleden
Herkenbaar! Wij slapen ook bij ongeveer 18 graden en ons meisje (6 weken) heeft dit ook. Volgens onze vroedvrouw kan dit geen kwaad: handjes zouden zelf blauw kunnen worden en dat dit niet erg is, een baby doet er alles aan om z'n lijfje warm te houden en handjes of teentjes zijn dus minder 'belangrijk'.
5 jaar geleden
Koude handjes is niet erg. Is heel gezond als de rest maar lekker warm is. Onze zoon heeft dat ook.
5 jaar geleden
Onze dochter is 10 weken en heeft hier ook veel last van. Slaapkamer is altijd 20 graden maar toch zijn haar handjes steen koud. Ze wil ze ook niet onder de deken of iets eraan, dan beweegt ze net zo lang tot het uit is. Vind het ook sneu voor haar maar zij lijkt er geen last van te hebben. Het stelt me gerust dat ik hier lees dat het normaal is.
5 jaar geleden
Hier vooral de voetjes.. ik doe er wel een deken over, maar voordat hij in slaap valt stampt hij dit weg. Doe het daarna wel weer over hem als hij slaapt. Verder is zijn temperatuur prima in orde. De kamer zit tussen 18-20graden
Ik kan sokjes aandoen, maar uiteindelijk slapen we zelf ook niet met kousen aan. (Enkel midwinter, als het serieus gevroren heeft en overdag ook niet meer boven 0 gaat, zou ik het wel doen.)
5 jaar geleden
Ik heb de slaapzak van puckababy die heeft gesloten mouwtjes (wantjes) sindsdien heeft hij geen ijspegels meer. Maar het kan geen kwaad hoor koude handjes.
5 jaar geleden
Het kan geen kwaad. Onze dochter heeft het ook. Ik doe nu krabwantjes aan en dat helpt wel
5 jaar geleden
Ik maakte me hier ook heel druk om.
Maar kraamzorg verzekerde mij dat het echt geen kwaad kan, als de nek maar warm aanvoelt heeft de baby het niet koud en er geen last van.
En inderdaad hij lijkt er geen last van te hebben. En eigenlijk is het niet raar, ikzelf heb ook altijd koude handen en voeten (behalve in de zwangerschap door al het vocht😂)
5 jaar geleden
Hier ook al vanaf het begin gehad. Sinds hij op zijn eigen kamertje slaapt ( is wat warmer +20C) zijn de handjes minder koud maar hij slaapt nu in een slaapzak waar de handjes nog niet uitsteken. Vond ook altijd zorgelijk maar leek niet dat hij daar ooit last van heeft gehad