4 Reacties

één jaar geleden

Ik vind niet dat je overdrijft, je mag hier zeker iets van zeggen. Ik werk op een ontwikkelingscentrum met bijzondere kindjes (waaronder gedragsproblemen, adhd en autisme), en als zoiets daar voorkomt, staan we ook altijd open voor een gesprek met ouders van het 'slachtoffer'. Het kan eens voorkomen, maar dit is wel vaak... beetje makkelijk om te zeggen 'ik heb niets gezien', terwijl het wel bloed.

VRIEND

één jaar geleden

Ik zou het zeker bespreken. Een keer kan gebeuren maar zoveel in een week dat is wel veel. Ze kunnen zeker niet alles zien. Maar te druk met zieke hangerig kindjes dan is het tijd de ouders te bellen. Vervelend maar afgelopen 3 weken onze dochter ook 3 weken thuis gehad. Thuis wel spelen maar te ziek/prikkelbaar/hangerig voor opvang. Ze kunnen op z'n minst het meisje vragen of ze dat heeft gedaan (zonder schuld of boos te zijn). Dan kijken naar oplossing, aanspreken en ouders vragen nagels goed kort te houden. Ongelukjes, bijten, krabben gebeurt maar hopelijk geeft gesprek wat meer duidelijk én oplossing voor toekomst.

één jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang. Ongelukjes kunnen gebeuren, een keer een krabbel ook, maar als het herhaald gedrag is moet je het zeker bespreken. De pedagogen horen dit te signaleren en als dit soort gedrag geconstateerd wordt dient er een extra oogje in het zeil gehouden te worden op het kind wat krabt. En dat ze druk zijn met zieke kinderen geloof ik best, iedereen lijkt wel ziek nu, maar dat betekend niet dat een ander kind er de dupe van is omdat er dan dus blijkbaar eigelijk te weinig ogen in de ruimte zijn. Nogmaals, een keer kan gebeuren, maar 3x door hetzelfde kind vind ik persoonlijk niet kunnen dat dat dan weggewimpeld wordt.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties 😊 mijn partner was ook niet blij het weer te zien.. Hij brengt hem vandaag naar de opvang, en zal het ook nog een keer bespreekbaar maken. Een keer is inderdaad echt niet erg, kindjes zijn nou eenmaal hard soms.. En ik denk ook echt niet dat die van mij altijd een schatje is.. 🙄 Vond dit alleen wel iets te vaak..